محسن رضایی در نشست خبری استان البرز:

هرگز به نفع کسی در انتخابات کنار نمی‌روم/ وارد هیچ ائتلافی نمی‌شوم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به عنوان کاندیدای مستقل ثبت‌نام کرده‌ام و رقابت جدی‌ای دارم اما رقابت من با فقر است و تعهدی به کسی نمی‌دهم و وارد هیچ ائتلافی نمی‌شوم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی در نشست خبری در استان البرز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌هایشان برای سامان‌بخشیدن به اوضاع اقتصادی کشور چیست؟ گفت: برنامه اقتصادی من تا زمان انتخابات ریاست جمهوری یکی پس از دیگری اعلام می‌شود و تا به الان برای کشاورزان، جوانان و یارانه‌ها برنامه‌های خود را مطرح کرده‌ام و هر دو یا سه روز برنامه‌های خود را معرفی می‌کنم اما باید بگویم کتاب برنامه‌هایم را نوشته‌ام و به زودی منتشر می‌شود.  
 
رضایی در پاسخ به سوالی برای تثبیت نرخ کالاهای اساسی اظهار داشت: گرانی‌ جزو اولویت اصلی ما بوده و در ماه‌های اول ترمز گرانی را می‌کشیم و با هدایت نقدینگی به سمت تولید آن را کنترل می‌کنیم چرا که  نقدینگی از مسیر خود خارج شده و حالت سیلابی پیدا کرده است و باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد و با کنترل آرام نرخ دورقمی را به تک رقمی تبدیل کنیم.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سوالی مبنی بر اینکه موضعش در رابطه با مذاکرات ایران و 1+5 چیست، افزود: مذاکرات را ادامه می‌دهیم، اما از روند فعلی خارج می‌کنیم چرا که دشمنان در فکر کشتن زمان هستند.
 
نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا راهکارهای اقتصادی خود را به دولت‌های قبلی ارائه کرده‌اید یا خیر؟ اظهار داشت: وقتی صحبت از فدرالیسم اقتصادی می‌شود اختیارات باید به استان‌ها داده شود و استانی کردن اداره کشور جزء برنامه‌های اصلی من است.
 
رضایی ادامه داد: در رابطه با رسانه‌ها و تیم‌های ورزشی باید بگویم که مظلوم واقع شده‌اند؛ در مورد رسانه‌ها نیز ظرفیت خوبی در استان‌ها وجود دارد و باید آن را تقویت کرد.
 
وی درباره راهکارهای اقتصادی بیان داشت: مشکلی که الان در حوزه اقتصاد داریم مربوط به بخش بیکار، کم‌ درآمد و پردرآمد است و ما سیاست‌های‌مان طوری خواهد بود که قشر متوسط را حجیم کنیم بنابراین کم‌ درآمد باید پردرآمد و برای فقیران نیز باید ایجاد شغل کنیم.
 
فرمانده سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حضور مردم را در انتخابات چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: به نظر من حدود 30 میلیون نفر در انتخابات شرکت می‌کنند که  این رکورد خوبی است. در 22 بهمن که زمان گرانی‌ها بود و مردم با سیلی صورت خود را سرخ می‌کردند در صحنه حضور یافتند، چون می‌دانستند عدم حضورشان به کشور ضربه می‌زند بنابراین در انتخابات نیز به وظیفه خود عمل می‌کنند.
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که در انتخابات به نفع چه کسی کنار می‌روید، تصریح کرد: هرگز به نفع کسی در انتخابات کنار نمی‌کشم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه آیا آقای هاشمی رفسنجانی شما را در انتخابات حمایت می‌کند؟ بیان داشت:‌ به عنوان کاندیدای مستقل ثبت‌نام کرده‌ام و رقابت جدی‌ای دارم اما رقابت من با فقر است و تعهدی به کسی نمی‌دهم شاید افراد زیادی از من حمایت کنند اما وارد هیچ ائتلافی نمی‌شوم.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه‌های گزاف دولت را تبلیغاتی می‌داند یا خیر؟ گفت: دولت منکر تبلیغاتی بودن برنامه خود در ورزشگاه آزادی است و می‌گوید برای قدردانی از مردمی که در ستاد تسهیلات نوروزی ثبت‌نام کرده‌اند همایش برپا کرده بنابراین اگر میتینگی از سوی دولت برای تبلیغات انجام شود امری نادرست است.  
 
رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه الان عملکرد احمدی‌نژاد را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: من افکار خود را دارم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برنامه‌های خود را اجرا می‌کنیم اما باید بگویم که همه دولت‌ها نقاط مثبت و منفی در کارنامه خود دارند اما احمدی‌نژاد از کارشناسان استفاده درست نکرد ولی ما در صورت پیروزی در انتخابات از کارشناسان به خوبی استفاده می‌کنیم و باید بگویم در دولت‌های قبل از وی هم نقاط ضعف و قوت بسیاری در عملکرد روسای جمهوری سابق دیده می‌شد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نقاط مثبتی را در دولت دهم دیده‌اید؟ تصریح کرد: چند نقطه مثبت در عملکرد دولت دهم وجود دارد که باید اصلاح شود؛ مثل یارانه، مسکن مهر و سهام عدالت، بنابراین باید بگویم سهام عدالت را طوری اجرا می‌کنم که مردم با آن خرید و فروش کنند و با آن بازار بورس راه می‌اندازیم اما در سفرهای استانی ابتدا با کارآفرینان و بعد با مردم ملاقات می‌کنیم.
 
فرمانده سپاه در 8 سال دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که آیا شهریه دانشگاه‌ها اضافه می شود یا خیر، گفت: سعی می‌کنیم برای دانشجویان وام تعریف شود و دانشجویان را پس از اینکه شاغل شدند پرداخت کنند.  
 
رضایی در پاسخ به این سوال که آیا به اقتصاد مقاومتی پایبند هستید یا خیر،اظهار داشت: هدف اقتصاد مقاومتی تحمیل ریاضت به مردم نیست بلکه به دنبال این است که ضرر اقتصادی از زندگی مردم را خنثی کند.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره رفع محرومیت‌های شهرستان استان البرز چه راهکاری دارید؟ تاکید کرد: یارانه سبز برای رفع محرومیت شهرهای کوچک که عمدتا کارشان کشاورزی است را اختصاص داده‌ایم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دولت خود از اصلاح‌طلبان استفاده می‌کند یا اخیر، تصریح کرد:‌ هر کسی که از توان و کارآمدی بالا برخوردار باشد و نظام و رهبری را قبول داشته باشد در دولت من می‌تواند جایگاه داشته باشد.
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان در پاسخ به این سوال که چرا در حوزه اقتصادی از الگوهای غربی استفاده می‌کند، گفت: اقتصاد فدرالی فقط در حوزه اقتصاد انجام می‌شود اما در مسائل نظامی و سیاسی سیاست‌مان به دولت مرکزی متمرکز است.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار