عجایب دنیای سندرم‌ها؛ از سندرم بوی ماهی تا انفجار سر

بیماری های مختلفی در دنیا وجود دارد که از آن ها اطلاعی ندارید. بیماری زامبی شدن یکی از این دسته بیماری های ناشناخته است که افراد خودشان را مرده متحرک می دانند.

به گزارش گروه خوندنی های باشگاه خبرنگاران، سندروم به نوعی نام دیگر بیماری است اما اغلب در مورد مواردی استفاده می شود که بیماری های ناشناخته یا خیلی خطرناک باشند. علم پزشکی تا به حال سندروم های بسیاری را کشف کرده است که شاید بیش از نیمی از آن ها درمانی هم نداشته باشند. تا به حال نام سندروم های  مختلفی را شنیده اید اما این بار به صورت سندروم های کمتر معرفی شده رفته ایم.

** سندرم بوی ماهی

ماهی خوراکی است که با همه فوایدش بازهم عده ای از آن دوری می کنند اما عده ای هم هستند که خودشان تبدیل به ماهی شده اند. بوی ماهی تقریبا یکی از بدترین بوهای دنیا است حال فرض کنید بیماری خاصی این بو را در بدن شما ایجاد کند. سندروم بوی ماهی باعث می شود تا سیستم های دفع بوی بدن از کارافتاده و افراد بدن، عرق و حتی نفسشان بوی بد ماهی خام و مانده را بدهد. البته این سندروم در دنیا بسیار کم است و تابه حال عده زیادی به آن مبتلا نشده اند.

** سندروم لهجه خارجی

یکی از جالب ترین سندروم های دنیا است که باعث می شود فردی پس از یک حادثه کوچک در طول یک دوره کما تمام بخش ربانی مغزش متحول شود. این بیماری در طی حادثه های مغزی به وجود می آید که باعث می شود فرد ناکهان لهجه یا کلا زبانش تغییر کند. در مواردی از این بیماری افرادی که تنها دوروز اموزش زبان خارجی را یاد گرفته بودند در طی حادثه کاملا روان به آن زبان سخن می گویند. این افراد البته پس از مدتی دوباره به حالت اصلی خود برمی گردند اما زبان دوم را فراموش نمی کنند.

** سندروم خوردن

یکی از سندورم های خوشمزه دنیا که باز هم بر اثر آسیب های مغزی به وجود می آید. در این بیماری قسمت راست مغز که مربوط به فرمان های سیر شدن و گرسنگی است از کار می افتد پس این افراد بدون توجه به میزان خورد و خوراکشان فقط غذا می خورند. این سندورم به نظر بامزه است اما از نظر مالی و همچنین وزن بسیار بیمار را اذیت می کند. این افراد معمولا آنقدر می خورند تا بسیار چاق شده و از این وضع جانشان را از دست بدهند.

** سندروم زامبی

یکی از سندروم های بسیار نادر که بیشتر در آمریکا دیده شده است بر اقر اختلالات ژنتیکی به وجود می آید. این بیماری در افراد باعث می شود تا آن ها فکر کنند مرده اند. آن ها فکر می کنند مره های زنده یا زامبی هستند که خونی در بدن ندارند و تمام اندام های داخلی بدنشان از بین رفته است به همین دلیل دست به اقدام های خطرناک می زنند. بسیاری از این افراد به علت تفکراتی که دارند خودکشی می کنند.

** سندروم انفجار سر

یکی از سخت ترین سندروم های دنیاست که باعث می شود بیمار در سرش همیشه صدای یک انفجار بزرگ را بشنوند. این صدای انفجار گاهی آنچنان زیاد خواهد بود که این افراد نگهان بیهوش می شوند و در عده ای این بیماری باعث دیوانگی آن ها می شود. تا به حال پزشکان برای این بیماری درمانی را پیدا نکرده اند و بیماران باید تا انتهای عمر خود از این بیماری رنج ببرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار