در بيانيه انتخاباتي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاکيد شد

حدادعادل، زاكاني و جليلي؛ اولويت‌هاي جمعيت ايثارگران براي انتخابات رياست جمهوري

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي طي صدور بيانيه‌اي درباره انتخابات آتي اعلام كرد: اولويت و ترجيحات جمعيت ايثارگران در رابطه با نامزدهاي رياست جمهوري؛ حدادعادل، زاكاني و جليلي است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي طي صدور بيانيه‌اي درباره انتخابات آتي اعلام كرد: اولويت و ترجيحات جمعيت ايثارگران در رابطه با نامزدهاي رياست جمهوري؛ حدادعادل، زاكاني و جليلي است.

متن كامل بيانيه مهم جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي براي ورود به انتخابات دهم رياست جمهوري به اين شرح است:

حضور و مشاركت گسترده مردم در صحنه‌هاي مختلف اداره کشور، از ابتدا تاكنون مورد توجه حضرت امام و رهبر حكيم انقلاب بوده است. انتخابات دوره یازدهمین دوره ریاست جمهوری نيز فرصت ديگري پيش روي ملت قهرمان و رشيد ايران اسلامي قرار می دهد. این انتخابات عرصه ديگري است كه قطعا جلوه‌هایي از بصيرت و روشن بيني امت حزب‌الله به منصه ظهور برسد و آن برگی دیگر از اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و حضور پر رنگ مردم ضمن تحقق حماسه‌ای دیگر، مبین ولایت‌مدار بودن ایشان است.

اقتدار نظام اسلامی و حضور پرنشاط مردم در تعیین سرنوشت خود، قوت قلب مسلمانان جهان و امید بخش مستضعفان و وارثان زمین بوده و چون تیری در چشمان بی‌رمق استکبار نشسته است و صد البته این انتخابات پیامی روشن خواهد داشت برای همه آنانی است که همچنان با خيال‌پردازي در فكر سلطه و خيانت به ملت ايران هستند.

بر اين اساس جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری لازم مي داند نكاتي چند را مورد توجه قرار دهد:

1- جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي از مدت‌ها قبل با رصد نمودن تحولات عرصه‌های بين‌المللی، منطقه‌ای و داخلي مخصوصا در حوزه‌هاي سياسي و اجتماعي، مواضع كليه جريانات را مورد ارزيابي قرار داده است تا از اين رهگذر تحليلي جامع از شرايط كشور، منطقه و جهان در آستانه انتخابات رياست جمهوري به دست آورد.

در مجموع ارزيابي ما اين است كه دشمنان ملت ايران، بيشترين ظرفيت خود را بر كاهش مشاركت و ايجاد فضاي ياس و نااميدي قرار داده اند و تلاش خود را بر اين نهاده‌اند تا با بحران سازي و فتنه‌انگيزي، انتخابات آتي را از شور و نشاط و حضور گسترده مردم خالي كنند. این اقدامات در چارچوب اختلاف افکنی و گسست در حاکمیت دنبال می‌شود. ترفند جدید آنها ايجاد اختلال  در نظام اقتصادی کشور از طریق تحریم ها، فریب و بکارگیری نیروهای خائن داخلی و سودجویان، بی‌ثبات سازی قیمتها، بهره‌گیری از ضعف و ناکارآمدی برخي از مديران و عملیات روانی در حوزه اقتصادی است.

ارزيابي‌ها نشان مي‌دهد دشمنان انقلاب و نظام، مبتني بر تجربيات فتنه در سال 88، طراحي جديدي را براي فتنهاي بزرگتر آن هم قبل از برگزاري  انتخابات سامان داده‌اند تا از اين رهگذر با مانع تراشي در مقابل پيشرفت ملت ايران و ايجاد تنش، درگيري و بحران آفريني، از نظام، رهبري و مردم انتقام بگيرند. دشمن نمي‌خواهد انتخابات آتي با اقتدار و شكوه برگزار شود و ملت ايران، پيروز صحنه باشند چرا كه سلسله شكست‌های دشمن در منطقه مشهودتر خواهد شد. با اين همه، واقعيت صحنه آن است كه طراحي‌هاي دشمن، چیزی جز خيال‌پردازي و توهم نيست چرا كه تجربه‌هاي سنگين و گرانقدر امت سرافراز و ملت بصير ايران، طی سی و چهار سال گذشته جايي براي عملي شدن توطئه‌هاي دشمن نمي گذارد.

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ادامه راه نيز البته در كنار ملت ايران، توطئه‌ها و خيانتهاي فتنه‌گران و باند انحراف را رصد دائمي مي‌كند و از همه دلسوزان انتظار دارد به دور از هر تعصب و گرايشي با هوشمندي و بصيرت نسبت به شرايط منطقه‌ای و جهاني انقلاب، تحليل واقع بينانه‌اي داشته و چرايي فرايند انقلاب را در پيچ و گردنه تاريخي به بحث و بررسي بگذارند و از اين مسير به روند تكاملي انقلاب بنگرند.

2- بي‌ترديد در اين پيچ و گردنه تاريخي بهترين چراغ راه براي تشخيص درست مسير جهت رسيدن به سر منزل مقصود، توجه به هدايت و رهنمودهاي حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب است. با اتكا و امید به عنايت و فضل خداوند سبحان و باور به امداد اهل بيت (ع) مطمئن هستیم كه دسيسه‌هاي دشمنان با مقاومت و ايستادگي مردم و با رهنمودهاي رهبر خردمند انقلاب چون گذشته نقش بر آب خواهد شد. بر همين مبنا سوال جدي در مقابل دلبستگان انقلاب، كنشگران عرصه سياسي، متديننين و افرادي كه خود را متعهد به انقلاب مي‌دانند این است که چه سازو كاري را فراهم آورده‌ايم تا امكان بهره‌گيري از هدايت‌هاي ايشان در فضاي تعاملات و كنش و واكنش سياسي مهيا شود؟ و امكان بهره‌مندي این ظرفیت بیشتر گردد؟

البته سوالات جدي ديگري نيز در ذيل اين موضوع وجود دارد از جمله اينكه آيا آنچه بايستي محور تعاملات مسوولين و فعالين عرصه سياسي باشد برنامه و نقشه‌هاي گروهها و جريانات سياسي است يا هدايت‌هاي رهبري و مصالح عاليه انقلاب؟ منافع مردم و انقلاب اصل است یا منافع و مصالح شخصی،گروهی، حزبي، جناحی و باندی؟ آیا با سهم خواهی و ايجاد تفرقه مسیر امام و شهدا طی می‌شود یا با وحدت و انسجام حزب الله؟ و...

این هشدار جدی را از امام عزيزمان (ره) آموختيم كه «تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام» (صحيفه امام، ج‏۲۱، صفحه ۳۳۲) حال چه مي‌توان كرد براي اينكه در صف سربازان اسلام و رهبري و خادمين ملت باشيم و بمانيم و نه در صف خائنين و منافقان و تفرقه افکنان؟

و دهها سوال پيرامون اين موضوعات كه در اين برهه از انقلاب و عبور از چالش‌ها بيش از هر زمان ديگر نيازمند پاسخ به آن هستيم كه اگر پاسخ روشني داديم آنگاه آينده روشن تر و درخشانتري را شاهد خواهيم بود.

3- با همه تهديدها و آسيب‌هايي كه وجود دارد بايد تدبيري انديشيده شود كه فرصت‌سوزي‌ها به حداقل برسد و سرعت و شتاب پيشرفت به سمت شكل‌گيري دولتي اسلامي در تراز انقلاب اسلامي و الگويي براي جهانيان شكل گيرد كه در اين صورت بخشي از دغدغه‌هايي كه در ميان نيروهاي انقلاب شكل گرفته رفع خواهد شد.

اميد ملت ما بر اين بود كه احیای گفتمان انقلاب اسلامی و شکل‌گیری گفتمان اصولگرايي كه در سوم تير 84، نهم دي ماه 88 و 22 بهمن هر ساله بالاخص 22 بهمن سال 91 ظهور بروز ويژه‌اي داشته است؛ ظرفيتي ايجاد كرده كه مسوولين اجرايي و در راس آنها رياست محترم جمهور، قدرشناس آن باشند و در راستاي آرمانهاي اسلام و انقلاب گامهاي جدي و اساسي بردارند تا جبران مافات شود.

ليكن متاسفانه آنچه امت حزب‌الله و نيروهاي انقلاب انتظار داشتند روي نداد و ضعف و انحراف و ناکارآمدی مدیریتی آسيبهایي را متوجه گفتمان انقلاب و اصولگرايي نموده كه ضرروت يك آسيب شناسي جدي و اساسي را هشدار مي‌دهد كه پرداختن به این مهم را به فرصتي بهتر وامي‌گذاريم ولي به همين مقدار بسنده مي‌كنيم كه خالقين انقلاب اسلامي، سوم تير، 9 دي و 22 بهمن؛ ملتي مسلمان هستند كه عشق به اهل بيت(ع) را با پوست، گوشت و خون خود حس كرده و در شريانهاي زندگي آنها رنگ و بوي سلسله جليله امامت، ساري و جاريست و لذا در طول قرنهاي متمادي براي تحقق اسلام و حاكميت صالحان و بندگان صالح خدا، اين امت هزينه‌هاي سنگيني پرداخته‌اند و تجربه کرده‌اند كه در اين مسير و در فراز و فرود تاريخ، دستهای خیانت انسان‌های هفت رنگ، اغواگر، دو چهره گان و چند چهره گان قدرت طلب با انواع روحيه‌هاي نفاق چه جنایتهایی که نمی‌کنند.

لذا سزاوار است كساني كه وارد بررسی و ارزیابی صلاحیت داوطلبین عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند تمامی جهات و ابعاد موضوع را مد نظر داشته باشند؛ بررسی تاریخچه زندگی افراد، مواضع آنها در گردنه های انقلاب، میزان تعبد و بندگی آنها نسبت به اسلام، باور به امام و انقلاب و اسلام و رهبری، ساده زیستی و مردمی بودن، انقلابی و عقلانی بودن، سعه صدر و تعامل داشتن، استکبارستیزی و ضد ظلم بودن، پایداری و مقاومت، برنامه و طرح برای کشور داشتن، داشتن روحیه کار جمعی و تیمی برای اداره کشور، ظرفیت و توان اجرایی، در تراز و شان ملت بزرگ ایران بودن، بصیرت سیاسی در عرصه‌های پیچیده بین‌المللی، منطقه و داخلی داشتن، بکارگیری انسانهای مومن، پاک، عاقل با مدیریت جهادی، توان ایجاد تحول و اصلاح، بکارگیری ظرفیتهای کارشناسی و مدیریتی کشور و در یک کلام نحوه هماهنگ شدن با رهبری معظم انقلاب.  

4- بااينكه نيروهاي انقلاب وظيفه دارند مشكلات را مورد بررسي و تبيين قرار دهند ليكن بايد فضايي سرشار از اميد به آينده در عموم جامعه، ظهور و بروز داشته باشد. بنابراين همه بايد صريح و روشن از فشارها و توطئه‌هاي نظام سلطه و پياده نظام مستقيم و غير مستقيم داخلي و خارجي آن نگراني خود را ابراز نمايند و در مقابل جريان فتنه و باند انحراف كه تلاش مي‌كند مانع پاسخگويي به مطالبات مردم و رهبري شود و مي‌خواهد تصويري ناكارآمد از نظام اسلامي عرضه نمايد؛ تصوير واقعي را جلوه دهيم.

نيروهاي انقلاب تمام عزم خود را بر اين نهند كه در تحقق منويات و آرمانهاي رهبر معظم انقلاب حركت رو به پيشرفت انقلاب را پاسداري و در جهت بسط و گسترش گفتمان انقلاب گام بردارند تا اين حركت رو به جلو را سرعت بخشيده و عشق، اميدو نشاط مردم در اين عرصه پيش رو را بيش از گذشته نمايان نمايند.

5- با توجه به مطالب پيش گفته، جمعيت ايثارگران انقلاب پس از برگزاري جلسات متعدد، بخشی از جمع بندی خود را به شرح ذیل تقدیم می‌کند:

الف- خطی مشی و راهبرد این جمعیت از بدو تاسیس، همگرایی بین نیروهای وفادار به نظام و تلاش برای انسجام، وحدت و ائتلاف بین نیروهایی است که صادقانه و خالصانه بر اصول و مواضع اصلی انقلاب وفادارند و در اين راه حتي حاضرند آبروي خود را بگذارند ليكن وحدت نيروهاي انقلاب، آسيب نبيند.

ب- هر اقدام و تلاشی از سوي هر فرد، گروه و يا جرياني که بر اساس معيارهاي انقلابي و اسلامي به انسجام، وحدت، همگرایی و ائتلاف بین اصولگرایان و نیروهای وفادار به نظام و کسانی که روی اصول، مبانی و محکمات ایستادگی می‌کنند، منتهی شود مورد قبول جمعیت ایثارگران است قطعا اين حركت به دور از جناح بازي، سياسي كاري  و سهميه خواهي خواهد بود. و لذا هر اقدامی را که در این راستا صورت بگیرد، از منظر ما مورد قبول است.

ج- چندي است ائتلافي سه گانه با ابتکار آقايان دكتر حداد عادل، دكتر قاليباف و دكتر ولايتي شكل گرفته است با توجه به مواضعي كه تاكنون از سه ضلع اين ائتلاف منتشر شده تاكيد بر اصول و ارزشهاي انقلاب، پرهيز از تماميت خواهي و سهم خواهي و زد و بندهاي رايج در فضاي سياسي كشور از آن برداشت مي شود. اين مواضع، نشان مي‌دهد اعضا این ائتلاف سه گانه بنا دارد که روی اصول و ارزش‌ها بایستند و بنا دارد که خودشان را مطلق ندانسته و آمادگي دارند که اگر کسی خارج از ائتلاف، دارای صلاحیت و شایستگی بیشتر، داشته باشد، بررسی کنند. ائتلاف 3 گانه می‌خواهد با توجه به مصالح و منافع عاليه كشور، مرجعیتی را برای خود رقم بزنند که منحصر به خود نباشد و این ارزشمند و مثبت است و تا زمانی که این شرایط را حفظ کنند قابل حمایت می باشند.

د- بر همين اساس و شرايطي كه اين ائتلاف اعلام كرده است، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، ديدگاههاي خود را طي نامه‌اي به اين سه بزرگوار ارجاع داده و بر اساس امانت داري اسلامي، انتظار دارد ديدگاههاي فوق مورد مداقه قرار گرفته و آنچه از اين ائتلاف بر اساس پایبندی به اصول و ارزشها و خط امام و رهبری و شهداء به افكار عمومي ارايه مي شود قطعا نه تنها مورد تاييد جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در سراسر كشور بلكه مورد تاييد قاطبه اصولگرايان، خواهد بود.

ه- طی جلسات متعدد تقريبا تحليل جامعي از شرايط كشور، معيارهاي نامزدها و نياز و شرايط كنوني كشور براي معرفي يك نامزد متدین، ولايت مدار و كارآمد عاقل با روحیه جهادی به دست آمد كه طي نامه اي و در مذاكرات مختلف نتايج آن به ائتلاف سه گانه منتقل خواهد شد. بر اين اساس در بررسي مصداقهاي مطرح شده، بيش از 51 نفر را مورد بررسي قرار داديم كه در نهايت به فهرستی چند نفره رسيديم ليكن در ميان اين افراد آقايان دكتر غلامعلي حداد عادل، دكتر عليرضا زاكاني و دكتر سعيد جليلي، در اولويت و ترجيحات جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي قرار دارند. البته در مسیر زمان هم اگر به نقطه نظر جدیدی رسیدیم به برادرانمان در ائتلاف سه گانه منعکس خواهیم نمود. 

با آرزوی سلامتی وطول عمر مقام معظم رهبری

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي

23اسفندماه 1391

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار