با افزایش مرگ های ناشی از ترومای مغزی؛

تعیین شدت ضربه مغزی با ساخت دستگاه الکترومگنتیک

یک محقق ایرانی موفق به ساخت دستگاهی شد که به راحتی می توان به کمک آن میزان شدت، زمان و عمق و سرعت ضربه به مغز در تصادفات در شخص می کند.

سید جعفر هاشمیان جویباری مخترع، با بیان این مطلب به خبر نگار علمي باشگاه خبرنگاران  گفت: با توجه به آمار تصادفات جاده ای در ایران و جهان و از طرفی میزان بالای مرگ و میر ناشی از ترومای مغزی در افراد و هزینه بالای درمان و نگهداری افراد مصدوم، پیشرفت های نسبتا اندک در درمان می تواند اثرات زیادی بر سلامت مردم و درمان بیماران داشته باشد.

از طرفی مطالعات کلینیکی به دلیل همگن نبودن جمعیت دچار تروما سخت و مشکل می باشد بنابراین مدل های حیوانی جهت مشابه سازی آسیب برای بررسی پاتوفیزیولوژی تروما و اقدامات درمانی بالقوه ضروری می باشد.
 
وی افزود: از آنجایی که ایجاد مدل های آزمایشگاهی منطبق با آسیب های انسانی نیازمند تعیین دقیق میزان شدت، زمان، عمق و سرعت ضربه می باشد لذا وجود ابزار آزمایشگاهی جهت ایجاد چنین ضربه ای کامل با اهمیت می باشد.
 
هاشمیان در مورد خصوصیات این دستگاه گفت:  در این دستگاه علاوه بر دقت بالا، قیمت ارزان و آسانی حمل و نقل امکان ایجاد همه نوع آسیب ( نافذ و غیر نافذ) مغز و نخاع وجود دارد، از نظر یکسان بودن نمونه های ایجاد شده و تکرار پذیری این دستگاه مورد تایید مراکز مختلف قرار گرفته است.
 
شایان ذکر است: که این دستگاه با شماره 73654 به ثبت رسیده است./ع2
برچسب ها: مغزی ، دستگاه ، تروما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.