قالیباف:

اسلامیت نظام در گرو حضور موثر روحانیت است

شهردار تهران گفت: روحانیت نسبت به هر بخشی از جامعه بیشترین تاثیر را از خود به جای گذاشته و این بی انصافی است که برخی نقش روحانیت را نادیده می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،" محمدباقر قالیباف" با حضور در جمع طلاب و روحانیون استان البرز، در ارتباط با مباحث انتخاباتی و نقش روحانیون در انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهمترین قشری که بدون شک تاثیرگذار در نظام اسلامی است، روحانیت است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی(ره) و تداوم آن از سوی مقام معظم رهبری نمایانگر این مسئله است که روحانیت بیشترین نقش را در پیروزی و تداوم انقلاب و دوران دفاع مقدس را داشته است.

قالیباف ادامه داد: روحانیت نسبت به هر بخشی از جامعه بیشترین  تاثیر را از خود به جای گذاشته و این بی انصافی است که برخی نقش روحانیت را نادیده می‌گیرند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بیان داشت: امروز اسلامیت نظام در گرو حضور موثر روحانیت است و قطعا نقش این قشر مسیر انقلاب را ضمانت می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر روحانیت در جامعه حضور نداشته باشد، اصل ولایت فقیه تضعیف می‌شود خاطرنشان کرد: باید این مسئله را بپذیریم که اصل ولایت فقیه با حضور روحانیت در مقابل هجمه‌های دشمن تقویت می‌شود و دیگر تهاجم فرهنگی رواج انسان‌های کاذب نمی‌توانند در جامعه از خود تاثیراتی برجای بگذارند.

قالیباف با بیان اینکه روحانیت عزت و استقلال را به ما داده، گفت: ما اکنون به عنوان سرباز در خدمت شما هستیم و نباید اجازه دهیم که انقلاب از مسیر ارزشی خود فاصله بگیرد.

وی افزود: خطری که متوجه انقلاب اسلامی است، این است که این باورها و ارزش‌ها و فرهنگ اصیل اسلامی که قدرت را در جامعه در دست گرفته، یک رکن اجرایی است و باید با قاطعیت همین مسیر را ادامه داد، چرا که انقلاب ما یک انقلاب کاملا اسلامی است.

شهردار تهران گفت: مدیران اجرایی باید بر این مسئله واقف باشند که اگر مشکلات جاری کشور را حل نکنند و مدیریت صحیح در این مسیر نداشته باشند، ممکن است برخی از مردم با استفاده از این شرایط بد، پا روی اسلام و روحانیت بگذارند و دشمنان از این مسئله به عنوان یک ضعف نگاه می‌کنند و در آن هنگام دشمنان به فکر تاختن بر انقلاب و اسلام بر می‌آیند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: تمام مسئولان باید تلاش کنند که کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برسانند و باید با عمل کردن به تعهدات خود به مردم احساس دلسردی به مردم را ندهیم.

وی افزود: در رکن اجرایی جامعه، مسئولان باید به این مسئله واقف باشند که اگر جوهره دینی بر پیشرفت مادی وجود نداشته باشد، قطعا مسیر را به انحراف کشانده‌ایم.

قالیباف تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور با وجود تحریم‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی، با وجود مدیريت منسجمف با اخلاص و با روحیه دفاع مقدس می‌توان این مشکلات را ظرف کمتر از 2 سال حل کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به آسیب‌های فرهنگی در کشور تصریح کرد: آسیب های فرهنگی که از طریق هجمه‌های دشمن در ایران اسلامی وارد شده به سرعت نمی‌توان جبران و حل کرد، اما مشکلات اقتصادی با فعالیت‌های منسجم قطعا جبران پذیر است.

قالیباف در پایان با اشاره به فعالیت شهرداری تهران و همکاری با روحانیت، خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران هیچ گاه با روحانیت به طور صوری رفتار نکرده‌ایم و بیش از 300 روحانی در شهرداری تهران مشغول ارشاد، توصیه و نظارت بر مجموعه کارکنان شهرداری تهران هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قالیباف ، روحانیون ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار