45 دلیل دال بر اینکه چین در حال استعمار آمریکاست

يك پایگاه خبری آمريكايي در گزارشی به تحلیل نفوذ اقتصادی دولت چین بر اقتصاد آمریکا و دیگر زیر ساخت های آمریکا در مسیر استعمار این کشور پرداخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است:با توجه به آمارهای موجود، چین در حال سیطره یافتن بر اقتصاد آمریکاست و هر ساله، صدها میلیاردها دلار از ایالات متحده به چین منتقل می شود و این روند فرایندی صعودی دارد. این انتقال عظیم ثروت، تا به حال تاثیر بسیار زیادی بر هر دو کشور گذاشته است.

"در این اواخر اوضاع اقتصادی برخی از شهرهای صنعتی آمريكا، همچون دیترویت، روندی نزولی داشته و در عوض در آن سو در کشور چین کارخانه ها و آسمانخراش ها گسترش پیدا کرده است. 

اگر به فروشگاه های بزرگ آمریکا رفتید به کالاهای  آنها نگاهی بکنید، حتما متوجه خواهید شد که اکثر کالاها ساخت کشور چین می باشند و کالاهای ساخت آمریکا کمتر به چشم می خورند.!  

چند سالی است که ما خرید کالا از چین را افزایش داده ایم، ولی کشور چین چنین عمل نکرده است. در نتیجه، چین منابع مالی و نقدی خوبی را از راه تجارت با آمریکا اکتساب کرده و برای آینده بازار ما نیز برنامه ریزی می کند.  

یکی از کارهایی که چین انجام داده است اعطای وام یک تریلیون دلاری به دولت ایالات متحده می باشد و این میزان از وام از سوی کشور چین خود اهرمی است اعمالی بر کشور آمریکا!

  چین در بخش تجارت، املاک و مستغلات و منابع طبیعی سراسر امریکا فعالیت های گسترده ای را انجام داده است.
این نوع از "استعمار اقتصادی" مشابه روشی ست که قبلا چین در آفریقا، آمریکای جنوبی و استرالیا انجام داده است.  روش اعمالی چین و فرمول اقتصادی آن در قبال کشورها بسیار آسان است. ما(آمريكايي‌ها) منابع مالی خودمان را به آنها می دهیم و آنها به توسط همین منابع هنگفت به استعمار ما مبادرت می کنند. 

با گذشت هر روز، مالکیت و سیطره چین بر اقتصاد و زیرساخت های آمریکا بیشتر می شود. "
اکنون به 45 نشانه استعماری شدن اقتصاد آمریکا از سوی چین می پردازیم: 
1- چین ، شرکت زنجیره ای سینمایی ایالات متحده ،"AMC " را به مبلغ 2.6 میلیارد دلار خریدای کرده است. این معامله یعنی سیطره بزرگترین شرکت چین بر یک شرکت آمریکایی که براي اولين بار در تاریخ آمریکا رخ داده است. 

2- خزانه داری فدرال اعلام کرد که قانون خرید سهام بانک های آمریکا از سوی بانک های چینی متعلق به دولت این کشور را،تصویب کرده است. 

3- چندي پيش خبرگزاری رویترز گزارش داد که چین در حال حاضر قادر است به طور کامل از عهده وال استریت برآید و بدهی ایالات متحده را به طور مستقیم از وزارت خزانه داری ایالات متحده خریداری کند. 

4- در یک بررسی اخیر که توسط کمیته پشتیبانی نیروهای مسلح سنای ایالات متحده انجام شد،بیش از یک میلیون قطعه تقلبی چینی در انبار مهمات وزارت دفاع وجود دارد. این موضوع برای آمریکا یعنی شک داشتن به شعور آمريكايي ها! 

5- پس از اخذ مالیات بیشتر از آمریکایی ها،شرکت جنرال موتورز با 11 شرکت دولتی چین سرمایه گذاری مشترک انجام داده است. تاوان انعقاد بسیاری از این "سرمایه گذاری های مشترک" ،انتقال فن آوری های نوین این شرکت به صنایع کشور چین می باشد! 

6-شرکت چینی "Sino-Michigan Properties LLC" دويست هکتار از اراضی نزديك ایالت میشیگان را خریداری کرده است. هدف از خرید این اراضی ایجاد یک "شهر چینی" با دریاچه های مصنوعی، تاسیس مرکز فرهنگی چین و هزاران واحد مسکونی برای شهروندان چینی می باشد.

7- شرکت های فعال در آمریکا تحت کنترل دولت چین مبادرت به خرید میلیارد ها دلار از منابع نفت و گاز آمریکا کرده اند. 

8-سرمایه گذاران چینی نفوذ چشمگیری بر بازار املاک و مستغلات نیویورک پیدا کرده اند. به مقاله بلومبرگ در این خصوص توجه كنيد: با توجه به گزارش های اخیر در نیویورک تایمز، سرمایه گذاراني از چین چشم به خريد"آپارتمان هاي لوکس" شهر ما دارند و در همين راستا ميليون ها دلار در پروژه هاي تجاري مسكوني مانند پروژه Atlantic Yards در بروكلين سرمایه گذاری کرده اند. رد پاي شرکت های چینی در پروژه های Empire State Building و مركز تجارت جهاني 1 نيز ديده مي شود. 
9- چینی ها در بازار معاملات بزرگ املاک و مستغلات شهرهای ایالت های مرکزی آمریکا نیز حضور فعال دارند. 

10-طبق گزارش شبکه خبری ABC، پروژه های مهم جاده ای و ساخت پل در سراسر ایالت متحده توسط شرکت های چینی انجام می شود. در حالیکه میلیون ها نفر از کارگران آمریکا بیکار هستند. 
پل اسکات، مدیر اجرایی انجمن تجارت صنعتی آمریکا اعلام داشت: "وقتی ما از مشاغل در کشور چین حمایت می کنیم،بدین معنی ست که ما در داخل خاک آمریکا برای خودمان هیچ گونه سرمایه ای ایجاد نمی کنیم". 

11- برج مرکز تجارت جهانی جدید با شیشه های ساخته می شود که از کشور چین وارد می شود. 

12- یادبود مارتین لوتر کینگ در بازار ملی آمریکا نیز در چین ساخته شده است! 

13- در این اواخر اوضاع اقتصادی برخی از شهرهای صنعتی ما،همچون دیترویت روندی نزولی داشته و در عوض در آن سو در کشور چین شهر شانگ های پیشرفت قابل توجهی داشته است.

14-چند سال قبل، یک شرکت بزرگ چینی یک منطقه فن آوری را برای صنعت ،مراکز خرید و مسکن در زمینی به وسعت 10000 تا 30000 هکتار در جنوب بویس از ایالت آیداهو، در دست ساخت داشت! 

15- کسری تراز تجاری ما با چین در سال 2011 به 295،5 میلیارد دلار رسید. این میزان کسری، بزرگترین کسری تجاری است که یک کشور با کشوری دیگر تا به حال داشته است. 

16- در سال 2011، کسری تجاری ما با چین 28 برابر بیشتر از سال 1990 بود و در مقایسه با کسری سال 1985 این میزان کسری 49000 بار بیشتر است!؟ 

17- در سال 1998، ایالات متحده 25 درصد از بازار جهان را در صادرات تکنولوژی در اختیار داشت و چین در آن زمان فقط 10 درصد ! امروز، صادرات تکنولوژی پیشرفته چین،بیش از دو برابر حجم صادرات تکنولوژی ایالات متحده می باشد. 

18-در 10 سال گذشته آمریکا بیش از یک چهارم مشاغل صنعتی (تکنولوژی های پیشرفته) خود را از دست داده است. 

19- بنا به گزارش موسسه سیاست اقتصادی، آمریکا هر سال نیم میلیون شغل را به خاطر نفوذ چین،از دست می دهد. 

20- ایالات متحده حدود 4 دلار برای کالا و خدمات وارد شده از چین هزینه می کند در حالیکه چین تنها یک دلار در این زمینه سرمایه گذاری می کند. آیا به نظر شما این یک تجارت عادلانه می باشد؟

21-در حالی که ما اجازه می دهیم کالاهای چینی آزادانه به بازارهایمان راه پیدا کنند،چین تعرفه های جدیدی را برای کالاهای ما اعمال می کند. به گزارش نیویورک تایمز، یک جیپ گرند چروکی که 27.490 دلار در ایالات متحده قیمت گذاری می شود در چین 85000 دلار فروخته می شود.

22- به گفته "بتی ساتون" نماینده آمریکا، در سال 2010،تقریبا هر روز 23 واحد صنعتی در آمریکا تعطیل می شده!؟ 

23-در سال 2011، ایالات متحده هر ماه به طور متوسط  حدود  ،50 هزار شغل در بخش صنعتی از دست داده است،بیش از 56 هزار واحد صنعتی نیز از بعد پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی در آمریکا تعطیل شده است. 

24-از سال 2000،ایالات متحده 23 درصد از مشاغل بخش صنعت خود را از دست داده است. 

25-بین دسامبر 2000 و دسامبر 2010، 38 درصد از مشاغل تولیدی-صنعتی در اوهایو ، 42 درصد از مشاغل تولیدی در کارولینای شمالی و 48 درصد از مشاغل تولیدی در میشیگان از بین رفته اند. 

26-در سال 2010، تولید خودروی کشور چین بیش از دو برابر میزان تولیدی ایالت متحده بود. 

27-در سال 2010، چین 627 میلیون تن فولاد تولید کرد. ایالات متحده تنها 80 میلیون تن فولاد تولید کرد.

28-در سال 2010، چین 7.3 میلیون تن پنبه تولید کرد. در حالیکه ایالات متحده در این سال تنها 3.4 میلیون تن پنبه تولید کرد.

29-امروز، میزان تولیدی مشروبات کشور چین، تقریبا دو برابر کشور آمریکا می باشد. 
30- 80 درصد از تمام درخت های کریسمس مصنوعی موجود در بازار آمریکا،در چین ساخته شده اند.

31-چین در حال حاضر تولید کننده برتر در صنعت انرژی خورشیدی و بادی می باشد. 

32- در سال 2010،تولید پانل های خورشیدی کشور چین 50 برابر بیشتر از سال 2005 بود. 

33-در حال حاضر،میزان تولیدی زغال سنگ کشور چین تقریبا سه برابر آمریکا می باشد. 

34-چین در حال حاضرتامین کننده اول قطعات نظامی در صنعت نظامی ایالت متحده محسوب می شود. 

35-چین بزرگ ترین صادرکننده تجهیزات کامپیوتری به آمریکا می باشد. 

36-به گفته پروفسور "آلن بلایندر" از دانشگاه پرینستون،در دو دهه بعدی بیش از 40 میلیون شغل از آمریکا خارج خواهد شد!؟ 

37- حدود 100 سال است که ایالات متحده مصرف کنندگان عمده انرژی در جهان شناخته می شود،اما در تابستان 2010 چین رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
 
38- در 15 سال گذشته،کشور چین رتبه 14 مقالات علمی و پژوهشی را در سطح جهان داشت. اما در حال حاضر، پیش بینی می شود چین در آینده ای نزدیک مقام اول جهان را به خود اختصاص دهد. 

39-چین در حال حاضر بیشترین فارغ التحصیل دکترا در رشته های مهندسی را به خود اختصاص داده است(حتی بیشتر از آمریکا) 

40- چین در حال حاضر دارای سریعترین ابر رایانه جهان می باشد. 

41- چین در حال حاضر سریع ترین قطار جهان و گسترده ترین شبکه راه آهن سریع السیر را در اختیار دارد. 

42- در یک دهه گذشته،سرعت رشد اقتصاد چین 7 برابر بیش تر از آمریکا بود.

43- پیش بینی می شود در سال 2016 اقتصاد چین بزرگ تر از ایالت متحده شود. 
44-براساس پیش بینی یکی از اقتصاددان،اقتصاد چین در سال 2040 سه برابر اقتصاد آمریکا خواهد بود. 

45-چین در حال حاضر حدود 1،17 تریلیون دلار از بدهی های دولت ایالات متحده را در اختیار دارد. 
  
نویسنده مقاله در پايان گفت: "از حماقت سیاستمدارانمان تشکر می کنم، امروز کارگران آمریکایی برای پیدا کردن کار مجبورند با کارگران دیگر کشورها رقابت کنند،جایکه میزان پرداختی به کارگران در پایین ترین سطح دستمزدی قرار دارد و این برای کارگران آمریکایی ننگ محسوب می شود." 
"آیا شما مایلید استاندارد زندگی تان به سطح یک کارگر کمونیست با پرداختی ساعتی یک دلار برسد؟" 
"آیا می خواهید ده ها میلیون کارگر آمریکایی برای مدتی نامشخص بیکار باشند و روند خروج مشاغل از آمریکا همچنان ادامه پیدا کند؟" 
"اگر نه، بهتر است اعتراض کنید و کاری بکنید. "
"بزرگترین اقتصاد جهان پیش چشمان ما رو به انزوال و سقوط است و تاسف بارتر اینکه بیشتر آمریکایی ها هنوز متوجه وخامت اوضاع نشده اند." 
آیا امیدی برای ما وجود دارد؟

برچسب ها: چین ، آمریکا ، استعمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار