يوسف قوام:

ما متولي ورزش نيستيم نياز به حمايت داريم/برخي الفباي واليبال را نمي دانند و پول زياد مي طلبند

يوسف قوام مديرعامل باشگاه شهرداري تبريز گفت: با توجه به آنکه شهرداري متولي ورزش در استان نيست مي خواهيم سهميه ليگ برتري خود را در رشته هاي مختلف واگذار کنيم.

يوسف قوام تبريز در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران‌ اظهار داشت: شهرداري متولي ورزش نيست و هدف اصلي ما کمک به تربيت بدني استان است و به دنبال واگذاري سهام برخي رشته ها هستيم.

وي تصريح کرد: در تبريز کارخانجات و ارگان هاي زيادي هستند که مي توانند هر يک به خوبي از رشته هاي ورزشي در سطوح قهرماني حمايت کنند.

قوام يادآور شد: در حال حاضر در رشته هاي فوتبال، واليبال، واليبال نشسته، هندبال بانوان، راگبي، هاکي، شيرجه، بسکتبال مردان و بانوان و واليبال بانوان اقدام به تيم داري کرده ايم. اين موضوع باعث شده تا تمام بار ورزش حرفه اي شهر تبريز و به طور کلي استان آذربايجان شرقی روي دوش شهرداري باشد.

وي در خصوص وضعيت تيم واليبال شهرداري تبريز اظهار داشت: ما در مسابقات ليگ برتر واليبال از ابتدا با بدشانسي مواجه شديم به طوري که واليباليست خارجي که جذب کرده بوديم با مطرح شدن بحث ارز و همچنين آسيب ديدگي شديد با ما قطع همکاري کرد. همچنين در 2 تا 3 پست کليدي بازيکنان دچار مصدوميت شده و ما آنها را در بازي هاي حساس در اختیار نداشتيم.

مديرعامل باشگاه شهرداري گفت: به دليل نتايج ضعيف کسب شده مجبور شديم دست به تغيير سرمربي تيم بزنيم و با احمد مساجدي به عنوان سرمربي قرارداد همکاري ببنديم. به طور قطع بازيکنان تيم در 5 بازي باقي مانده تا پايان ليگ به دنبال جبران نتايج ضعيف خواهند بود و جايگاهمان را در جدول رده بندي ارتقا مي دهند.

قوام يادآور شد: ما امسال با توجه به شرايط موجود به هيچ عنوان به دنبال کسب جايگاه خاصي نبوده و فقط در پي حفظ سهميه ليگ برتريمان را در دستور کار داريم تا سال آينده با آمادگي بالاتر به مصاف حريفان برويم.
 

* مقصر اصلي حواشي فقط پول است

مديرعامل باشگاه شهرداري تبريز در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه يکي از مشکلات اصلي واليبال ايران در سال جاري پول است اين موضوع باعث شده تا وضعيت اين رشته هم شبيه به فوتبال شود. در حال حاضر در واليبال پول حرف اول را مي زند و اين موضوع عواملي مثل غيرت و نيروهاي رواني را به طور کلي کمرنگ و بي ارزش کرده است.

وي گفت: در گذشته واليبال به عنوان يک ورزش دانشگاهي مطرح بود اما متأسفانه در ليگ امسال شاهد بروز جنجال ها و حواشي بوديم که به وجود آورندگان آن در اکثر مواقع ستارگان تيم هاي صدرنشين و مدعي بودند، اين امر حاکي از وجود حساسيت بيشتر به خاطر پول هاي زياد دريافتي است.

قوام تصريح کرد: براي جلوگيري از سقوط و افت واليبال، مسئولان بايد اقدام به سازماندهي بيشتر آن کنند. بايد حدنصاب خاصی را براي مبالغ قرارداد بازيکنان در نظر بگيرند تا اين حساسيت ها کمرنگ تر شود.

وي گفت:‌ مسئولان فدراسيون مي توانند با تشکيل جلسه ميان مديران، مربيان و اعضاي سازمان ليگ در خصوص مبلغ قرارداد بازيکنان هم انديشي کرده تا به يک نتيجه ثابت و خاص برسند، بايد مشخص شود که چقدر پول به هر بازيکن بايد پرداخت شود. در حال حاضر واليباليستي که از الفباي اين رشته خبر ندارد براي عقد قرارداد خواستار مبلغي هنگفت است. اين مسئله با اهداف قهرمان پروري و حمايت از ورزشکاران حرفه اي منافات دارد./مح
برچسب ها: قوام ، والیبال ، ورزش ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار