حاشيه های نشست باهنر در دانشگاه شهيد رجايي

از دوندگی احمدی‌نژاد سرم گيج مي‌رود/براي من دست بزنيد، مجلستان خيلی خشك است

نشست پرسش و پاسخ دانشجويي باهنر در دانشگاه شهيد رجايي با حاشيه هاي فراواني همراه بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جلسه پرسش و پاسخ "محمدرضا باهنر" با دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي، با حاشيه‌هايي همراه بود.

در زير به برخی از سخنان باهنر اشاره شده است:

احمدي نژاد گفت که دولت جنرال نمي خواهد

زماني كه احمدي نژاد رئيس جمهور شد گفت كه دولتش جنرال نمي‌خواهد بلکه سرباز مي‌خواهد، اما سرباز يعني بله قربان‌گو، به چپ چپ و بشين و پاشو به همين خاطر افراد قدرتمند را كنار گذاشت.

اعتقادي به ديدار مردمي به شكل احمدي نژاد ندارم

برخي نمايندگان مجلس پنجم و ششم وقت خود را صرف ديدار با مردم مي‌كنند، اما به كار اصلي خود توجه نمي‌كنند. رئيس جمهور بايد گوشش از زبانش بيشتر كار كند، يعني نيم ساعت حرف بزند و سه ساعت بشنود، نه اينكه روزي 12 ساعت حرف بزند، بنابراين من اعتقادي به ديدار مردمي مثل احمدي نژاد ندارم.

به جهنم اگر كسي نمره اش 14 بود

در دولت اول احمدي نژاد يادم است 4 نفر پشت سرهم براي تصدي** پست وزارت نفت معرفي شده اند كه مجلس به هيچ كدام از آنها راي اعتماد نداد به همين خاطر اين وزارتخانه 6 ماه بدون وزير بود و پس از مدتي گفتند كه ظرف اين شش ماه 80 ميليارد دلار نفت فروخته شده كه اين امر مي توانسته اشتغال‌زايي كند، اما تا كي مي خواهيد روند عدم راي اعتماد ادامه پيدا كند به همين خاطر ما مجبور شديم بگوييم كه به جهنم، اگر كسي نمره‌اش 14 بود هم براي اين پست قبول مي‌كنيم اما علاقه‌مند بوديم كه كسي كه براي تصدي وزارت نفت مي آيد نمره‌اش 20 باشد، اما رئيس جمهور به كساني 20 مي‌داد كه ما به آنها 13 يا 14 مي‌داديم.

ما به سرباز در دولت رضايت نداريم و به همين خاطر براي وزارتخانه‌ها گشتيم تا سروان و سرگرد پيدا كنيم، اما اميراني كه مي توانستند در معرض رأي اعتماد باشند به مجلس معرفي نشدند

با استيضاح وزير كار موافق نبودم

من در آن برهه زماني موافق استيضاح وزير كار نبودم و با نمايندگاني موافق استيضاح بودند به طور مفصل صحبت كردم و به آنها گفتم كه عمر دولت رو به آخر است و در صورت استيضاح رئيس جمهور مي‌تواند اين وزارتخانه را با سرپرست اداره كند تا وزير ديگر بيايد كه اين امر درآمدش به دخلش نمي‌صرفيد.

افراد كودچك نبايد به كارهاي بزرگ گمارده شوند

ما در نيروهاي مسلح پذيرفته‌ايم اگر كسي باهوش و متدين باشد اول بايد سروان و سرگرد و بعد سرهنگ شود و بعدا بايد امير شود و كسي نمي‌تواند از اول امير شود، به همين خاطر با سپردن مسئوليت‌هاي بزرگ به افراد كوچك مثل آن چيزي كه در سازمان تأمين اجتماعي ديديم موافق نبودم.

نبايد به قطعنامه گفت كاغذ پاره

ما با فرانسه اختلاف نظر داريم، اما در حرف‌هايمان نبايد به رئيس جمهور فرانسه دشنام دهيم، چراكه مشكلاتمان دوتا مي‌شود و علاوه بر مشكل قبلي كينه توزي را ايجاد مي‌كند، متاسفانه يك فرد در فاصله شش ماه مي‌گويد قطعنامه كاغذ پاره است و بعد از شش ماه مي‌گويد قطعنامه فلج‌كننده شده و هم‌اكنون به شعب ابي‌طالب رسيده‌ايم.

علم رجال من خوب است

من در طول 30 سال گذشته هفت دوره نماينده مجلس بودم و با هزار نماينده همكاري كرده‌ام و همچنين با 200 وزير كار كرده‌ام. همين مقدار در رابطه با استاندارها و ائمه جمعه وجود دارد و به قول علما علم رجال من خوب اس.

در هر شهر سه چهار نفر مرا مي‌شناسند

اكثر مديران را مي‌شناسم كه كارنامه‌شان چگونه بوده و آيا حزب‌اللهي هستند يا ليبرال؛ بايد بگويم من آدم تشكيلاتي هستم و زماني كه با ماشين به همراه خانواده به سفر مي‌رفتيم به آنها مي‌گفتم اگر جايي ماشين من خراب شود در هر شهر سه چهار نفر مرا مي‌شناسند.

در اين بين دانشجويي از باهنر سوالی پرسيد و فقط يك نفر او را تشویق کرد که باهنر گفت: خواهشا دست بزنيد مجلستان خيلي خشك است البته فقط براي سوال كننده دست نزنيد و براي من هم دست بزنيد.

دو دوتا به خاطر دولت مي‌شود 5 تا

وزير كار سابق گفت که مي‌خواهد 2.5 ميليون فرصت شغلي ايجاد كند، اما من با او مخالفت كردم و گفتم چون من تا حدودي رياضي بلدم اين اقدام نمي‌تواند انجام شود و اگر بگوييم دو دوتا مي‌شود چهارتا اصلا به جهنم، به خاطر دولت دودوتا مي‌شود 5 تا، اما 9 تا نمي‌شود.

بعضي‌ها مي‌خواهند "بگم و نگم" بگويند

كساني كه مي‌گويند نگذاشته اند ما كار كنيم بايد مخالفينشان برسر كار بيايند اما كساني ستاد انتخاباتي تشكيل مي دهند تا مچ گيري كنند و بگم و نگم بگويند.

مديريت جهان و حومه

رئيس جمهور مي‌گويد تا دوسال ديگر شما را به مديريت جهان مي‌برم، من مي‌گويم شما بگو مديريت جهان و حومه، آخر هرچيزي حساب و كتاب دارد.

از دوندگي احمدي‌نژاد سرم گيج مي‌رود

دوندگي احمدي‌نژاد بسيار زياد بوده و من از اين دوندگي سرم گيج مي‌رود. احمدي‌نژاد ظرف 15 روز دوبار به ونزوئلا رفت. كشوري كه 20 هزار كيلومتر با ايران فاصله دارد، اما بايد بگويم كه احمدي‌نژاد يكبار به من گفت که من هفتادو دو ساعت در راه ايران تا ونزوئلا بودم، اما 48 ساعت را در هواپيما بودم، اما او به اين نتيجه نمي‌رسد كه به اندازه همه نبايد بدود.

احمدي‌نژاد مواظب رقباي گذشته و آينده خود است

آقاي دانش جعفري پس از استعفاي خود گفت که رئيس جمهور هم مواظب رقباي گذشته و هم رقباي آينده خود است، اما احمدي‌نژاد بايد بداند با خيلي از رقبا مي‌توان كار كرد.

پس از اتمام سخنراني باهنر، خبرنگاري به وی گفت: حجت‌الاسلام "يونسي" وزير اطلاعات دولت خاتمي اعلام كرده كه عليه احمدي‌نژاد در سال 82 اسناد و مداركي براي رد صلاحيت وي وجود داشته، اما باهنر براي تاييد صلاحيت احمدي‌نژاد، سه بار اين مسئله را از طريق وزارت اطلاعات پيگيري كرده و در آن موقع گفته است كه درِ وزارت اطلاعاتي كه احمدي‌نژاد را تاييد صلاحيت نكند بايد گل گرفت.

باهنر در پاسخ به خبرنگار گفت: جواب سوالتان را نمي‌دهم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: حاشیه ، باهنر ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار