جزئيات مذاكره جان كري و محمود عباس فاش نشد

خبرگزاري "رويترز" ضمن گزارش مذاكرات روز گذشته "جان كري" وزير امور خارجه آمريكا با "محمود عباس" رييس تشكيلات خودگردان فلسطين اظهار داشته كه جزيياتي از اين ديدار را منتشر نشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، جان كري و محمود عباس ديدار دو جانبه و رو در رويي را با يكديگر داشته اند. اين ديدار پس از گذشت 20 دقيقه از يك نشست گروهي ميان هيئت همراه جان كري و هيئت فلسطيني انجام شده است.

اين سومين سفر جان كري به منطقه خاورميانه در طول سه هفته اخير بوده است.

وي در جريان سفر "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا در تاريخ 22-20 مارس نيز وي را همراهي كرد. 

يكي از مقامات آمريكايي مدعي شده كه اين ديدار دوجانبه كه يك هفته پس از افزايش درگيري هاي ميان فلسطينيان و نيروهاي نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي انجام شده سازنده بوده است اما جزئيات بيشتري را در اين باره اظهار نداشتند.

يك ديپلمات آمريكايي در اين باره افزوده است "در جريان ملاقات رو در روي دو مقام، جان كري و محمود عباس در مورد روند مذاكرات صلح و ادامه همكاري براي رسيدن به نتيجه با يكديگر مذاكره كردند."

وي همچنين در ادامه افزوده است كه عليرغم آنكه مذاكرات با تمركز بر مسائل اقتصادي انجام شده است اما بخش اعظم وقت مذاكره در مورد چگونگي ايجاد شرايطي "مثبت" به منظور تقويت روند مذاكرات صلح فلسطينيان و رژيم صهيونيستي بوده است. اين مقام آمريكايي خاطر نشان ساخته كه جان كري در جريان اين ديدار از محمود عباس خواسته است تا در مورد مسائل حساس بحث نكند. آخرين دور مذاكرات فلسطينيان – رژيم صهيوينستي در اواخر 2010 ميلادي بود. 


برچسب ها: کری ، عباس ، دیدار ، آمریکا ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار