مشهد/

انصراف ۸۰ درصدي متقاضيان طلاق در خراسان رضوي با اجراي طرح خانواده پايدار

به گفته قائم مقام وزير کشور در امور اجتماعي با موفقيت چشم گيري همراه بوده به طوري که 80 درصد خانواده هايي که قصد طلاق داشته اند، با برخورداري از اين خدمات مشاوره اي مسير خود را تغيير داده و از طلاق منصرف شده اند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد عليرضا افشار با اشاره به اين که برنامه هاي طرح تحول اجتماعي در حوزه تحکيم خانواده از سال گذشته و به صورت آزمايشي در خراسان رضوي به اجرا در آمده است گفت: در قالب يکي از اين برنامه ها، خانواده هايي که به دادگاه هاي طلاق مراجعه مي کنند ابتدا به دفاتر مشاوره اي که در دادگاه ايجاد شده، ارجاع مي شوند و پس از مشاوره در نهايت درباره ادامه زندگي مشترک يا جدايي تصميم گيري مي کنند
.

به گفته رئيس مرکز امور اجتماعي وزارت کشور اين طرح علاوه بر استان خراسان رضوي، در دادگاه هاي يزد و اراک نيز اجرا شد و نتايج مثبتي از آن گرفتيم، به طوري که 80 درصد خانواده هايي که قصد طلاق داشتند، با برخورداري از اين مشاوره ها مسير خود را تغيير داده و از طلاق منصرف شده اند.

آموزش مهارت هاي زندگي در مدارس متوسطه دخترانه مشهد

قائم مقام وزير کشور در امور اجتماعي همچنين با اشاره به تدوين کتاب درسي خانواده پايدار و آموزش مهارت هاي زندگي به دختران مقطع متوسطه در مشهد افزود: طي سال گذشته، در مقاطع دوم و سوم دبيرستان هاي کليه مدارس دخترانه مشهد آموزش مهارت هاي زندگي به دانش آموزان ارائه شد که در صورت تامين اعتبار اين طرح امسال به صورت کشوري اجرا خواهد شد.

حمايت مسئولان کشوري از اجراي ملي طرح خانواده پايدار

در خور اشاره است طرح خانواده پايدار که از سال گذشته در دادگستري، آموزش و پرورش، دانشگاه فردوسي و کميته امداد امام خميني(ره) استان به اجرا درآمد به گفته مسئولان استاني با موفقيت هاي چشم گيري همراه بوده به گونه اي که توجه مسئولان کشوري و نمايندگان کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي را نيز به خود جلب کرده است. در همين باره عليرضا افشار، معاون وزير کشور در امور اجتماعي بهمن ماه سال گذشته نيز از اجراي اين طرح حمايت و اعلام کرد: در صورت تصويب نمايندگان مجلس، طرح خانواده پايدار از نيمه دوم سال 92 به صورت ملي و در سراسر کشور اجرا خواهد شد. مهرماه سال 91 نيز محمد صادق اکبري معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از اجراي طرح خانواده پايدار در خراسان رضوي ابراز خشنودي کرده و گفته بود: اجراي طرح خانواده پايدار سبب تبيين مولفه هاي زندگي در سطح کشور شده است/س

برچسب ها: انصراف ، متقاضیان ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.