ولایتی در جمع روسای تشکل‌های اقتصادی کشور:

عقب‌ماندگی‌های اقتصادی با تدبیر جبران می‌شود/ در حوزه سیاسی حرف اول را می‌زنیم

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان گفت: هیچ مسئله‌ای در صحنه بین‌المللی وجود ندارد که بدون دخالت کشورمان حل و فصل شود و این نشاندهنده قدرت بالای سیاسی ایران است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" عضو  ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در جمع روسای تشکل‌های اقتصادی کشورمان با ارائه بیوگرافی خود  اظهار داشت: بنده در چهارم تیر 1324 و در رستم‌آباد شمیران به دنیا آمدم؛ در سال 43 در کنکور سراسری رتبه 49 را به دست آوردم و پزشکی تهران را انتخاب کردم و تخصص‌ام را در خدمت دکتر محمد قریب دیدم.  
 
وی ادامه داد: علت اینکه اطفال را انتخاب کردم این بود که استادم دکتر قریب باشد؛ بنده استاد تمام و استاد ممتاز دانشگاه شهید بهشتی با پایه 29 هستم و 120 مقاله و 150 کتاب نوشته‌ام.  
 
ولایتی با بیان اینکه 16 سال در سنگر وزارت امور خارجه فعالیت‌ کرده‌ام،  افزود: در روزگار بسیار حساس و اداره دیپلماسی چند جنگ و دیپلماسی مذاکرات صلح با همکاری افرادی چون آقای شمس که در مذاکرات 598 بسیار کمک کردند این روزها سپری شد.  
 
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان تصریح کرد:‌ بعد از 200 سال جنگی که بر کشورمان تحمیل شد چیزی از ایران جدا نشد و 8 سال جنگ نیز با تلاش و فداکاری‌های مردم مدیریت شد. در جنگ تحمیلی مردم از هر صنفی کمک کردند و این افتخار برای ما وجود دارد که توانستیم با حمایت و صبر مردم در حالی که حدود 60 هزار نفر اسیر داشتیم 2 سال مذاکرات را ایستادگی کنیم تا قرارداد 75 معتبر بماند و نیمی از اروندرود نیز برای ما باقی بماند؛ البته این مسئله افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی است چرا که با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری صورت گرفت.  
 
وی گفت: در موضوع شرکت‌های ساختمانی و کارهایی که بخش خصوصی انجام می‌دهد به عنوان موفق‌ترین و کارآمدترین مجموعه کارهای زیربنایی و ایجاد کننده شغل که به دست مردم می‌تواند ایجاد شود یک عدد حداقلی 300 شغل به این رشته متصل است و تعداد افرادی که در مجموعه ساختمان‌سازی قرار می‌گیرند بسیار قابل توجه هستند.  
 
ولایتی با بیان اینکه کار دولت نظارت است و نباید در کارهای سازندگی مباشرت داشته باشد، ادامه داد:‌ ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با اصل 44 که بسیار تعیین کننده است، شاهد زحمات زیادی بودیم و هزاران نفر ساعت کار انجام شد تا به تفسیر اصل 44 رسیدیم.  
 
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان تاکید کرد: با توجه به چشم‌انداز 20 ساله قرار است که ما در سال 1404 در حوزه‌های مختلف نفر اول شویم.  
 
وی به اعداد و ارقام تعداد مقالات تولید شده در قبل و بعد انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب تعداد مقالات معتبر کمتر 1000 عدد بود اما امروز به 34 هزار مقاله رسیده که ما را به رتبه اول در منطقه رسانده است.  
 
ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حوزه سیاسی بدون تردید حرف اول را می‌زند، ادامه داد: هیچ مسئله‌ای در منطقه وجود ندارد که بدون دخالت کشورمان حل و فصل شود و این نشاندهنده قدرت بالای سیاسی ایران است.
 
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان با بیان اینکه کشورمان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی نیز با تدبیر می‌توانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران به لحاظ انساني داراي ظرفيت بالايي است، گفت: پيشرفت‌هاي خوبي در کشورمان صورت گرفته است به طوري که ما شاهديم مردم در ايران خواهان پيشرفت هستند موضوعي که در جوامع ديگر کمتر به چشم مي‌خورد.

وي افزود: ما از معدود کشوهايي هستيم که در اطراف مرزهايمان 15 کشور ديگر وجود دارد لذا مي‌توانيم از اين فرصت به بهترين نحو استفاده کنيم و با بهره‌گيري از حق ترانزيت وابستگي خود را کاهش دهيم.

دبيرکل مجمع بيداري اسلامي با اشاره با اينکه ما اگر بتوانيم انرژي گاز را در جهان ادراه کنيم به سلطان گاز در دنيا تبديل خواهيم شد، اظهار داشت: متاسفانه عدم حمايت از کارهاي زير ساختي از سوي دولت لطمه‌هاي شاياني را به وضعيت اقتصادي کشور وارد کرده است که اميدورايم اين موضوع در دولت يازدهم برطرف شود.

ولايتي تصريح کرد: اگر ايران بتواند به مانند گذشته صادارات را به همان خدمات قبل به کشورهاي جهان انجام دهد به طور حتم ما در جهان حرف بسياري براي گفتن خواهيم داشت.

ولايتي با بيان اينکه ايجاد ثبات در قيمت‌ها در شرايط فعلي الزامي است، اظهار داشت: تحريم‌ها را مي توان تدبير کرد لذا نبايد گذاشت مردم از سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي توليدي نا اميد شوند.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوال يکي از حضار درباره سياست خود در قبال بخش خصوصي در دولت آينده گفت: بر اين اعتقادم که هم در کميسيون‌هاي مجلس کاري براي افزايش کارايي بخش خصوصي تاکيد شود و هم در دولتي که تشکيل مي‌دهيم باور دارم که بايد با اتکا به خرد جمعي و به صورت کارشناسي شده در راستاي منافع مردم کار کرد.

ولايتي اظهار داشت: بايد مطابق برنامه 10 درصد از درآمدهاي نفتي به کالاهاي غيرنفتي وصل مي‌شد و اگر اين مسئله اجرايي مي‌شد ما بسيار پيش مي‌افتاديم.

وي تصريح کرد: دفاع، ‌آموزش و سلامت جزء وظايفت دولت‌ها است و نمي‌شود اين بخش‌ها را به بخش خصوصي واگذار کرد در بخش سلامت مي‌توان از بيمارستان‌ها کمک گرفت اما نمي‌توان کل سلامت را به آنها واگذار کرد.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در پاسخ به سوالي درباره عدم توجه کافي به بودجه‌هاي عمراني اظهار داشت: نبايد قدرت انتقال بودجه‌هاي عمراني به بخش جاري در اختيار دستگاه‌ها گذاشته شود و طبيعتا دستگاه‌ها حقوق و مزاياي کارکنان خود را مي‌پردازند و بخش عمراني دراين ميان مظلوم واقع مي‌شود؛ کاهش تعداد کارمندان دولت نيز بسيار مهم است اما شاهديم که به بهانه‌هاي مختلف تعداد کارمندان دولت در دوره‌هاي مختلف اضافه شده است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برنامه شما براي حوزه هسته‌اي و شيوه لغو تحريم‌هاي اقتصادي چيست؟ اظهار داشت: برنامه هسته‌اي قابل حل است بدون اينکه ما فناوري هسته‌اي را از دست بدهيم؛ مي‌توان تحريم‌ها را با وجود داشتن برنامه هسته‌اي صلح‌آميز حل کرد.

ولايتي با بيان اينکه حل و فصل کردن تحريم‌ها و داشتن برنامه هسته‌اي صلح‌آميز بدون گرفتن قطعنامه نيز قابل حل کردن است، ادامه داد: در دو طرف طيف افراط و تفريط وجود دارد يک طرف مي‌گويد برنامه هسته‌اي را قطع کنيد که قطعنامه نگيريد طرف ديگر هم مي‌گويد قطعنامه کاغذپاره‌اي بيش نيست. عرصه بين المللي زباني دارد و اگر به زبان آن آشنا نباشيم طرفين حرف يکديگر را نمي‌فهمند.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان با بيان اينکه در قضيه کميسيون حقوق بشر کشورمان بعد از جنگ 2 بارتوانست آمريکا را شکست دهد گفت: همه صاحبان حق وتو در شوراي امنيت طرفدار عراق بودند و به آنها سلاح مي‌دادند و ما با همين شوراي امنيت در سازمان ملل به تصويب رسانديم که صدام متجاوز است، مگر آمريکايي‌ها اطلاعات هوايي به عراق نمي‌دادند مگر روس‌ها تاک و فرانسوي‌ها موشک و انگليسي‌ها توپ‌هاي دورزن به عراق نمي‌دادند.

ولايتي با بيان اينکه هلند و آلمان هم مواد شيميايي براي ساخت سلاح شيميايي در اختيار صدام قرار مي‌دادند ادامه داد: ما مي‌خواستيم مجروحان شيميايي را به بيمارستان‌هاي اروپايي ببريم براي اينکه هم آنها را درمان کنيم و هم سند جمع کنيم اما آنان از پذيرش بيماران خودداري مي‌کردند البته ما اين کار را کرديم و آنان محکوم هم شدند پس مي‌شود کار بين المللي کرد و به زبان بين‌المللي سخن گفت.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان با بيان اينکه کار بين المللي کار مي‌خواهد اظهار داشت: تکنولوژي هسته‌اي يکي از دستاوردهاي بزرگ ما است و آنهايي که اسان طلب هستند مي‌گويند اين تکنولوژي را رها کنيد.

وي با بيان اينکه با کار بين‌المللي آشنا هستم گفت: مي‌توان تحريم‌ها را برداشت و کشور را نيز با تدبير بسيار بهتر از آنچه که امروز به نظر مي‌رسد، اداره کرد.

ولايتي در پاسخ به اينکه براي مديريت ميادين مشترک نفت و گاز به خصوص در عسلويه چه برنامه‌هايي دارد، اظهار داشت: زماني کلينتون قانوني را به تصويب رسانده بود که هر کمپاني که بيش از 20 ميليون دلار در نفت و گاز با کشورمان سرمايه‌گذاري کند مورد تحريم اروپا قرار مي‌گيرد در همان زمان ما با ديپلماسي با توتال فرانسه قرارداد بستيم.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان تصريح کرد: هر کاري در دنيا راه دارد و ما تحريم‌ها را در گذشته هم داشتيم و توانستيم آنرا بشکنيم بنابراين در عسلويه مي‌توانيم کاري کنيم که 50 درصد سهم خودمان را برداريم.

ولايتي با بيان اينکه امنيت ملي ما بستگي به روابط خوب با همسايگان دارد، گفت: بايد تنش‌زدايي با همسايگان جزء اولويت‌هاي درجه يک سياست خارجي باشد و ما اين کار را در گذشته کرديم و آثار آن را هم ديديم.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان گفت: نگه داشتن همسايه در حالت آرامش و دور از تنش بايد جزء اصول سياست خارجه باشد چرا که همسايه متعدد داشتن هم تهديد است هم فرصت.

وي با بيان اينکه کشورمان داراي 15 همسايه است ادامه داد: تهديد اين مسئله از اين جهت است که ما بايد 15 نوع ديپلماسي داشته باشيم تا تنش ايجاد نشود چرا که همسايه‌داري کار سختي است و اگر درست همسايه‌داري کنيم فرصت خوبي براي ما محسوب مي‌شود.

ولايتي در پاسخ به اينکه چه برنامه مدوني براي بخش خصوصي دارد، اظهار داشت: ما اصلا کمبود برنامه نداريم و تا دلتان بخواهد برنامه داريم که همه آنها با دقت کارشناسي تنظيم شده البته برخي نواقص‌اش را مي‌توان اصلاح کرد.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان با بيان اينکه آنچه کم داريم يک عزم، تصميم، اراده و استفاده از خرد جمعي براي اداره کشور است، ادامه داد: کشور ما داراي ظرفيت بالاي نيروي انساني است و چنين ملت يکپارچه‌اي در دنيا به تعداد انگشتان يک دست هم نمي‌رسد.

ولايتي با بيان اينکه مهمترين سرمايه کشورمان مردم‌ هستند،‌ افزود: بايد عزم راسخي براي اجراي قانون داشته باشيم و از آن عدول نکنيم؛ همچنين بايد برنامه ‌هاي زمين مانده کشور از جمله ترانزيت شمال به جنوب اجرايي شود چرا که در صورت اجراي دقيق آن کار و درآمد خوبي براي کشورمان ايجاد خواهد شد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا ايجاد حماسه اقتصادي بدون توجه به حماسه سياسي امکان‌پذير است يا خير؟ گفت: به تعبير بنده حتما چنين مسئله‌اي امکان‌پذير نيست البته يک بخش از حماسه سياسي انتخابات با حضور حداکثري مردم براي انتخاب دولتي توانمند و لايق است تا بتواند کشور را درست مديريت کند.

ولايتي اضافه کرد: بخش ديگر اين مسئله منطقه‌اي و بين‌المللي است و بدون آن امکان اينکه بتوانيم اقتصاد را درست کنيم امکان‌پذير نيست؛ زمينه‌هاي انجام کارهاي اقتصادي آماده است اما نياز به حماسه دارد و حماسه به معناي عملي با قوت و شور است.

انتهاي پيام/



برچسب ها: ولایتی ، ائتلاف ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار