كرمان/

نقد مغرضانه موجب افزایش کتاب‌های ناشایست می‌شود

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نقد مغرضانه ترویج کتاب‌های نامطلوب و ناشایست را به‌دنبال دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابوالقاسم مقیمی‌عراقی شامگاه شنبه در نشست نقد و بررسی کتاب «استراتژی انتظار» اظهار داشت: در راستای تحقق وظیفه ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی نویسندگان فاخر به برگزاری نشست‌های نقد و بررسی پیشنهاد دادیم.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطالعه‌ای را سودمند دانست که منجر به ارتقای فرهنگی و ذهنی جامعه شود و افزود: برای علاقمند شدن مردم به کتاب برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقات کتابخوانی را برگزار می‌کنیم که در ماه گذشته از مرز یک میلیون شرکت‌کننده در سال هم گذشت.

مقیمی‌عراقی تصریح کرد: برای آشنایی با حوزه‌های مختلف باید کتاب‌های ویژه معرفی شوند در بحث وهابیت از هفته‌ آینده کتاب‌های زیادی برای اطلاع رسانی در کتابخانه‌های کشور قرار داده می‌شود.

وی افزود: نقد در حوزه سینما و مقولات دیگر به‌ خوبی جای خود را پیدا کرده، اما نقد کتاب ماندگار نشده و عده‌ای مغرضانه برخورد کرده و حتی بسیاری نویسندگان محجور هستند، برخی از حوزه‌ها که حتی معاند نظام هستند به‌ شدت تعریف و تمجید می‌شوند در نتیجه حجم انبوه کتاب‌های نامطلوب و ناشایست در کشور رواج می‌یابد.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی نقد کتاب را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بحث کتاب دانست و متذکر شد: علاوه بر معرفی کتاب‌ها و نویسندگان، ترویج فرهنگ و اندیشه هدف دیگری در برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب است./ج1

برچسب ها: کرمان ، نقد کتاب ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.