رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: حدود ۱۸۰۰ نفر نیرو برای کاردرمانی و گفتاردرمانی در مدارس استثنایی کمبود داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امام‌جمعه - در سال‌های اخیر، توجه به کیفیت آموزش و خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به یکی از دغدغه‌های مهم نظام تعلیم و تربیت کشور تبدیل شده است. فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب آموزشی، در کنار تأمین نیروی انسانی متخصص، نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق عدالت آموزشی و توانمندسازی این دانش‌آموزان دارد. با این حال، کمبود نیروهای تخصصی توانبخشی یکی از چالش‌های اساسی پیش‌روی آموزش و پرورش است؛ موضوعی که نه‌تنها روند یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه کیفیت خدمات حمایتی و آموزشی ارائه‌شده به آنان را نیز با محدودیت‌های جدی مواجه کرده است.

در همین راستا سالار قاسمی،  رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به چالش‌های تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه کمبود نیروهای توانبخشی است که شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی می‌شود.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که در حال حاضر حدود  ۵۰۰ معلم کار درمان و گفتار دمان داریم افزود: حدود ۱۸۰۰ نفر نیروهای کاردرمانی و گفتاردرمانی کمبود داریم. در حال حاضر تنها یک‌چهارم یا یک‌سوم این نیروها تأمین شده است. این کمبود نیروها چالش جدی در ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ایجاد کرده است. همچنین حدود ۱۰۰۰ مشاور در مدارس استثنایی کمبود داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار