اراک/

رفیق های ناباب دندانتان را بشناسید

شنیدن صدای خرد شدن خوراکی ها زیر دندان و یا تماشای آن ها در آینه میتواند بسیار لذت بخش باشد زمانی که شما اطمینان می یابید که دندان هایتان سالم هستند و می توانید سال ها از آن ها بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،اگردوست دارید تا همیشه به زیبایی دندان هایتان ببالید و آن را برای خودتانیک هدف در سلامتی می دانید باید نکاتی را نیز مد نظر داشته باشید که مهمترین آن ها نخوردن خوراکی هایی است که دندان شما را تخریب می کند.

نوشابه: این نوشیدنی در هر حالتی که باشد می تواند مانند دینامیت هایی برای دندانمی ماند که به مرور منفجر شده و دندان شما را تخریب می کند. 

سیب و هویج: شایدبسیار عجیب باشد که میوه و سبزی هایی که همیشه برای سلامت بدن توصیه میشود این بار به عنوان یک مخرب نام برده شده اند. البته این نکته را لازماست بدانید که میوه های خشک برای دندان های ضعیف بسیار نامناسب هستند چراکه فشار زیادی به دندان ها وارد می کنند و ریشه آن ها را تضعیف می کند.

آب نبات چوبی: یکی از نامناسب ترین خوراکی ها از هر نظری که بگیرید "آب نبات چوبی" است.این خوراکی های به ظاهر خوشمزه باعث ترک خوردن دندان ها می شوند و البتهرنگ دانه ها و ترکیبات آن ها نیز برای سلامت کل بدن مناسب نیست. همچنینمکیدن این آب نبات ها باعث می شود که شکر رو و پشت دندان ها جمع شود.

یخ: شاید به نظر تنها اب باشد که کمی سخت و سفت شده است و یا اینکه هیچ شکر ومواد افزودنی ندارد اما می تواند دندان های شما را از بین ببرد. گاها بعداز تمام شدن یک نوشیدنی سریعا یخ های آن را می خوریم و شروع به خرد کردن آنها زیر دندان میکنیم اما دفعه بعد که می خواستید این کار را انجام دهیدبهتر است به فشاری که به دندان ها و ریشه آن ها وارد می شود بیشتر دقتکنید.

آب معدنی:   شاید برای بدندر برخی از موارد مفید باشد اما می تواند دندان های شما را در دراز مدت ازبین ببرد. بسیاری از آب معدنی ها در طول دوره تصفیه اسیدی می شوند و ایننکته به تنهایی آن ها را به یک عامل تخریبی برای دندان ها تبدیل می کند.

چیپس: شاید در نگاه اول این خوراکی به اندازه هوا نرم باشد اما همان حالت تردشمیتواند عاملی برای از بین بردن دندان شما باشد. همچنین چیپس ها بین دندانبیشتر گیر می کنند که این باعث می شود تا اسیدهای خاصی تولید کنند و دندانهای شما از کناره خورده می شوند تا اینکه از بین بروند./س

برچسب ها: دندان ، ضربه ، خراب شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.