رئیس انستیتو تغذیه ایران گفت : ارزان بودن قیمت روغن های جامد که برخی از صنایع همچنان به تولید این روغن ها مشغول هستند مهمترین دلیل افزایش مصرف است .

دکتر مجید حاجی فرجی، رئیس انستیتو تغذیه ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برخی از صنایع همچنان روغن های جامد تولید میکنند گفت : متاسفانه برخی از رسانه ها هم تبلیغات این روغن ها را انجام می دهند .

وی با اشاره به اینکه این روغن ها به دلیل ارزان بودن مورد توجه هستند اظهار کرد : خانواده های کم درآمد بیشترین مصرف روغن های جامد را دارند به طوری که بر اساس تحقیقات تا 50 درصد مردم تمایل به استفاده از روغن های جامد را دارند .

رئیس انستیتو تغذیه ایران ادامه داد : ارزان بودن قیمت روغن های جامد مهمترین دلیل ترغیب مردم برای مصرف این روغن های مضر است یادآور شد : روغن های جامد که در گذشته مصرف بسیار بالایی داشته اند عوارض بسیاری از جمله بروز بیماریهای قلبی عروقی را ایجاد می کنند .

 وی در ادامه افزود : در راستای کاهش اثرات مضر سوسیس و کالباس ، سوسیس های گوشتی کم چرب با مواد نگهدارند کمتر و غنی شده با آنتی اکسیدان ها ، به زودی در کشور تولید می شود که در حال حاضر مرحله پایلوت را پشت سر گذاشته است ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار