اصفهان/

روزگار ما گذشته/ نگران نسلی هستیم که جوانمردی را نه می‌بیند و نه می‌چشد

سخنگوی فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: ما نگران نسلی هستیم که جوانمردی را نه می‌بینند و نه می‌چشند و این موضوع را می‌توان در مسابقات ورزشی، روزنامه ها و تلویزیون نگاه کرد و این درحالی است که فرهنگ ورزش پهلوانی گذشت و ارتقای انسانی را به ما درس می‌دهد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،داریوش ارجمند در حاشیه مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگ پهلوانی در اصفهان به خبرنگار مهر گفت: آرزوی ما باید داشتن خانه‌ای به مانند خانه علی ابن ابیطالب(ع) باشد، خانه‌ای که فاطمه(س) مادر آن و حسن(ع) و حسین(ع) و زینب(س) فرزندان آن خانه باشند، خانه‌ای با وسعت تمام فرهنگ ها و تمام جهان.

وی بیان داشت: تا آموزش و پرورش ما آموزش و پرورش انسانی، اسلامی، فرهنگی، هنری و ورزشی نشود راه به جایی نمی‌بریم و این سخن از من در پایتخت فرهنگ ورزش پهلوانی به یادگار خواهد ماند.

سخنگوی فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در کشور ما کمرنگ شده و روراستی و صداقت، آن چرخ بی‌بدیل یگانگی معنای خود را از دست داده و چرخ‌ها مبتذل شده‌است و این آن چیزی است که ما از آن لطمه خورده ایم.

وی افزود: روزگار من و مردانی که اینجا نشسته‌اند گذشته، اما ما نگران نسلی هستیم که جوانمردی را نه می‌بیند و نه می‌چشد و این موضوع را می‌توان در مسابقات ورزشی، روزنامه ها و تلویزیون نگاه کرد و این درحالی است که فرهنگ ورزش پهلوانی گذشت و ارتقای انسانی را به ما درس می‌دهد.

ارجمند با بیان دلیل قبول این مسئولیت بیان داشت: من به دلیل درک این معضلات جامعه این مسئولیت را قبول کرده‌ام. آیا فکر می‌کنید تربیت جوانان در سنین بالا می‌تواند موثر واقع شود، در صورتی که اعتقاد راسخ من این است که باید رسم جوانمردی را در آموزش و پرورش شروع و دنبال کنیم.

وی گفت: مردمان جهان در سه نقطه جمع می‌شوند؛ ورزشگاه‌ها، عبادتگاه‌ها و سینماها. در صورتی که به اعتقاد من ورزش زورخانه‌ای هر 3 را در خود دارد. امروزه بچه‌های ما الگوهای بدی می‌گیرند درحالی که قصه‌های قدیمی‌ ما سرشار از فلسفه بود و درس زندگی می‌داد. ورزش باستانی حافظ اخلاق است و دل و مغز را همراه بازو پرورش می‌دهد.

سخنگوی فدراسیون ورزش پهلوانی افزود: در این ورزش کسی روی دیگری خطا نمی‌‌کند زیرا در پایان جایزه ای وجود ندارد. در این گود نباید تبعیض و ریا باشد و ضرب این زنگ شرف زورخانه است و اعلام انسان شدن یک پهلوان.

وی دلیل ورزش کردن را از دیدگاه خود این گونه بیان داشت: ما ورزش می‌کنیم که انسانیت خود را ارتقاء ببخشیم. و این ارتقاء یافتن تنها خاصیت انسان‌هاست. ما هیچ کجا نمی‌بینیم که بگویند پلنگی از دیگری پلنگ‌تر است، اما دیده‌ایم که می‌گویند شخصی از دیگری انسان‌تر است. انسان به سمت کمال می‌رود و کمال یعنی افزودن به چیزی که در حال حاضر هستیم و این با ورزش های صحیح به دست می‌آید.

این هنرمند کشورمان در پایان با ابراز خوشحالی از باز شدن آب زاینده‌رود گفت: خوشحالم که این رود دوباره حرکت کرد و امیدوار هستم که دیگر آن را خشک نبینیم و باید به این شهر به خاطر داشته‌هایش تبریک گفت./ک

برچسب ها: نسلی ، روزگار ، جوان مرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.