زاهدان /

سیستان و بلوچستان در کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد پیشتاز است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: رشد اعتبارات و فعالیت های این شورا در مدت زمانی کوتاه موجب شده تا این استان در کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد در کشور پیشتاز باشد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،علیرضا کیخا با بیان اینکه فعالیت های انجام شده در طی 5 ماهه گذشته در سطح استان بی سابقه بوده است افزود: در حال حاضر افزایش سقف پذیرش بیماران در مرکز ام – ام - تی  از 100 نفر به دوبرابر افزایش یافته است.

وی افزود: این مراکز با هدف جلوگیری وجایگزینی دارو به منظور دوری معتادان از رفتارهای پرخطر نظیرتزریق مشترک وکاهش بزهکاری راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مجوز بر اساس پیشنهاد شورای هماهنگی استان و در آذر ماه سال گذشته به تصویب رسیده است  افزود: در این رابطه برای نخستین بار در کشور به مراکز دولتی و بخش خصوصی در استان اجازه داده شد تا به صورت رایگان روزانه به تعداد 100یک هزار نفر شربت تریاک و متادون توزیع کنند.

وی گفت: بر اساس پینهاد و مصوبات این شورا همچنین برای نخستین بار در کشور نسبت به افتتاح و راه اندازی دو کمپ ویژه نگهداری بانوان داری ا اعتیاد در اذر ماه و بهمن ماه سال گذشتهدر استان اقدام شد.

کیخا افزود: به منظور ایجاد اشتغال افراد پاک شده در بهمن ماه سال گذشته نیز نسبت به ایجاد مرکز اشتغال با زیر بنای یک هزار متر مربع و با مشارکت سازمان بهزیستی و بخش خصوصی اقدام شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی نخستین مرکز ماده 16 در منطقه «تل سیاه» زاهدان و راه اندازی کارگاه بلوک زنی در این مکان از جمله اقدامات شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی افزود: فعالیت های شورای هماهنگی مواد مخدراستان در طی 5 ماهه گذشته منجر به کشف بزرگ ترین محموله مواد مخدر به میزان 11 هزار کیلوگرم شد.

کیخا گفت: پرداخت پاداش آنی با تصویب وزیر کشور به نیروهای کاشف مواد مخدر در سطح استان یکی از اقداماتی است که منجر به دلگرمی و ایجاد انگیزه در نیروهای اجرایی شد.

وی افزود: اقدامات این شورا به منظور کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر با مردم همچنین موجب شد تا یکی از خیران استان نسبت به اهدای ده هزار متر زمین به ارزش تقریبی ده میلیارد ریال به این شورا اقدام کند./ک

برچسب ها: آسیب ، اعتیاد ، پیشتاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.