معاون استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:

ذخیره 2500 تن برنج وارداتی در آذربایجان‌غربی

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار آذربایجان‌غربی گفت: 2 هزار و 500 تن برنج در انبارهای آذربایجان‌غربی ذخیره شده و 8 هزار و 500 تن دیگر در راه است که وارد بازار می‌شود.



 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،غلامرضا دیزج‌نژاد اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و تمهیداتی که در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد تا ذخیره‌سازی‌ها را سامان دهیم اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: در زمینه واردات برنج ذخیره‌سازی خوبی انجام شده که هم‌اکنون بیش از 2 هزار و 500 تن برنج وارداتی در انبارهای شرکت بازرگانی ذخیره‌سازی شده و 8 هزار و 500 تن دیگر در راه است که به تدریج در انبارها ذخیره می‌شود و ظرفیت سیلوهای استان که افزون بر 800 هزار تن است پوشش خوبی برای ذخیره مواد غذایی و مایحتاج عمومی است.

وی افزود: اکثر کالاهایی که در سبد خانوار مردم قرار می‌گیرند با تمهیدات انجام شده موجود بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چرا که کالاهای اساسی با توجه به نیاز مردم در بازار موجود است.

دیزج‌نژاد ادامه داد: با دریافت گزارش‌هایی از شرکت خدمات بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه ذخیره‌سازی اقلام اساسی، پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده در موجودی سیلوهای استان به قدر کافی ذخیره‌سازی داریم و تا فصل برداشت همه تمهیدات انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تغییرات شیوه مصرفی در نانوایی‌ها شاهد کاهش مصرف در آرد هستیم، بیان کرد: کیفیت آرد آذربایجان‌غربی در بازدیدی که از پژوهشکده آرد در سازمان غله انجام شد مورد بررسی قرار گرفت البته نظارت‌های موردی و مستمر انجام می‌گیرد که نشان دهنده پیشرفت خوب کیفیت آرد و نان استان است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دو کارخانه قند و شکر پیرانشهر و میاندوآب در زمینه ذخیره شکر خام وارداتی اقدامات خوبی انجام داده است و نیز با توجه به تولید چغندر قندی که در استان داریم هیچ مشکلی از بابت نیاز به شکر مشاهده نمی‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.