تولید شوینده گیاهی از گیاهان جنگلهای کشور

یک مخترع ایرانی موفق به ساخت شوینده کاملا گیاهی از جنگل های ارسباران شد

وحید رضایی اهری به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت:  تولید شوینده ای که کلیه مواد تشکیل دهنده آن گیاهی بوده و هیچ گونه عوارضی زیست محیطی و حساسیت های پوستی و تنفسی ایجاد نمی نماید.

 وی گفت:  با توجه به وجود تحریم های کنونی و این که مواد اولیه  شوینده های رایج در کشور از خارج تهیه می گردد قابل ذکر است کلیه مواد اولیه شوینده کاملا گیاهی از جنگل های ارسباران تهیه می گردد و هیچ گونه  وابستگی به خارج از کشور وجود ندارد پس از برداشت گیاهان  از جنگل های ارسباران با انجام فرمولاسیون خاصی که بر روی آنها داشته ام شوینده گیاهی آماده مصرف می باشد.
 
رضایی تصریح کرد:  مشخصات فنی این شوینده شامل ترکیب 12  گونه گیاهان جنگل های ارسباران که با درصد و روزهای متفاوت است.
وی گفت: در برخی گیاهان از ریشه و در برخی ساقه و در بعضی دیگر برگ ها خاصیت و ترجنت از خود نشان می دهند که در زمینه ساخت انواع شوینده های دست ،‌لباسی،‌شیشه پاک کن و ظرفشویی با قدرت چربی زدایی بالا کار برد دارد.

*** دستاوردی برای مسئله گاز رسانی مناطق سرد کشور؛
 ساخت هشدار دهنده افت فشار شبکه گاز رسانی شهری
دستگاه هشدار دهنده افت فشار شبکه گاز شهری با شماره ثبت اختراع 65573 ساخته شد
 سید علیرضا میر کمالی با بیان این مطلب افزود:  مناطقی که  دارای آب وهوای سرد هستند فصل زمستان افت فشار باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای می گردد
وی گفت:  یکی از وظایف مهم گاز بان و پرسنل امداد نیز نگهداری فشار گاز خروجی ایستگاه درپیک مصرف می باشد بدیهی است عدم اطلاع از ایجاد افت فشار در شبکه منجر به قطع گاز مشترک خواهد بود.

میر کماسی گفت:  با نصب این دستگاه قبل از انکه گاز قطع شود دستگاه هشدار خواهد داد.
 این مخترع افزود:  کاهش اتلاف وقت پرسنل، کاهش هزینه و صل مجدد بالا بردن ضریب اطمینان قطع گاز و افت شبکه رضایت مصرف کننده ، جلوگیری از رسیدن خسارت  به کارخانجات دارای کوره ذوب،  پایین بودن  هزینه ساخت،  حدود 1500  نفر ساعت در طول یکسال و قابلیت نصب  در تما در تمام نقاط شبکه از قابلیت های بارز این اختراع است./س

برچسب ها: شوینده ، علمی ، اختراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
شماره تماس چیه
United States of America
محمد رضا
۱۵:۰۹ ۱۴ دی ۱۳۹۲
اوقت این شوینده ها به پوشش گیاهی صدمه نخواهند زد؟یعنی با برداشت مواد اولیه،جنگل تخریب نخواهد شد؟