رئیس صندوق رفاه دانشجویی خبر داد؛

15 اسفند آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان وام دانشجویی

مرادیان گفت: ثبت نام جهت ارائه تسهیلات وام های مختلف دانشجویی از 16 بهمن آغاز شده و تا 15 اسفند ادامه دارد.

دکتر کیوان مرادیان، رئیس صندوق رفاه  دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان متقاضی باید مدارک مورد نیاز دانشگاه را تحویل دهند و نام آن ها در سایت صندوق رفاه ثبت شده باشد.

وی تصریح کرد: حدود 18 نوع وام دانشجویی وجود دارد که بسته به شرایط دانشجویان به آن ها تعلق می گیرد .

مرادیان افزود: به عنوان مثال وام ودیعه مسکن به دانشجویانی تعلق می گیرد که از خوابگاه دولتی استفاده نمی کنند.

وی در ادامه گفت: همه دانشجویانی که از نظر دانشگاه خود واجد شرایط باشند می توانند از وام های تحصیلی و ضروری بهره مند شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی اظهار داشت: سایر وام ها بسته به مورد خاصش مثل استعداد های درخشان به دانشجوی واجد شرایط پرداخت می شود.

وی در خصوص استفاده همزمان دانشجویان از چند وام بیان داشت: به طور معمول همزمان از تمامی وام ها مقدور نیست اما به طور متوسط دانشجویانی بوده اند که با داشتن شرایط لازم همزمان از 10 نوع وام استفاده کرده اند که البته این در شرایطی امکان پذیر است که حتی یک دانشجو هم نباشد که از یک نوع وام استفاده نکرده باشد.

مرادیان یادآور شد: عمدتاً تفاوت مبلغ وام ها در مقطع کاردانی و کارشناسی است و وام شهریه دانشگاه آزاد به طور متوسط 40 درصد نسبت به دانشگاه های دیگر بیشتر است.

وی در خصوص ارائه وام به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خاطر نشان کرد: با توجه به این که در مقطع ارشد شهریه ها در دانشگاه های مختلف نزدیک به هم است اکثر مراکز وام يك میلیون تومانی به دانشجویان این مقطع پرداخت می کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار