سمنان/

ضرورت عمل به نامگذاری امسال/ زمینه حضور حماسی مردم در انتخابات فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان نامگذاری سال 92 به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را بسیار پسندیده و زیبا خواند و اظهار داشت: عمل به این نامگذاری یک ضرورت عملی برای نظام است

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،آیت الله سید محمد شاهچراغی ظهر یکشنبه در نشست سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان و ناظران انتخاباتی در دفتر خود با تاکید بر اینکه باید نیاز نظام را عملی کنیم تا احتیاجات کشور برطرف شود، گفت: اولین حماسه سیاسی در سال 92 برگزاری انتخابات پرشور ریاست جمهوری در خرداد ماه است.

وی انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم خواند و افزود: حضور حماسی مردم در این انتخابات بسیاری از مشکلات داخل نظام را برطرف و دماغ آمریکا و دشمنان ریز و درشت انقلاب اسلامی را به خاک می مالد.

زمینه حضور حماسی مردم در انتخابات فراهم شود

امام جمعه سمنان نقش شورای نگهبان و ناظران را در این عرصه بسیار مهم و خطیر دانست و افزود: اگر اشتباهی نیز صورت گرفت گفته شود تا ذهنیتی ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه حرمت نامزدهای انتخاباتی باید حفظ شود تصریح کرد: در بررسی صلاحیت نامزدها باید اعتدال رعایت شده و مستند باشد و به شنیده ها اکتفا نشود.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به تاکید رهبری بر حضور حماسی در این عرصه مهم و برگزاری انتخابات با شکوه فراوان گفت: همه باید تلاش کنیم تا این انتخابات مهم با حضور حماسی و حداکثری مردم برگزار شود.

حضور و مشارکت مردم در انتخابات یک فریضه واجب است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حضور و مشارکت مردم در انتخابات را یک فریضه واجب بر شمرد که بدل و معوضی ندارد و افزود: حضور در انتخابات به عنوان تعاون و مشارکت همگانی یکی از مصادیق روشن وجود تقوای الهی است.

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: هم وظیفه داریم در این انتخابات شرکت کنیم چون این حضور یک فریضه محسوب می شود که جایگزینی هم ندارد.

وی مردم این استان را بسیار فهمیده، بافرهنگ، با بصیرت و ولایت مدار برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت مردم در تمامی صحنه ها و راهپیمائی ها خوب و عالی بوده و خواهند بود.

 مردم با معیار قرار دادن فرمایشات رهبری به انتخاب اصلح برسند

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از معیارهای انتخابات را انتخاب اصلح برشمرد و افزود: اصلح یعنی شایسته تر را باید انتخاب کرد و مردم میتوانند با معیار قرار دادن فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری به انتخاب اصلح دست پیدا کنند.

آیت الله شاهچراغی همچنین از همه ائمه جمعه، جماعت، مبلغان و دست اندرکاران و رسانه ها خواست در خصوص حضور مردم در پای صندوق های رأی تلاش کنند چون رأیی که به صندوق ریخته میشود یک تبری بر قلب آمریکا و اسرائیل است.

 15هیئت نظارت بر انتخابات در استان سمنان فعال است

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان نیز در ادامه این دیدار از فعالیت 15 هیئت نظارت بر انتخابات در این استان خبر داد و تصریح کرد: در این هیئتها 48 نفر فعالیت می کنند.

حجت الاسلام حسنعلی عربی شورای نگهبان را ضامن سلامت انتخابات دانست و گفت: اعضای هیئت های نظارت بر انتخابات با هدف حفظ سلامت و برگزاری سالم انتخابات حضور و فعالیت دارند.

شرایط برای هر چه بهتر برگزاری انتخابات فراهم است

وی به حضور افراد متعدد از اعضای نظارت، بازرسی، اعضای شعب، نماینده نامزدها و ... در پای صندوق های اخذ رای اشاره کرد و گفت: در چنین فضایی شرایط برای هر چه بهتر برگزاری انتخابات فراهم است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان ضمن بیان اینکه انتخابات برای کشور ما مایه آبرو است و باید با حضور حداکثری مردم در انتخابات برای کشور افتخارآفرینی کنیم، افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال 92 تلاش کنیم.

 انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیست و چهارم خرداد امسال در کشور برگزار می شود./ك

برچسب ها: حضور ، حماسی ، مردم ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.