حجت‌الاسلام موسي‌پور در نشست خبري:

اگر نياز باشد؛ در يک سازوکار مورد توافق به وحدت مي‌رسم

دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان گفت: براي رسيدن به وحدت اگر نياز باشد به نفع کانديداي اصولگراي ديگري کنار خواهيم رفت و در اين امر پيش‌قدم خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام موسي‌پور" دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان در نشست خبري که صبح امروز در محل خبرگزاري فارس برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري مهمترين رويداد سياسي سال 92 خواهد بود و اين انتخابات مظهر اقتدار ملي و آراي عمومي است.

وي ادامه داد: همه ساختارهاي قدرت در کشور متکي برآراي مردم بوده و حضور آن‌ها و احساس مسئوليت و مشارکتشان مهمترين نقطه قوت نظام است.

دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان گفت: بدون ترديد اگر قدرت ديگري جز نظام جمهوري اسلامي ايران بود با حجم عظيم توطئه‌ها و تحريم‌هاي انجام شده عليه ايران نمي‌توانست دوام بياورد اما نظام ما با اتکا به آراي مردم سرپاي خود ايستاده است.

حجت‌الاسلام موسي‌پور با اشاره به اهميت انتخابات تصريح کرد: همه صحنه‌هايي که نشانگر حضور و مشارکت مردم در کشور هستند هميشه مورد هجمه دشمن بوده‌اند و اين حضور پرشکوه براي دشمن تلخ و گزنده است و دشمن سعي کرده در همه انتخابات در روند حضور مردم خلل ايجاد کند.

دبير  ائتلاف اکثريت اصولگرايان گفت: دشمن به دنبال متشنج ساختن فضاي انتخاباتي است و تجربه سال 88 نشان مي‌دهد که همه مردم، کانديداها، احزاب و حاميانشان بايد به دنبال برپايي يک انتخابات باشکوه در فضايي سالم و بستري آرام باشند و از هر اقدامي که باعث ايجاد التهاب در فضاي انتخابات شود بپرهيزند.

حجت‌الاسلام موسي‌پور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينکه آيا ممکن است افراد جديدي به اين ائتلاف اضافه شوند گفت: در ائتلاف اکثريت باز است و منعي نيز براي حضور ساير افراد وجود ندارد، عده‌اي براي حضور در اين ائتلاف اظهار تمايل کردند که اگر جدي مطرح کنند به اين ائتلاف اضافه خواهند شد.

وي درباره شکل‌گيري اين ائتلاف گفت: ائتلاف اکثريت اصولگرايان به اين دليل شکل گرفت که عده‌اي حاضر شدند براي ورود در عرصه انتخابات خود را به عنوان کانديدا مطرح کنند و اين ائتلاف به منظور به وحدت رساندن افرادي بود که حاضر بودند از جريان اصولگرايي در عرصه انتخاباتي حضور داشته باشند و ما براي اين که اين افراد را به حداقل برسانيم اين ائتلاف را شکل داديم.

دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان درباره سازوکار تعيين فرد نهايي اين ائتلاف گفت: علاوه بر اعتقاد به اصول و ارزش‌هايي که جريان اصولگرايي بر آن معتقد است مراجعه به آراي عمومي و سنجش مقبوليت عمومي که در قالب نظرسنجي‌ها اعلام خواهد شد مکانيزم ائتلاف براي مشخص کردن کانديداي نهايي است.

وي ادامه داد: با بررسي نظرسنجي‌هايي که قبل از ثبت نام‌ها در چند مرکز معتبر انجام مي‌شود و تحليل نتايج نظرسنجي ائتلاف مشخص خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا ممکن است خروجي ائتلاف اکثريت اصولگرايان با نفع ساير کانديداي جريان اصولگرايي کنار برود گفت: ائتلاف براساس آرايش سياسي انتخابات تصميم گيري مي‌کند و اگر ما احساس کنيم که نياز است خروجي ائتلاف ما با ساير جريان‌ها به وحدت برسد قطعا اين کار را خواهيم کرد.

حجت‌الاسلام موسي‌پور درباره مذاکرات بين دو ائتلاف سه گانه و اکثريت اصولگرايان گفت: مذاکراتي به طور غيررسمي بين دو ائتلاف صورت گرفته است و سازو کارهايي براي وحدت مطرح شده است.

وي ادامه داد: اگر نياز باشد در صورت ضرورت پس از تعيين تکليف خروجي‌هاي دو ائتلاف در يک سازوکار مورد توافق به وحدت مي‌رسم.
حجت‌الاسلام موسي‌پور ادامه داد: توصيه ما اين است که ائتلاف سه نفره قبل از ثبت نام يک نفر را به عنوان نفر نهايي انتخاب و معرفي کنند.

دبیر  ائتلاف اکثريت اصولگرايان درباره ورود افراد به این ائتلاف گفت: چنانچه قرار باشد شخصی به این ائتلاف اضافه شود از کاندیداهایی که اعلام حضور پیدا کرده‌اند، خواهد بود.

وی ادامه داد: شروع ثبت‌نام کاندیداها 17 اردیبهشت است که تا پایان آن نظر واحد ائتلاف برای کاندیدای نهایی اعلام خواهد شد.

موسی پور در خصوص پیشنهاد ورود لاریجانی به  ائتلاف اکثريت اصولگرايان تصریح کرد: این خبر تنها شایعه بوده و هیچ مذاکره‌ای با او صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: دو نفر از این اعضا یعنی باهنر و ابوترابی‌فرد که نایب رئیس اول و دوم مجلس هستند از مسئولان عالی رتبه محسوب می‌شوند بنابراین ضرورتی برای سهم خواهی نیست.

موسی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنا مبنای شکل‌گیری دیگر ائتلاف‌ها نیز تنها براساس احساس وظیفه‌ای است که در خود برای خدمت به کشور دارند و سهم‌خواهی برای شکل‌گیری این ائتلاف امری غیرمنطقی است.

انتهای خبر/

برچسب ها: جریان ، احزاب ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار