دانشگاه پلی تکنیک امیر کبیر برگزار می کند؛

رویداد کار آفرینی در 54 ساعت ( start up weeknd )

رویداد کار آفرینی در 54 ساعت ( start up weeknd ) سومین رویداد کارآفرینی در 54 ساعت ( start up weeknd ) از صبح امروز در دانشگاه امیر کبیر آغاز به کار می کنند و تا جمعه شب ادامه دارد.

محسن ملایری، مدیر اجرایی این دوره از استارت آپ ويکند در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: رویداد کارآفرینی در 54 ساعت رویدادی است که کارآفرینی را در فضای اطلاعات کشور برای افرادی که علاقه مند به کارآفرینی هستند آموزش می دهند.

وی تصریح کرد: این آموزش از طریق تجربه است یعنی از طریق اجرای یک پروژه ی کارآفرینی آغاز می شود که شرکت کنندگان ایده های خود را ارائه می دهند و از بین آنها ایده های منتخب شروع به کار می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره نزدیک به هفتاد نفر شرکت کننده داریم افزود: پس از اینکه ایده ها مطرح شد خود شرکت کنندگان به ایده های برتر رای می دهند و از بین ایده هایی که بیشترین رای را بیاورند بین 7 تا 10 گروه تشکیل می شوند.

ملایری ادامه داد: شرکت کنندگان از امروز صبح پروژه ها را به صورت یک کسب و کار و یک بیزینس راه اندازی می کنند که در طول این مدت نیز کار آفرین های موفق کشور در کنار این تیم ها حضور دارند تا تجربیات خود را در زمینه ی کارآفرینی در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند.

وی عنوان کرد: روز جمعه بعد از ظهر تیم ها پروژه هایشان را به هیات داوران که ترکیبی است از جامعه ی سرمایه گذار و اساتید دانشگاه و متخصصین این حوزه ارائه می دهند.

ملایری افزود: داوری که انجام شد نهایتا سه تیم به عنوان تیم های برتر معرفی می شوند که جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد با رویدادهای دیگر متفاوت است یادآور شد: از این جهت قابل توجه است که فرآیند کارآفرینی را شبیه سازی می کند.

وی اظهار داشت: با اینکه این دوره ها با فاصله ی زمانی کوتاه از هم برگزار شده اما همیشه شرکت کننده و متقاضی برای شرکت وجود دارد که این مدل، مدل خوبی برای آموزش کارآفرینی است.

وی اذعان داشت: در دوره ی دوم که در آبان ماه برگزار شد و مصادف با هفته ی کارآفرینی بود رویداد استارت آپ ویکندز هم زمان در 130 شهر مختلف دنیا برگزار شد که تیم برنده از ایران رتبه ی 16 را در بین 130 شهر دنیا کسب کرد.

ملایری با اشاره به اینکه از شهر های کرج، اصفهان، شیراز و تبریز هم متقاضی برگزاری این رویداد هستند خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال 92 شاهد برگزاری این رویداد در شهرهای دیگر کشورمان باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار