مازندران /

هشدار مدیریت بحران نفود تدریجی سامانه سرد بارشی در مازندران

اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به نفوذ تدریجی سامانه سرد بارشی و آبگرفتگی معابر عمومی در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، با نفوذ تدریجی یک سامانه سرد بارشی از فردا به استان و شکل گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی سطح زمین، ابتدا بارش و وزش باد از مناطق غربی استان شروع و بتدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان کشیده می شود.

بارش ها بتدریج تا اواسط روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت، علاوه بر بارش شاهد کاهش محسوس دما، مواج شدن دریا و احتمال رعد و برق در استان خواهیم بود که البته بارش در ارتفاعات بصورت برف است.

در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از مناطق استان و اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف دور از انتظار نخواهد بود.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درشب و در هنگام بارندگی های شدید با رعایت نکات ایمنی و توقف در مکان مناسب و امن و کسب اطلاعات از مسیر طی مسیر کنند.

ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و نقاط سیل گیر در هنگام بارندگی های شدید و رگباری با رعایت نکات ایمنی در مکان مناسب و ایمن پناه گیری کنند.

هنگام عبور از مناطق برفگیر و کوهستانی، با به همراه داشتن پوشاک گرم و مواد غذایی خودروی خود را با زنجیر چرخ، ضد یخ و سایر لوازم ایمنی مجهز کنند.

به نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می شود آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی مانند گذشته به خصوص در راههای ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند./س


برچسب ها: هشدار ، نفوذ ، بارشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.