دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز؛

نهاد برتر کشور در ترویج علوم قرآنی

دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی به عنوان نهاد برتر کشور در ترویج علوم قرآنی معرفی و از فردوس حاجیان رییس این دانشگاه در چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران تقدیر شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي،  مقاله علمی پژوهشی با عنوان  «ایمان دینی و تاثیر آن در زندگی بر اساس نظر علامه طباطبایی با تاکید برنگرش نقدی بر مفهوم ایمان در دیدگاه متکلمان اسلامی » عنوان پژوهش علمی فردوس حاجیان رییس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی است که در چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران به عنوان مقاله ی برتر پذیرفته شد.

بر اساس این گزارش عصر دیروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران از فردوس حاجیان به جهت داشتن مقاله ی برتر در این جشنواره تجلیل شد.

حاجیان در این مراسم در سخنانی با اشاره  به فرمایشات  مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج دانش اسلامی در دانشگاهها تصریح کرد: با نقد دانش غرب و دانش شرق و برایند این دو و با تکیه بر قرآن که منبع عظیم دانش اسلامی است می توانیم در توسعه ی علوم انسانی و علوم تجربی تکنیک را بی هویت کنیم و به فرهنگ هویت ببخشیم و اسیر تکنولوژی نشویم.

وی تاکید کرد: نکند ترس از ظاهر گرایی ما را از اعتقادات دینی  و اندیشه های فرهنگی مان دور سازد اگر ما قلباً ، زباناً و عملاً بتوانیم نسبت به مقوله ی دینی  بپردازیم موفق عمل کرده ایم.

حاجیان در حاشیه ی این مراسم با تاکید بر برگزاری چنین همایش هایی در راستای ترویج علوم قرآنی در کشور و با جذب حداکثری جوانان و دانشجویان خاطرنشان کرد: تنها به برگزاری این همایش ها اکتفا نکنیم بلکه مقالات ارائه شده در« بسته های  فرهنگی قرآنی سبک زندگی»  به راحتی در اختیار و در دسترس عموم مردم قرار گیرد  تا قرآن به صورت عملیاتی وارد زندگی همگان شود.
 
 وی ضمن معرفی برخی از آثار دانشمند فرزانه آیت الله جوادی آملی و تشویق و ترغیب جوانان جهت مطالعات این آثار گفت: « آیت الله جوادی آملی ابن عربی زمان است» زیرا به عقل و عشق ،به عرفان و عقلانیت توجه دارند و تلفیق این دو را می دانند و عمل می کنند.

رئیس و احد تهران مرکز گفت: جوانان آرمانخواه و تحول خواه امروز که  هم دغدغه ی دین  را دارند و هم دغدغه ی دانش، می توانند از همه ی آثار ایشان استفاده کنند.
   حاجیان در خصوص رسالت رسانه در جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب و ترویج سبک زندگی اسلامی اظهار داشت:رسانه ها به جای اینکه منتظر باشند تا برخی رسانه های بی هویت فیلمی تولید کنند و سپس رسانه ها دست به کار شوند بهتر است در تولید فیلم ها و مستنداتی بر پایه علوم قرآنی و سبک زندگی اسلامی پیشتاز باشند.

وی با بیان اینکه کسب مقام برتر در چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان  ایران برایم بسی با ارزش تر از دریافت مدال خوارزمی در سالهای نه چندان دور بوده است، تصریح کرد:دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی امروز  به عنوان نهاد برتر کشور نیز در این جشنواره معرفی شده است و این در حالیست که 8 ماه از حضورم به عنوان رییس این دانشگاه می گذرد و در این مدت با شعار تقوای حضور و ترویج مفاهیم قرآنی در دانشگاه  ما توانسته ایم با بهره گیری از خرد جمعی و مشارکت پژوهشگران و نخبگان  با جذب حداکثری به این مهم در دانشگاه در سه بخش دانشجویان،استادان و کارکنان بپردازیم  و عملیاتی کنیم.

وی افزود: نگاه فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی  برای ترویج علوم قرآنی یک نگاه  مثبتی است  و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و شایسته تقدیر هستند و این تقدیر به منزله ی تقدیر و تشکر مبتنی بر احساس مسئولیت است . زیرا ما از هر گونه تبلیغات سوء دوری می کنیم و اگر معتقد به قرآن باشیم و ایمان ما ایمان نظری و عملی باشد تبلیغ های ما نیز باید در راستای جلب توجه مردم و دانشجویان عزیز ما به خداجویی باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار