بندرعباس/

ترانزیت كانتینری دربندرشهید رجایی 35درصد افزایش یافت

مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رشد 35 درصدی ترانزیت كانتینری در بندر شهید رجایی طی 9 ماه امسال درمقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛علی اكبر صفایی'  اظهار داشت:ترانزیت كانتینری برنامه های دریایی بندر شهید رجایی از 15 هزارو 160 TEU كانتینر در 9ماه قبل به 21 هزارو 211 TEU كانتینر در مدت مشابه امسال رسیده است.

وی افزود: ترانشیب كانتینری بندر شهید رجایی نیز در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 11 درصدی برخوردار بوده است.

صفایی ابراز داشت: ترانشیپ كانتینری بندر شهید رجایی از 139 هزارو 596 TEU كانتینر در 9 ماه سال گذشته به 155 هزارو 620 TEU كانتینر در سال جاری رسیده است.

این مقام مسوول خاطرنشان كرد: علاوه بر انتقال بخش عظیمی از محموله های كالا و سوخت كه از طریق حمل و نقل دریایی انتقال می یابد توسعه اقتصادی منطقه و تسریع در ترانشیپ كالا و كمك به صادرات و واردات از طریق كانتینر از اهداف مهم اداره كل بنادرو دریانوردی هرمزگان در بحث ترانشیپ می باشد.

  حمل و نقل ترانشیپ بگونه ای است كه كالای وارد شده به بندر توسط یك شناور، بوسیله شناور دیگر قبل از عبور از مرز گمركی كشور مجددا از بندر حمل و صادر گردد.

عمده فعالیتهای بنادر در زمینه رویه های گمركی و حمل و نقل شامل واردات، صادرات، ترانزیت ، ترانشیپ و كاپوتاژ می باشد.

با توجه به حجم بالای تبادل كالا در جهان و گرایش حمل و نقل و تجارت به استفاده از كانتینر، حمل و نقل ترانشیپ بدلیل درآمدزایی آن و تسهیل تجارت جهانی از مرغوبیت خاصی برخوردار است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.