ورزش در کودکی باعث افزایش هوش می شود!

والدین برای افزایش هوش کودک معمولا باید راه های مختلفی را امتحان کنند یکی از این راه ها ورزش کردن از همان سنین کودکی است که سبب افزایش هوش کودک می گردد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران از جمله اقدامات مفید برای پرورش هوش کودک بازی های مغزی مانند بازی شطرنج، حل جدول کلمات متقاطع، حل سودوکو و نیز بازی هایی مانند طرح معما است اما باید در عین حال سختی بازی به گونه ای نباشد که کودک دلزده شود و یا نباید در اثر پاسخ اشتباه توسط والدین دعوا شده و به ویژه در مقابل سایر هم سن و سالان.

گفتنی است تغذیه با شیر مادر نیز می تواند مانع عفونت های مکرر در نوزاد شود و در نتیجه رشد مغزی مطلوبی را برای کودک فراهم کند که در نتیجه آن کودک باهوش می شود.

ورزش حتی در سنین کم هم می‌تواند به پرورش هوش کودک کمک فراوانی بکند، یاد گرفتن قواعد بازی و شرکت در بازی های گروهی و پذیرش مسئولیت همگی باعث پرورش هوش و نیز سایر توانمندی ها در کودک از جمله بالا رفتن اعتماد به نفس و روحیه اجتماعی در او می شود.

همین طور بازی های کامپیوتری البته در حد مناسب و مطلوب می تواند کمک فروانی به افزایش قوه تحلیل و درک مسائل و تصمیم گیری در کودک بکند./ح
برچسب ها: ورزش ، کودک ، هوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.