آغاز مراحل بارگیری و نصب آخرین جکت فاز 19 پارس جنوبی

با بارگیری سومین و آخرین جکت (پایه فلزی) طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی، عملیات اصلی توسعه بخش دریایی این فاز به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا مسعودی، مجری طرح توسعه فاز19 پارس جنوبی، با بيان اين مطلب گفت: به منظور تسریع در توسعه و راه اندازی بخش دریایی فاز 19 ، آخرین جکت این طرح توسعه پس از طی موفقیت آمیز مراحل ساخت و بارگیری، برای نصب و استقرار در موقعیت این طرح گازی به آبهای خلیج فارس منتقل شد.

وي تصريح كرد: وزن این جکت را 1800 تن عنوان کرد و افزود: این سازه دریایی دارای 6 پایه است که در مقایسه با سایر جکت های 4 پایه طرحهای توسعه پارس جنوبی از قابلیت های بیشتری برخوردار است.

مسعودی گفت:  نصب این سازه فراساحلی براساس برنامه ریزی انجام شده اواسط فروردین ماه سال آینده انجام خواهد شد .

در طرح توسعه فاز 19 ساخت و استقرار سه جکت دریایی پیش بینی شده که جکت های A و C این فاز گازی تاکنون نصب شده است.

مسعودی با اشاره به اینکه هم اکنون یک دکل حفاری در موقعیت C این فاز در حال حفاری است افزود: به زودی براساس برنامه تعیین شده دو دکل حفاری دیگر در این فاز استقرار خواهد یافت.

در طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی حفاری 15 حلقه چاه پیش بینی شده که با توجه به الحاق سکوی اقماری فاز یک پارس جنوبی به این فاز که دارای 6 چاه تولیدی است، تولید این فاز مرزی در میدان مشترک پارس جنوبی معادل تولید استاندارد دو فاز گازی( روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز و سایر مشتقات تجاری) خواهد بود.

یادآور می شود جکت، پایه سکوی گازی است که در بستر دریا نصب می شود و سکوی فراورش گاز روی آن قرار می گیرد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار