مقایسه ی غول های هوشمند+ تصاوير

دو برند شناخته شده ی اپل و بلک بری، سازنده ی تلفن های همراه هوشمند پر طرفدار هستند،اما اینکه کدامیک برتر است نیاز به مقایسه ای هم جانبه دارد.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، دو تلفن همراه هوشمند بلک بری 10 که به تازگی رونمایی شده  و آیفون 5 از پرطرفدار ترین محصولات فناوری اطلاعات می باشند.

این دو محصول با نقاط قوت و ضعفی مواجه هستند که باعث شده علاقه مندان خاص خود را داشته باشند.اورژانس IT باشگاه خبرنگاران تلاش کرده تا در گزارشی اختصاصی این دو محصول را با یکدیگر مقایسه کرده و تفاوت ها و شباهت های آنان را بیان کند.

البته باید این نکته را در نظر داشت که آیفون 5 در تابستان گذشته و بلک بری 10 در چند روز پیش وارد بازار فروش شده اند.بی شک شرکت بلک بری توانسته در مدت بیشتر با استفاده از بازخورد فروش آیفون محصولی کم نقص تر را ارائه کند.

مقایسه را با ابعاد هر دو محصول آغاز می کنیم



 
بلک بری با طول 160 و عرض 66 و قطر 9 میلی متر ابعادی بزرگتر از آیفون 5 خواهد داشت.ابعاد آیفون 5 به ترتیب طول و عرض و قطر برابر است با 58.6 ، 124 و 7.6 میلی متر.این ابعاد کوچکتر و ضخامت کمتر موجب سهولت حمل و نقل آیفون می شود،البته باید در نظر داشت که بلک بری از صفحه ی نمایش بزرگتری نسبت به آیفون استفاده می کند.

وزن :



 فاکتور وزن نیز یکی از مهمترین ملاک های انتخاب یک تلفن همراه هوشمند می باشد.در این بخش هم آیفون بر بلک بری پیشی گرفته و با وزن 112 گرمی خود توانسته علاقه مندان بسیاری را جذب کند.وزن بلک بری 10 در حدود 137.5 گرم می باشد.

صفحه ی نمایش :

 
برای اکثر افرادی که اقدام به خرید یک تلفن همراه هوشمند می کنند، صفحه ی نمایش یکی از ملاک های مهم می باشد.هر دو محصول در نظر گرفته شده برای مقایسه از صفحه ی نمایش لمسی با قابلیت تشخیص حرکت دست استفاده می کنند.
البته بلک بری با صفحه ی نمایش 4.2 اینچی با قابلیت تفکیک پذیری 1280*768 بر آیفون 5 که صفحه ای 4 اینچی با قابلیت تفکیک پذیری 1136*640 دارد پیشی گرفته است.

پردازشگر :


 
پردازشگر خوب باعث می شود تا گوشی کمتر هنگ کند و برنامه های آن سریع تر کارکنند.البته پردازنده ی های قوی تر،مصرف باتری بیشتری هم دارند.
پردازنده ی هر دو گوشی آیفون 5 و بلک بری 10 از نوع دو هسته ای می باشند.البته سرعت پردازشگر  بلک بری 1.5 گیگاهرتز و سرعت پردازشگر آیفون 5 1.3 گیگاهرتز می باشد.

RAM




 
پس از پردازشگر ، حافظه ی RAM بیشتر، می تواند باعث بالا رفتن سرعت گوشی و جلوگیری از هنگ کردن آن شود.
بلک بری با RAM دو گیگابایتی و آیفون 5 با RAM یک گیگابایتی عرضه می شوند.

حافظه ی داخلی :


 
حافظه ی داخلی برای کاربران امروزی که می خواهد حجم بالای موسیقی و فیلم را در تلفن همراه خود داشته باشند از ضروریات به حساب می آید.
آیفون 5 با حافظه های داخلی 16 ، 32 و 64 گیگابایتی عرضه می شود و بلک بری با حافظه ی داخلی 16 گیگابایتی به بازار آمده است.البته حافظه ی بلک بری از طریق درگاه کارت حافظه قابل ارتقا است.
شبکه بی سیم :
 

رواج استفاده از شبکه های بی سیم باعث شده تا شرکت های سازنده با به کار بستن فناوری های روز باعث بالا رفتن سرعت استفاده از این تکنولوژی جدید شوند.
البته باید اضافه کرد که هم بلک بری 10 و هم آیفون 5 از شبکه های بی سیم LTE  با پشتیبانی HSPA+ استفاده می کنند که سرعتی بالاتر از نسل سوم تلفن های همراه دارد.


دوربین :

 


دوربین با کیفیت نیز از فاکتورهای مهم در انتخاب گوشی تلفن همراه می باشد.آیفون 5 و بلک بری 10 هر دو از یک دوربین  8 مگاپیکسلی برای عکاسی و فیلم برداری استفاده می کنند.البته دوربین دوم این گوشی ها برای مکالمه تصویری به ترتیب 2 و 1.2 مگاپیکسلی برای بلک بری 10 و آیفون 5 می باشد.

باتری :



 
به طور معمول تلفن های همراه هوشمند مصرف باتری زیادی دارند.برای کاربران این محصولات داشتن یک باتری قوی یک نیاز ضروری می باشد.آیفون 5 با باتری 1440 میلی آمپری کمی عقب تر از بلک بری 10 با باتری 1800 میلی آمپری می باشد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۲:۲۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
عالی بود
آخرین اخبار