مشهد/

دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) بزرگ ترین سایت آموزش مجازی کشورهای اسلامی است

رییس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) جذب دانشجو از کشورهای دیگر و راه اندازی بزرگ ترین سایت آموزش مجازی کشورهای اسلامی را از امتیازات دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مشهد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حمید رضا میرزایی با بیان این مطلب اظهارکرد: دانشگاه امام رضا (ع) فعالیت فرهنگی و آموزشی خود را از سال 1378 با پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها در دو رشته کتابداری و تربیت بدنی در محل مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی آغاز کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه امام رضا (ع) در سال 81 در مکانی جدید واقع در خیابان اسرار مشهد توسعه یافت و فعالیت خود را در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی گسترش داد.
میرزایی گفت: اکنون 131 دانشجو از کشورهای دیگر در دانشگاه امام رضا (ع) تحصیل می کنند و این مرکز تاکنون پنج تفاهم نامه بین المللی نیز با کشورهای مختلف امضا کرده است.
وی اظهارکرد: اکنون شش هزار دانشجو مرد و زن در 62 رشته مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در چهار گروه فنی- مهندسی، علوم انسانی، هنر و معماری، مدیریت و حسابداری با بهره گیری از 139 نفر از استادان مجرب این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
رییس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: از مجموع رشته های دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) 17 رشته مربوط به مقطع کارشناسی، 30 رشته مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و 15 رشته مربوط به مقطع دکتری است و همچنین از رشته های کارشناسی ارشد پنج رشته مانند طراحی شهری، هوش مصنوعی و معماری کامپیوتر به آموزش های مجازی مربوط می شود.
میرزایی ادامه داد: همچنین از مجموع دانشجویان این دانشگاه 23 درصد در گروه علوم انسانی، 39 درصد در گروه فنی – مهندسی، 28 درصد در گروه مدیریت و حسابداری و یک درصد در گروه هنر و معماری و 73 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی، 25 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و دو درصد در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.
وی اظهارکرد: پارسال برای نخستین بار با هدف تبلیغ هر چه بیشتر فرهنگ دینی و توسعه ارتباطات اسلامی در جهان، تحول در سازمان های فرهنگی و مذهبی و ارائه هر چه بهتر خدمات زیارتی و رفاهی به زائران رشته مدیریت اماکن متبرکه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه راه اندازی شد.
وی گفت : در این رابطه 15 دانشجو از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور جذب این رشته شدند که چهار نفر از آنان دانشجویان خارجی و از عتبات عالیات هستند.
میرزایی افزود: همچنین در سال گذشته دانشگاه امام رضا (ع) برای نخستین بار در مقطع دکتری در 13 رشته کاربردی نظیر سیاست گذاری فرهنگی، فرهنگ و ارتباطات، مدیریت رسانه، فلسفه و هنر، کتابداری، زبان و ادبیات فارسی و عرب دانشجو پذیرفته است.
وی با بیان اینکه آموزش مجازی یکی از امکانات ویژه دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) است، افزود: هدف اصلی تاسیس مرکز آموزش های مجازی این دانشگاه ارائه خدمات آموزشی الکترونیک با کیفیت بالا و هزینه مناسب برای همه علاقه مندان به تحصیل در داخل و خارج از کشور است.
رییس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: بکارگیری اصول آموزش مجازی دارای کیفیت براساس استانداردهای بین المللی از جمله پورتال آموزشی مناسب، سیستم مدیریت یادگیری پیشرفته (ال. ام. اس) و ایجاد قابلیت دسترسی آسان به محتوای درسی برای دانشجویان از جمله ویژگی های مرکز آموزش های الکترونیک دانشگاه امام رضا (ع) است.
وی نرم افزار سامانه مدیریت آموزش مجازی دانشگاه، انواع قالب های استاندارد محتواها براساس زیرساخت های شبکه و دانش عمومی رایانه ای کاربران و بسترسازی و آماده سازی زیرساخت های شبکه دیتا سنتر، فیبر نوری، سخت افزار و رایانه ای مناسب برای استفاده مناسب کاربران را از امکانات و زیرساخت های موجود در این مرکز برشمرد.
رییس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: پنج سالن سمعی و بصری مجهز، دو آزمایشگاه فیزیک و کارگاه برق و جوشکاری، آزمایشگاه زبان مجهز به مدرن ترین سیستم صوتی و تصویری، کارگاه کتابداری، آزمایشگاه عمومی و تخصصی کامپیوتر مجهز به 50 دستگاه رایانه، اتاق کنفرانس مجهز به مدرن ترین سیستم سمعی و بصری، سالن ورزشی چند منظوره، خوابگاه 240 نفره خواهران از دیگر امکانات این دانشگاه است.
میرزایی افزود: یکی از اقدامات منحصر به فرد این دانشگاه در مهرماه سال 91 ایجاد پردیس ˈرضوانˈ ویژه دانشجویان دختر در راستای طرح توسعه این مرکز آموزشی بوده است.



وی بیان کرد: همچنین طرح توسعه پردیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با توجه به کمک و اعمال نظری که از سوی تولیت آستان قدس رضوی انجام گرفت، زمینی در محل باغ امام رضا (ع) برای این منظور در نظر گرفته شده است که عملیات ساخت و ساز بزودی آغاز می شود.
میرزایی با اشاره به فعالیت های پژوهشی دانشگاه امام رضا (ع) گفت: در این دانشگاه پژوهش اولویتی مهم بوده و برای ساماندهی آن فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در دو حوزه مدیریت امور پژوهشی و نیز مرکز پژوهشی انجام می شود.
وی ادامه داد: حوزه مدیریت پژوهشی دانشگاه امام رضا (ع) با بهره مندی از خدمات تخصصی به بسترسازی برای علاقه مندان به انجام فعالیت های پژوهشی در دانشگاه می پردازد و فعالیت های این بخش شامل همه اقدامات انجمن های علمی و تشکل های علمی، امور پژوهشی دانشجویان و استادان، سیاست گذاری و تدوین آیین های پژوهشی می شود.
رییس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: مرکز پژوهشی یا پژوهشکده این دانشگاه مستقل از مدیریت پژوهشی و با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با داشتن سه گروه پژوهشی فرهنگ و هنر اسلامی، جغرافیای فرهنگی جهان اسلام و جغرافیای سیاسی جهان اسلام کارنامه در خور توجهی دارد.
میرزایی تصریح کرد: این دانشگاه دارای 16 نشریه علمی- پژوهشی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله خراسان بزرگ، آمایش و توسعه پایدار، جغرافیای فرهنگی جهان اسلام، هنر و معماری رضوی است که تا پایان امسال به 30 نشریه افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۳۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
با سلام. من امسال در کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه امام رضا قبول شدم.
می خواستم بدونم مدرکش چقدر معتبره؟
از وزارت علوم صادر میشه یا نه؟
شهریش چقدره؟
هر چی تلفن می زنم به دانشگاه. جواب ندادن. شاید اشتباه شماره گرفتم.
نمیدونم ثبت نام کنم یا نه
میشه راهنماییم کنید/؟
و اما یه سوال دیگه. بعد از فارغ التحصیلی . طرح باید بگذرونیم یا نه.
مدرکش از دانشگاه ازاد معتبر تره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۰۰:۳۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
با سلام.توصیه میکنم کسی وارد دوره مجازی نشود.چون ما ابن دوره را رفتیم در همین دانشگاه امام رضا ع متاسفانه مدرک بی ارزشی گرفتیم که جایی کاربرد ندارد.حتی اگر بخواهی ادامه تحصیل دهی واحد های گذرانده را تطبیق نمیدهند.توصیه میکنم دوره غیر مجازی را انتخاب کنند.
Afghanistan
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۵
سلام من در مورد بورسیه ها اطلاعات میخواستم در این بخش کمکم میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
راهنمايي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۲:۱۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
اصلا تلاش نکن برسی ....
ما که رسیدیم ، کجا رو گرفتیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا بقایی
۱۸:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
باسلام.لطفا راهنمایی کنید تا بتوانم در دانشگاه بین المللی امام رضا به موفقیت برسم تشکر