کرمانشاه/

شیوه های آموزش زبان در مدارس مثمرثمر نیست

رئیس انجمن علمی معلمین زبان خارجه استان کرمانشاه معتقد است شیوه های آموزش زبان در مدارس، هدف درستی را دنبال نمی کند و مثمرثمر نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

امیر غلامی اظهار داشت: سیستم آموزشی زبان خارجه در مدارس معمولا بیشتر به ترجمه و گرامر می پردازد و دو مقوله listening و speaking را کمتر مورد توجه قرار می دهد.

وی ادامه داد: وقتی هدف از آموزش به درستی ترسیم نشود ابزارهای رسیدن به هدف نیز با مشکل مواجه خواهد و به همین دلیل دانش آموزان معمولا هیچ تسلطی به زبان های خارجی ندارند. در سیستم آموزش مدارس تنها هدفی که دنبال می شود پاسخ دادن به سوال های گرامری در کنکور است.

غلامی تاکید کرد: در مدارس ما زبان خارجی آموزش داده نمی شود بلکه تنها چیزهایی راجب زبان به دانش آموزان یاد داده می شود.

رئیس انجمن علمی معلمین زبان خارجه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از 25 سال پیش تا کنون تغییری در کتب آموزشی زبان خارجی مدارس ایجاد نشده، افزود: معلمان زبان نیز با توجه به هدفی که برای آن ها در نظر گرفته شده به دانش آموزان درس می دهند.

وی تصریح کرد: در حال آموزش زبان خارجه در مدارس از مقطع راهنمایی آغاز می شود و این در حالی ست که بهترین زمان یادگیری زبان قبل از سن بحران (نوجوانی) است.

غلامی با اعلام اینکه هیچگونه CD و یا نوار آموزشی در کنار کتب در مدارس ارائه نمی شود، یادآوری کرد: باید آموزش زبان خارجه به گونه ای باشد که افراد بتوانند برای برقراری ارتباط با دیگران، از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید معیارهای مشخصی برای میزان یادگیری افراد تعیین شود تا بتوان تشخیص داد چه کسانی واقعا زبان را آموخته اند. و با تاکید بر اینکه نباید نقش دانش اموزان در یادگیری ها را نادیده گرفت، افزود: باید بدانیم دانش آموز چه چیزی را می خواهد و چگونه به یادگیری زبان خارجه رغبت پیدا می کند.

غلامی معتقد است بررسی مشکلات آموزش زبان باید از ریشه صورت گیرد و به بخش های مختلف آن توجه شود تا دلیل افول روز به روز زبان مشخص شود.
برچسب ها: شیوه ، آموزش ، زبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.