يزدان سلحشور:

جشنواره خلیج فارس لازم است در حوزه بین‌الملل بیشتر کار کند

یک نویسنده و منتقد ادبی معتقد است جشنواره خلیج فارس باید تمرکز خود را بر حوزه بین‌الملل گذاشته و به ویژه از ناظرهای بین‌المللی بی‌طرف درباره مساله خلیج فارس دعوت به عمل آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، يزدان سلحشور نویسنده و منتقد ادبی در گفتگو با ستاد اطلاع رساني سومين جشنواره بين المللي فرهنگي – هنري خليج فارس عنوان كرد: بيشترين تمركز اين جشنواره در داخل كشور است در حالي كه آن چيزي را كه مي خواهيم مطرح و تثبيت كنيم، مربوط به داخل كشور نيست زيرا همه ما ايرانی هستيم و هرگز در داخل كشور با اين مسئله مواجه نيستيم كه كسي خليج فارس را با عنوان مجعول نام ببرد.
وي افزود: اگر قرارست بودجه‌اي صرف شود بايد در جايگاه درست و موثر هزينه شود تا به نتيجه مطلوب برسد. عرب‌ها خیلی سعی دارند خلیج همیشه فارس را به نام خود کنند و ما باید در مقابله با این خواسته آنها اقدام کنیم. 
اين نويسنده تصريح كرد: ما هر كاري هم كه انجام دهيم آنهايي كه مدعي مالكيت خليج فارس هستند در نهايت حرف خودشان را مي‌زنند. بنابراين اگر مي خواهيم به نتيجه مطلوب برسيم و مالكيت خويش را به آنها یادآوری كنيم، بايد بتوانيم ناظرهاي بي طرف را جذب كنيم پس بهتر است اين جشنواره ناظرهاي بي‌طرفي كه مثلا در كشورهاي اروپايي هستند نیز دعوت کند.
سلحشور در پایان عنوان کرد: به اعتقاد من جشنواره‌ای كه صرفا يك اسم براي آن گذارده شود، نمي‌تواند تاثيرگذار باشد مگر اينكه افق‌هاي بزرگ‌تري را در نظر بگيرد. اما در حال حاضر برنامه ريزي‌ای كه براي اين جشنواره شده بيشتر بر مصرف داخلي تمرکز دارد در حالیکه در داخل كشور حتي يك نفر هم پيدا نمي‌شود كه خليج فارس را به نام دیگری بخواند./ي2 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار