اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه

شگرد بدهکاران براي گرفتن وام جديد لو رفت/زیرلفظی احمدی‌نژاد به عروس‌های عشایری

روزنامه نگاران بازداشتي قرار بود كدام خلأ را براي انگليس پر كنند؟،تلاش خاتمی برای انصراف عارف،روحانی باعث اختلاف شد!،ديدار انتخاباتي چمران با مصباح يزدي،بررسی رفع فیلتر فیس بوک،تبرئه مدیرعامل مهر از شکایت معاون اول رئیس‌جمهور،جریمه و پلمب 32 داروخانه تهران،تلاش برای تاييد صلاحيت مشايي،انتقاد نوه امام خمینی از فضای سیاسی ایران، اعلام آمادگي بحرين براي پذيرش منافقين از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید. 

 *کیهان:
 
توي مشت وزارت اطلاعات بوديم اما خبر نداشتيم !


يكي از فتنه گران فراري به هلند گفت وزارت اطلاعات بر تمام تحركات اپوزيسيون اشراف دارد و او هنگامي اين را فهميده كه به شكل دور از انتظار بازداشت شده است.

وب سايت راديو زمانه كه با بودجه دولت هلند و توسط طيفي از عناصر ضد انقلاب اداره مي شود، به نقل از اين فرد متواري و به استناد گفت وگوي وي با تعدادي از بازداشت شدگان نوشت: در بين اپوزيسيون ايران اعتقاد راسخي در اين باره وجود دارد كه دستگاه اطلاعاتي ايران مخالفان را رديابي مي كند و به اطلاعات محرمانه آنان دسترسي دارد.

 شايد اين تصور ناشي از ترس و يا توهم اين افراد تلقي شود اما شواهد محكمي در تاييد آن وجود دارد. آنها به فناوري هاي مختلف در اين زمينه دست پيدا كرده اند همان طور كه قادر به غني سازي شده اند.

اين ضد انقلاب مقيم هلند كه با اسم مستعار معرفي شده، مي افزايد: ما جمعي بوديم كه براي انجام فعاليت خيلي وسواس به خرج مي داديم و مثلا مراقب امنيت خود بوديم اما قبل از شروع كار همه ما را احضار كردند و فهميديم لو رفته ايم. نيروهاي امنيتي در دنياي ديجيتال كه همه چيز را به هم مربوط و متصل كرده، حاضرند و فرار از آنها و پنهانكاري خيلي دشوار است.

وي در توضيح پنهانكاري هاي گروه خود و علت احتمالي دستگيري مي نويسد: هر احتمالي وجود داشت. از اين كه يكي از بين جمع اخبار را خواسته يا ناخواسته درز داده باشد تا اين كه از طريق موبايل بچه ها روي قرار حساس شده باشند.

 ما به هيچ وجه از اينترنت استفاده نكرديم و مواقعي كه براي تنظيم كردن قرارهايمان از موبايل استفاده مي كرديم، پشت تلفن از محتواي كار صحبت نمي كرديم. فقط اين كه در اين ساعت در فلان جا باشيد. اما دو روز قبل از انجام كار همه را احضار كردند و از قضيه خبر داشتند. شايد يكي از بچه ها آدم آنها بود. اين احتمال هست، اما احتمال تلخ و ترسناكي است. من و بقيه بچه ها خيلي از هم سوال كرديم.

 دو به دو، در جمع. حدس ما اين است يا كسي ناخواسته پشت موبايل چيزي از دهانش در رفته است و آنها (دستگاه امنيتي) گل را گرفته اند يا اين كه از روي قراري كه پشت تلفن تنظيم مي كرديم حدس زده اند خبري است و با احضار يك نفر و استفاده از يك نقطه ضعف وادارش كرده اند كه حرف بزند. ما خط هاي ايرانسل خريده بوديم و قبل از شروع كار شماره هايمان را عوض كرديم. فكر مي كرديم با اين كار ديگر مكالماتمان شنود نمي شود. بعدا متوجه شديم كه ديد و تصور ما اشتباه است.

وي كه به مرور اظهارات برخي دستگيرشدگان پس از آزادي پرداخته بود، از قول يكي از آنها اظهار داشت: پرينت اس.ام.اس هاي شش ماه قبل از دستگيري مرا جلويم گذاشتند. خودم با چشم خودم ديدم و شكي در آن ندارم. دل به دريا زدم و آن را دستم گرفتم و ورق زدم. منتظر بودم بازجو با فحاشي و كتك آن را از دستم بگيرد اما برخوردي نكرد. فكر كنم مي خواست عمق فاجعه را ببينم و درهم بشكنم.

اس.ام.اس هاي قديمي من در بين پرينت ها بود. وقتي متوجه شد از ديدن اس.ام.اس ها شوكه شده ام با جديت و بدون رگه اي از تهديد گفت اين فقط يك نمونه از كارهاي ماست.

سايت وابسته به ضد انقلاب مقيم هلند پس از مرور انواع اين غافلگيري ها و تصريح بر اينكه اپوزيسيون زير چتر وزارت اطلاعات قرار دارد و نيروهاي امنيتي با آنها بازي مي كنند، مدعي شده كه جمهوري اسلامي فتنه سبز را با قدرت فناوري شكست داد و اين در حالي است كه فتنه سبز را ملت رشيد و غيور ايران با حضور از سر بصيرت در وسط خيابان جمع كردند و البته اين مهم، چيزي از ارزش و اقتدار نيروهاي اطلاعاتي و سربازان گمنام امام زمان(عج) كم نمي كند.

روزنامه نگاران بازداشتي قرار بود كدام خلأ را براي انگليس پر كنند؟

اظهار تأسف وزير خارجه سابق انگليس درباره بسته شدن سفارت اين رژيم در تهران، راز ارتباط بعدي اين رژيم با برخي روزنامه نگاران زنجيره اي را فاش مي كند.

«ديويد ميلي بند» دستور سال گذشته جانشين ويليام هيگ به بستن سفارت انگليس در تهران را اشتباه توصيف كرد و آن را «تقديم پيروزي به تندروها در تهران» دانست. به گزارش گاردين، ميلي بند كه در موسسه خدمات سلطنتي سخن مي گفت، اظهار داشت: با بستن سفارت مان در تهران كه به دستور ويليام هيگ صورت گرفت، يك پيروزي به تندروها تقديم شد و موضع آنها را در حكومت تقويت كرد. اين امر باعث كاهش تاثيرگذاري بريتانيا و محدود شدن درك ما از شرايط ايران شد.

وي افزود: «تصميم ويليام هيگ در بستن سفارت بريتانيا در تهران، نه تنها تأسف آور بلكه زيانبار بود زيرا نوعي پيروزي را دو دستي تقديم تندروها در ايران كرد. چگونگي پايان ماجراي حمله به سفارت ما در تهران فقط به كساني كمك كرد كه اميد به كشاندن روابط ايران و بريتانيا به بدترين وضعيت را در سر مي پروراندند. بريتانيا مي بايست حضور ديپلماتيك خود را در ايران حفظ مي كرد زيرا به اين ترتيب، مي توانستيم درك نزديك و دست اول از شرايط آن كشور داشته باشيم كه براي ما و همه متحدانمان، بسيار ارزشمند مي بود.»

اظهارات وزير خارجه سابق انگليس پرده از علت گسترش روابط شبكه دولتي اين رژيم (بي بي سي) با طيفي از روزنامه نگاران زنجيره اي مقيم داخل- در پوشش تهيه گزارش و خبر- برمي دارد.

 هرچند كه نفس همكاري رسانه اي با شبكه دولتي رژيم انگليس جرم محسوب مي شود اما در واقع تقليل اين همكاري به سطح «رسانه اي و خبر»، پوشاندن هدف اصلي اين ارتباطات در حوزه جمع آوري و انتقال اطلاعات و دادن مشورت هاي لازم به رژيمي است كه وزير خارجه سابق آن اذعان مي كند با تعطيلي سفارت دولت متبوعش، از تاثيرگذاري و درك از نزديك شرايط داخلي ايران محروم شده است.

طي هفته گذشته حدود 16 نفر از همكاران برخي روزنامه ها و رسانه هاي زنجيره اي كه فعاليت آنها از ماه ها پيش تحت كنترل وزارت اطلاعات قرار داشت، دستگير شدند. اين افراد در روزنامه هاي اعتماد و شرق و آرمان، هفته نامه آسمان، خبرگزاري ايلنا و سايت هاي بازتاب و جماران فعاليت مي كردند و پيش از اين در برخي نشريات شبه زنجيره اي نيز سابقه حضور داشته اند.

اهميت اين شبكه در جمع آوري اطلاعات براي لندن به حدي بود كه بلافاصله باعث واكنش توأم با عصبانيت و دستپاچگي معاون وزارت خارجه انگليس شد. الستر برت نسبت به بازداشت اين شبكه ابراز ناخرسندي كرده و مدعي شده بود: از دريافت گزارش بازداشت شماري از روزنامه نگاران ايراني به صرف اتهام داشتن ارتباط با روزنامه نگاران خارجي به شدت نگران شدم.

اين بازداشت هاي هدفمند، بخشي از تلاش مقامات ايران براي محدود كردن آزادي بيان و خاموش كردن صداهاي مستقل در اين كشور است. من از ايران مي خواهم اين افراد را آزاد كند.بودجه شبكه بي بي سي از سوي وزارت خارجه انگليس تأمين مي شود و سرويس جاسوسي MI6 به همراه وزارت خارجه براي اين رسانه سياستگذاري مي كنند.

راديو بي بي سي در كودتاي مرداد 1332 در خدمت سرويس جاسوسي ام آي سيكس و سازمان سيا قرار داشت. شبكه دولتي بي بي سي هم اكنون توسط شماري از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري و زير نظر عناصر سلطنت طلب يا بهايي نظير مسعود بهنود، عنايت فاني و صادق صبا اداره مي شود.

يادآور مي شود در جريان فتنه سال 88 چند تن از عناصر بازداشت شده با سفارت انگليس در ارتباط بودند. آن زمان برخي ديپلمات هاي انگليسي نيز در ميان آشوبگران حضور داشتند كه بازداشت شده اما متاسفانه آزاد شدند و بلافاصله به كشور خود گريختند.

فارين پاليسي: كاش سرم صداقت مي خورديم تا به اشتباه مقابل ايران اعتراف كنيم

«حقيقت اين است كه ما اهميت زيادي به حقوق بشر نمي دهيم و وضعيت حقوق بشر در ميان متحدان ما در حد قابل مناقشه تا افتضاح قرار دارد».

اين ارزيابي را نشريه آمريكايي فارين پاليسي منتشر كرده است. استفن والت تحليلگر فارين پاليسي با مرور برخي حقايق كه بر زبان سياستمداران آمريكايي جاري نمي شوند اما واقعيت دارند، نوشت: «تصور كنيد يكي از مقامات بلندپايه سياست خارجي ايالات متحده قبل از يك نشست عمومي يا يك كنفرانس مطبوعاتي تصادفاً چند قرص سيديم پنتوتال (سرم صداقت) را خورده و شروع به اظهارنظر درباره حقيقت يكي از موضوعات مورد بحث كند. صحبت از واقعيت در جايي كه دروغگويي، سياست زدگي و ابهام معمولاً چيره شده است.

اگر سياستمداران در ملأ عام شروع به صحبت كردن درباره چيزي كنند كه در خفا به آن اعتقاد دارند، ممكن است ناگهان چه نوعي از «حقايق ناخوشايند» افشا شود؟ آنگاه چند حقيقت برتر كه شما هيچگاه از زبان هيچ مقام آمريكايي نمي شنويد خواهيد شنيد. يكي از آن حقايق اين است كه ما هرگز تسليحات اتمي خود را از بين نمي بريم و اين بدين معناست كه اين اتفاق در زمان عمر من و شما رخ نخواهد داد.»

به گزارش ديپلماسي ايراني، در ادامه تحليل فارين پاليسي و به عنوان حقيقت دوم انكار شده در سياست خارجي آمريكا آمده است: حقيقت اين است كه ما اهميت خيلي زيادي به حقوق بشر نمي دهيم. رؤساي جمهور، ديپلمات ها و ديگر سياستمداران هميشه درباره حقوق بشر صحبت مي كنند.

هم كنگره و هم قوه مجريه اغلب به كشورهاي ديگر در مورد اجراي حقوق بشر زورگويي مي كنند (مخصوصاً زماني كه اختلاف هاي ديگري هم با آنها داشته باشيم). اما زماني كه نگراني ها درباره حقوق بشر با منافع ديگر تداخل پيدا كند، نگراني هاي اخلاقي ما تقريباً هميشه در اولويت دوم قرار گرفته است.

اكثر آمريكايي ها اهميت نمي دهند كه تحريم هاي آمريكا عليه عراق موجب مرگ چند صد هزار نفر از مردم عراق كه خيلي از آنها كودك بودند شد و براي هيچ يك از مقامات ارشد كه در زمان دولت بوش اجازه شكنجه را صادر كرده بودند كيفرخواست صادر نشد يا حتي بازجويي جدي از آنها نشد (فقط تصور كنيد اگر كه يك دولت خارجي يكي از اسراي آمريكايي را با روش غرق گرفتگي مصنوعي شكنجه مي كرد، ما چه بلوايي به راه مي انداختيم.)

استفن والت تصريح مي كند: آمريكا متحدان زيادي دارد كه وضعيت حقوق بشر در آنها در محدوده «قابل بحث» تا «افتضاح» قرار دارد.
فارين پاليسي همچنين با بيان اين حقيقت كه «ما آمريكايي ها كارهاي احمقانه اي در سياست خارجي انجام داده و به آنها عادت كرده ايم» نوشت: همه مي دانند كه سياست خارجي ايالات متحده در قبال كوبا از اوايل 1960- كه نيم قرن مي شود- اشتباه بوده است اما اين رويه هرگز تغيير نكرده است از آن جايي كه به نظر مي رسيد مخاطرات آن ارزش اين كار را ندارد.

همچنين همه مي دانند كه اكثر متحدان ايالات متحده در سرتاسر دنيا براي دهه ها طفيلي آمريكا بوده اند و با بهره گيري از اين حمايت به دنبال منافع خود بوده اند اما گفتن اين موارد با صداي بلند خيلي ديپلماتيك نيست. اكثر خودي ها مي دانند كه جنگ افغانستان يك باخت بود اما ما قصد داريم وانمود كنيم كه يك پيروزي بوده است زيرا اين نظر سياسي امكان پذيرتر است.

 واضح است كه اساس رويكرد ما به برنامه هسته اي ايران اشتباه بوده است و ما در دو دهه اخير دلايل زيادي به اين كشور داده ايم كه به دنبال يك نيروي بازدارنده هسته اي باشد و براي خودمان يك گودال ديپلماتيك عميق تر حفر كرده ايم. اما انتظار نداريم كه مقامات به اين حقيقت ساده اذعان كنند، و آن هم نه در انظار عمومي.

تحليلگر آمريكايي در پايان نوشت: همانطور كه گفتم اين يك فانتزي بيهوده است. من واقعاً نمي خواهم ببينم كه كري، هگل، مك دونو، ليو يا بقيه با «سرم صداقت» چگونه خواهند بود. اما اين نوعي سرگرمي است كه تصور كني كه آنها در يك لحظه خاص، مخصوصاً زماني كه خويشتنداري ها و محدوديت هاي معمول وجود نداشته باشند ممكن است چه چيزي را بروز دهند. انتظار داريد آنها پرده از كدام رازها بردارند؟

چراغ چشمك زن خطر روي نقشه اروپا روشن است

چراغ چشمك زن خطر همچنان بر فراز نقشه اروپا در سال جديد ميلادي ديده مي شود. اروپا با حد بالايي از تهديد مواجه است.
ماهنامه فرانسوي لوموند ديپلماتيك با درج اين تحليل نوشت: در اتحاديه اروپا بورس هاي اوراق بهادار همچنان رو به بالا مي روند اما سال 2013 از نقطه نظر اجتماعي، بدترين سال از ابتداي بحران 2008 به حساب مي آيد.

 رياضت كشي اقتصادي به مثابه يك اعتقاد راسخ و ضربات پي درپي بر دولت رفاه همچنان ادامه خواهند يافت. اين امر، خواسته دولت آلمان است. براي نخستين بار در تاريخ، برلين بر قاره اروپا سلطه يافته و با دستي آهنين آن را هدايت مي كند. «مرد بيمار» اتحاديه اروپا، اسپانيا، شاهد افزايش تنش هاي سياسي خواهد بود. ايتاليا نيز وضع مشابهي دارد.

لوموند ديپلماتيك با بيان اينكه «موج شديد اعتراضات اجتماعي در برخي كشورهاي اروپايي همچون سيل بنزين روان شد و در انتظار يك كبريت براي اشتعال است» افزود: انفجارهاي ديگري نيز ممكن است در ساير كشورهاي اروپاي جنوبي (يونان، پرتغال، ايتاليا) اتفاق بيافتد، كشورهايي كه فروپاشي اجتماعي آنها را به ستوه آورده است. اتحاديه اروپا در سال 2013 از تونل تاريك نابساماني خود خارج نخواهد شد. و حتي همه چيز ممكن است بدتر شود اگر بازارهاي مالي- با تشويق نوليبرال ها- به فرانسه حمله برند.

اين نشريه فرانسوي خاطرنشان كرد: آمريكا در خاورميانه و در برابر محور ايران، سوريه و حزب الله، محوري شامل برخي كشورهاي منطقه به راه انداخته تا ارتباطات محور ايران با يكديگر را قطع كند و ايران را از متحدان منطقه اي محروم كند. اين كار ترجيحاً بايد تا قبل از انتخابات ايران انجام شود كه در آن طرفداران سازش مقابل خط مشي «عدم سازش در برابر آمريكا» قرار مي گيرند.

لوموند درباره آمريكا نوشت: احتمال حمله آمريكا به تأسيسات اتمي ايران ضعيف است. اوباما مي داند كه اكثريت افكار عمومي آمريكا ديگر نمي خواهند درگير جنگ جديدي شوند. عراق كه نيروهاي پنتاگون روز 31 دسامبر 2011 آن را ترك كردند، هنوز فاصله زيادي با تجربه صلح دارد. جبهه افغانستان هنوز و دستكم تا سال 2014 گشوده است. جنگ سوريه هر روز شديدتر مي شود. و جبهه ديگري نيز ممكن است بزودي در شمال مالي باز شود همه اين جبهه ها بيش از اندازه درگيري ايجاد مي كنند.
    
*وطن امروز:


تلاش خاتمی برای انصراف عارف


محمد خاتمی در دیدار اعضای تحریریه یکی از سایت‌های خبری گفته است: «من جلسه‌ای 2 ساعته با آقای عارف داشتم. به وی گفتم چرا می‌خواهی کاندیدا شوی؟ بر فرض که رئیس‌جمهور شوی چکار می‌توانی بکنی؟ هر چه گفتم نتوانستم وی را برای نیامدن متقاعد کنم». این در حالی است که عبدالله نوری در جلسه شورای اصلاحات گفته است: «حضور ما در انتخابات ریاست جمهوری از نان شب هم واجب‌تر است. اگر در این انتخابات شرکت نکنیم انتخابات مجلس دهم را هم از دست می‌دهیم چرا که همه ستادها و بدنه اجتماعی را از دست داده‌ایم و باید سال‌ها از صحنه سیاسی غایب بمانیم».

روحانی باعث اختلاف شد!

اعلام خبر کاندیداتوری حسن روحانی در محافل سیاسی و رسانه‌ها باعث ایجاد اختلاف در میان اعضای حزب کارگزاران سازندگی شده است. به گزارش مشرق، برخی اعضا معتقدند چون حسن روحانی نامزد مورد نظر هاشمی است باید از وی حمایت کنیم و برخی دیگر می‌گویند روحانی هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد و گزینه مطلوب ما نجفی یا جهانگیری است.

اظهارنظر «عسگري» درباره کانديداتوري «هاشمي رفسنجاني»

مشاور پارلماني رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با توجه به شرايط موجود در جامعه حضور هاشمي در انتخابات سال آينده منتفي نيست. «حجت‌الاسلام تيمور علي‌عسگري» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره حضور «اکبر هاشمي رفسنجاني» در انتخابات آتي گفت: با توجه به شرايط موجود در جامعه حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات سال آينده منتفي نيست.

 وي افزود: باتوجه به شرايطي که در کشور وجود دارد حضور هاشمي‌رفسنجاني در اين شرايط ضرورت دارد. گفتني است طي روزهاي اخير برخي چهره‌ها و تشکل‌هاي سياسي نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی خواهان حضور وی در انتخابات آينده شدند.

 این در حالی است که یاسر هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با هفته‌نامه پنجره گفته است: اگر فضا به سمتی برود که نیازی به حضور پدرم در انتخابات نباشد، برای کشور بهتر است. وی با بیان اینکه آقای هاشمی بر تشکیل دولت وحدت ملی مصمم است، ادعا کرد: به دلیل آنکه محور سخنان پدرم اعتدال است، معتدل‌های چپ و راست دورش جمع می‌شوند.

*خراسان:

تبليغ داروهاي خارجي ممنوع شد

بر اساس تصميم جديد مسئولان ارشد وزارت بهداشت که طي روزهاي اخير به همه شرکت هاي واردکننده دارو ابلاغ شده، از اين پس هرگونه بازاريابي و تبليغ داروهاي خارجي وارداتي به هر شکل و عنوان ممنوع خواهد بود. در اين بخشنامه، علت اين ممنوعيت، کنترل توزيع و ساماندهي مصرف اين داروهاي وارداتي عنوان شده است.

شگرد بدهکاران براي گرفتن وام جديد لو رفت

بر اساس بررسي يک دستگاه نظارتي، در حالي که طبق بخشنامه هاي مسئولان دولتي، ارائه تسهيلات بانکي به افراد توسط بانک ها و موسسات مالي منوط به اخذ استعلام از ادارات ماليات شده است، برخي از بدهکاران مالياتي تلاش مي کنند جلوي ارسال سريع پاسخ اين استعلام را به انحاء مختلف بگيرند چراکه در صورت عدم دريافت پاسخ از ادارات مالياتي ظرف 15 روز، ارائه تسهيلات به اين افراد مجاز خواهد بود و اين وقفه باعث رسيدن آنها به تسهيلات مذکور مي شود که بر اين اساس مقرر شده از اين پس ظرف 3 روز پاسخ ادارات مالياتي ارسال شود.

*آرمان:

توصیه آیت‌ا... سیستانی به روحانیون ایرانی

شنیده شد که آیت‌ا... سیستانی در دیدار تعدادی از روحانیون ایرانی از آنها پرسیده است شغل شما در ایران چیست؟ مشرق نوشت؛ این افراد در پاسخ گفته‌اند نماز اقامه می‌کنیم و منبر داریم. ایشان در واکنش گفته‌اند: مگر نماز خواندن و منبر رفتن شغل است؟ مگر می‌شود شما در نظام اسلامی باشید و مشغله‌ای نداشته باشید؟ شما باید شغل در نظام داشته باشید و با نظام همکاری داشته باشید.

ديدار انتخاباتي چمران با مصباح يزدي

شنیده شد که اگر جبهه پايداري به اين نتيجه برسد که سعيد جليلي قصد کانديداتوري ندارد در اين صورت مي‌توان به گزينه اي چون مهدي چمران هم فکر کرد. آریا نوشت؛سيد محمد جواد ابطحي،عضو جبهه پايداري از ديدار مهدي چمران با آيت ا... مصباح يزدي خبر داد.وي افزود:اين ديدار در ارتباط با انتخابات رياست جمهوري يازدهم بوده است که البته بنده از محتواي اين ديدار خبر ندارم.

اين نماينده مجلس هشتم درباره احتمال ائتلاف دولت با جبهه پايداري تاکيد کرد:دولت در انتخابات پيش رو کانديداي خود را معرفي خواهد کرد البته اگر دولت نظر مساعدي با جبهه پايداري داشته باشد خوب است و ما از آن استقبال مي‌کنيم اما همانطور که اشاره کردم دولت نامزذ خود را عرضه خواهد کرد.

محکومیت مدیران سابق «پتروشیمی زنجان»

شنیده شد که دادگاه تجدیدنظر استان زنجان چهار نفر از مدیران سابق شرکت پتروشیمی استان زنجان را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور، مجموعا به 12 سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم کرد. ایسنا نوشت؛ این پرونده با شکایت شرکت پتروشیمی زنجان و دادستان زنجان ابتدا در شعبه 106 دادگاه عمومی جزایی زنجان علیه 4 نفر از مدیران سابق این شرکت، به اتهام مشارکت در تحصیل مال نامشروع به مبلغ 105 میلیارد و 949 میلیون و 988 هزار ریال مطرح می‌شود و این شعبه نیز رای به محکومیت آنها داد.

بررسی رفع فیلتر فیس بوک

شنیده شد که دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این شورا برای فیلترینگ گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورا رفع مشکلات موجود در زمینه فیلترینگ سایت‌های اینترنتی است در همین زمینه اجرای طرحی به نام هوشمندسازی فیلترینگ آغاز می‌شوود.

 آفتاب نوشت؛ مهدی اخوان بهابادی گفت: عضویت ۲۰ میلیون کاربر ایرانی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به هیچ وجه صحیح نیست و تعداد کاربران ایرانی داخل کشور که عضو شبکه اجتماعی فیس‌بوک هستند بسیار کمتر از این تعداد است. مسدودیت دسترسی به شبکه اجتماعی فیس‌بوک در کوتاه مدت به هیچ‌وجه برداشته نمی‌شود. وی توضیح داد: رفع محدودیت فیس‌بوک در بلندمدت قابل بررسی است.

تبرئه مدیرعامل مهر از شکایت معاون اول رئیس‌جمهور

شنیده شد که مدیرعامل خبرگزاری مهر با رای قضات شعبه ۷۸ دادگاه کیفری از اتهامات مطرح‌شده با شکایت معاون اول رئیس‌جمهور و بنیاد شهید تبرئه شد. آفتاب نوشت؛ هفته گذشته جلسه محاکمه رضا مقدسی در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران و با حضور اعضای هیات منصفه و نماینده حقوقی دولت و بنیاد شهید برگزار شد.

 قاضی ذبیح‌زاده نماینده دادستان گفت: رضا مقدسی در این پرونده متهم به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان نسبت به بنیاد شهید و همچنین نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و افترا نسبت به معاون اول رئیس‌جمهور است. مدیرعامل خبرگزاری مهر با رد این اتهامات به دفاع از خود پرداخت. پس از جلسه محاکمه اعضای هیات منصفه مطبوعات مدیرعامل خبرگزاری مهر را در اتهامات مطرح شده مجرم ندانستند.

قالیباف به تماشای رسوایی نشست

شنیده شد که محمدباقر قالیباف شهردار تهران شب گذشته 13 بهمن‌ماه به تماشای فیلم رسوایی ساخته مسعود ده‌نمکی در سینما آفریقا نشست. انتخاب نوشت؛ شب جمعه ساعت 21 فیلم سینمایی رسوایی در سینما آفریقا به نمایش درآمد و در این سالن قالیباف، سردار آجرلو، پرویز فتاح وزیر سابق نیرو و چند نفر از مقامات و مسئولان کشوری حضور داشتند.

اعلام آمادگی بحرین برای پذیرش منافقین

شنیده شد که یک مسئول سازمان ملل متحد در عراق از اعلام آمادگی بحرین برای پذیرش و اسکان اعضای گروهک تروریستی منافقین در خاک این کشور خبر داد. انتخاب نوشت؛ یک منبع مسئول در دفتر سازمان ملل متحد در بغداد اظهار کرد: مسئولان بحرین به دولت آمریکا گفته‌اند آمادگی اسکان گروهک تروریستی منافقین در خاک کشورشان را دارند.

زیرلفظی احمدی‌نژاد به عروس‌های عشایری

شنیده شد که از سوی محمود احمدی‌نژاد به عروس‌های عشایری که در مراسم جشنواره صدای عشایر حضور داشتند زیرلفظی اهدا شد. عصر ایران نوشت؛ جشنواره صدای عشایر که در محل نمایشگاه بین‌المللی با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صدها نفر از عشایر کشور برگزار شد در مراسم عروسی دو زوج عشایری از سوی احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سکه طلا به عنوان زیرلفظی به آنها اهدا شد. در این مراسم ملک‌زاده نیز سفر کربلا به دو زوج عروس و داماد و پدر و مادرهایشان اهدا کرد.
 
بازداشت یک ایرانی در آلمان

شنیده شد که مقامات گمرک آلمان، یک ایرانی را به اتهام تلاش برای انتقال غیرقانونی70 میلیون دلار به این کشور بازداشت کردند. فرارو نوشت؛ مقامات گمرک فرودگاه دوسلدورف اعلام کردند: این مرد که با پرواز ترکیه به آلمان وارد شده بود به ماموران پلیس گفته است که مبلغی کمتر از 10 هزار یورو، برابر با 13 هزار و 644 دلار، همراه دارد. اما پس از بازرسی ساک‌های این مرد 59ساله، ماموران یک چک بانکی به مبلغ 300 میلیون بولیوار (واحد پول ونزوئلا) صادره از بانک ونزوئلا پیدا کرده‌اند.

جریمه و پلمب 32 داروخانه تهران

شنیده شد که سخنگوی سازمان تعزیرات کشور از پلمب و جریمه نقدی 32 داروخانه متخلف در تهران خبر داد. مهر نوشت؛ محمد حسن سرابیان اعلام کرد: گشت مشترکی با همکاری نمایندگان تعزیرات حکومتی و بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سطح شهر تهران انجام شد که بر اساس آن از 74 داروخانه پایتخت بازدید به عمل آمد. وی افزود: از این تعداد حدود 32 داروخانه به دلیل گران فروشی و عدم درج قیمت و عدم حضور مسئول فنی حکم جریمه و پلمب دریافت کردند.

*تهران امروز:


توصيه آيت‌الله سيستاني به روحانيون ايراني


آيت‌الله سيستاني در ديدار تعدادي از روحانيون ايراني از آنها پرسيده است شغل شما در ايران چيست؟ اين افراد در پاسخ گفته‌اند نماز اقامه مي‌كنيم و منبر داريم.سايت مشرق نوشت: ايشان در واكنش گفته‌اند: «مگر نماز خواندن و منبر رفتن شغل است؟ مگر مي‌شود شما در نظام اسلامي باشيد و مشغله‌اي نداشته باشيد؟ شما بايد شغل در نظام داشته باشيد و با نظام همكاري داشته باشيد.»

در دولت‌هاي نهم و دهم تبعيت از ولايت بسيار كم شده
احمد كريمي اصفهاني عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري با ذكر اينكه دليل وجود مشكلات در كشور اين است كه امروز از اسلام فاصله گرفته‌ايم، به ايلنا گفت: در دولت‌هاي نهم و دهم تبعيت از ولايت بسيار كم شده و اين باعث بروز اين مشكلات شده است ولي ما اميدواريم تبعيت از ولايت پررنگ شود تا دچار مسئله نشويم.

تلاش برای تاييد صلاحيت مشايي
برخي نزديكان مشايي مي‌گويند ما به‌دنبال ضرورت‌سازي براي كانديداتوري و تاييد صلاحيت مشايي در دولت‌هاي نهم و دهم تبعيت از ولايت بسيار كم شده هستيم. در مشرق آمده است به اعتقاد اين افراد براي تداوم خدمات دولت احمدي‌نژاد حتما بايد مشايي كانديدا و تاييد شود.

من اصلا قبول ندارم!
مصطفي كواكبيان دبير كل حزب مردم سالاري در پاسخ به اين سوال كه واژه «اصلاح‌طلبان بدلي» در بيانيه حزب مشاركت آمده بود و اين چه ربطي به جريان راست دارد،به خانه ملت گفت: اگر چه ممكن است برخي از اصلاح‌طلبان كه در زندان هستند چنين صحبت‌هايي ‌كنند، اما جريان راست به اين اختلافات دامن ‌مي‌زند بنابراين من اصلا اين واژه را قبول ندارم.

البته در جايي گفتم اصلاح‌طلبان بدلي كساني هستند كه احمدي‌نژاد را روي كار آوردند چرا كه ما در سال ۸۴ به شدت تاكيد كرديم كه اصلاح‌طلبان با هم به وحدت برسند اما آقاي معين، مهرعليزاده، كروبي و هاشمي بدون وحدت با هم، نامزد انتخابات شدند و خروجي كار آنها انتخاب احمدي‌نژاد شد. و ي همچنين گفت قبل از انتخابات كابينه خود را مشخص مي كند.

انتقاد نوه امام خمینی از فضای سیاسی ایران
نعيمه اشراقي نوه امام خميني به بهار نيوز گفت: آنچه امروز از فضاي سياسي كشور به مشام مي‌رسد همدلي و اتحاد و موجبات و مولفه‌هاي آن نيست. فضاي موجود فضاي تندروي، افراط، اتهام و مصادره ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب است.

در حالي‌كه وضع موجود نه خواست مردم است و نه فضاي حاكم بر خواست‌هاي جامعه، شايد يكي از بزرگ‌ترين درس‌هاي تاريخ اين باشد كه مردم در همه جوامع و كشورها به مسئولان جامعه خود فرصت مي‌دهند تا تجربه كنند و خواست‌ها و آرمان‌هاي آنان را عينيت بخشند اما اگر چنين نكردند فرصت از آنها سلب مي‌شود.

*جمهوری:


كمبود عكس امام خميني در راهپیمایی
سال گذشته در راه‌پيمائي 22 بهمن به دليل كمبود عكس امام خميني، عكاسان براي تهيه عكس‌هاي مراسم دچار مشكل شدند. اين مشكل را روزنامه جمهوري اسلامي، همان زمان در ستون جهت اطلاع مطرح و از عملكرد مسئولين مربوطه انتقاد كرد.

با توجه به اينكه 22 بهمن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني است، در چنين روزي حضور تصويري و رهنمودهاي بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي بايد در مراسمي كه به ياد اين پيروزي برگزار مي‌شود پررنگ باشد. از آنجا كه اقلام تبليغاتي مراسم راه‌پيمائي را شوراي هماهنگي تبليغات برعهده دارد، لازم است به اين امر مهم همت بگمارد تا مشكل سال گذشته تكرار نشود.

اعلام آمادگي بحرين براي پذيرش منافقين
دولت بحرين براي پذيرش منافقين اعلام آمادگي كرده است. خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري براثا نوشت: يك منبع مسئول در دفتر سازمان ملل در بغداد گفت: مسئولان بحرين به دولت آمريكا گفته‌اند آمادگي اسكان گروهك تروريستي منافقين در خاك كشورشان را دارند.

 اعضاي گروهك تروريستي منافقين هم اكنون در پايگاه ليبرتي در نزديكي بغداد در عراق به سر مي‌برند. اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، افزود: شيخ خالد بن حمد بن محمد آل خليفه نامه شيخ حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين را در اختيار توماس كراژسكي سفير آمريكا در منامه قرار داده كه در آن به آمادگي بحرين براي ميزباني و اسكان اعضاي گروهك منافقين اشاره شده است.

به گفته اين منبع، سازمان ملل متحد از بيم اينكه رژيم آل خليفه از منافقين به عنوان ابزاري براي سركوب قيام مردمي بحرين استفاده نكند، موضع خود در قبال آمادگي بحرين براي پذيرش منافقين را اعلام نكرده است.

همين گزارش مي‌افزايد: وزير امور خارجه بحرين پيش از اين در تلاش براي سرپوش گذاشتن بر جنايات رژيم آل خليفه عليه مردم بحرين از تشكيل گروه دوستان ملت ايران همچون دوستان سوريه (ائتلاف كشورهاي مخالف نظام حاكم در سوريه) خبر داده بود و مريم رجوي سركرده گروهك تروريستي منافقين از پيشنهاد دولت بحرين مبني بر برگزاري كنفرانس دوستان ملت ايران استقبال كرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار