محمد باقر قالیباف در جمع مردم تاکستان:

وقتی به سیاست‌زدگی می‌افتیم دیگر ذهن ما صرف حل مشکلات مردم نمی‌شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری يازدهم گفت: وقتی به سر و صداهای سیاسی و سیاست زدگی می افتیم، دیگر گوش برای حل مشکلات مردم نمی‌سپاريم؛ تنها در ذهن ما این است که با رقیب سیاسی خود چه‌کار کنیم و فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "محمدباقر قاليباف صبح امروز در جمع پرشور مردم شهر تاکستان در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) این شهر سخنراني كرد. او در ابتداي اين سخنراني گفت: خدا را شاکرم که توفیق پیدا کردم در جمع مردم ولایت مدار، شهید پرور، مومن و عزیزان زحمتكش شهر تاكستان حضور یافتم. مردم تاکستان مردم زحمتکشی هستند و این که در عرضه کشاورزی و تولید رزق مردم تلاش می کنند، توفیق بزرگی برای آنهاست.

او با اشاره به فعاليت‌هاي كشاورزي مردم اين شهر گفت: بزرگترین مجاهدتی که شما مردم تاکستان مي توانید انجام دهید، اين است كه قبل از آنکه به شغل کشاورزی به عنوان یک كار براي كسب درآمد نگاه کند توجه داشته باشید به اين نكته که خداوند بحث رزق و روزی مردم را در دست شما قرار داده توجه داشته باشید که اين توفیق بزرگی برای شماست.

قالیباف به دينداري و ولايتمداري مردم اشاره كرد و گفت: مردم ما دین و انقلاب خود را دوست دارند و هرگز به خاطر مسائل جاری و روزمره و مشکلات اقتصادی دست از انقلاب، دین، راه شهدا و امام و اطاعت از ولایت برنمی دارند. این اساس فلسفه انقلاب اسلامی است. مردم ما در طول تاریخ این مسئله را نشان داده اند. اما نکته ای که در این میان باید به آن توجه شود آن است که همان اسلام، همان بزرگان دین، همان حضرت امام راحل و امروز نیز مقام معظم رهبری دائما این حرف را با ما در میان مي‌گذارند که اگر مدیران جامعه اسلامی این ظرفیت و توانایی را نداشته باشند که مسائل و مشكلات مردم را با حفظ کرامت و رعایت عدالت حل كنند، همين مردمی که اينچنين عشق به اسلام دارند شايد روزی در دین خود نیز دچار آسیب شوند. همانطور که امروز بعضی از جوانان را می بینم که منتقد هستند و به جای آن که این ضعف را به من مسلمان بگیرند، ممکن است اشتباهاً این ضعف را متوجه اسلام بدانند. با ضعف در مدیریت، کوتاهی و کم کاری باعث چنین آسیبی به جامعه که در رأس آن اسلام است می شويم. این نکات را به خودم و مدیرانی که امروز از یک بهداری تا بالاترین بخش اجرایی کشور را مديريت مي‌كنند عرض می کنم.

او در جمع مردم شهر تاكستان یادآور شد: امروز مردم از شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی راضی نیستند، البته هرگز قصد ندارم که بگویم دیگران کاری نکرده اند، آنها نیز حتما تلاش خود را کرده اند، اما حرف ما این است که آن تلاش کفایت لازم را نکرده است، چرا که اگر کفایت می کرد امروز وضع اقتصادی و فرهنگی کشور این نبود. در حوزه فرهنگی آسیب های جدی دیده ایم. یکی از خسارت های مهم آن است که همین الان که در مقابل شما مردم زحمتکش و متدین قرار گرفته ام، شما مردد هستید به حرف من اعتماد کنید یا نه، اگر شما با تردید به حرف من نگاه کنید این بزرگترین آسیب برای هر جمعي است که می خواهد کارش را آغاز کند. در دوران دفاع مقدس هیچ گاه همرزمان و همسنگران نسبت به هم بی اعتمادی نداشتند، وقتی به آن دسته و گروهان می گفتیم تو از این جا برو و من از سمت دیگر می روم تا سنگر بزنیم، هر دو طرف یقین داشتیم که یا سنگر را می زنیم یا شهید می شویم و یا به نتیجه می رسیم. هیچ کس با شک و تردید نگاه نمی کرد، اما امروز این شک و تردید و سوال در ذهن شما ایجاد می شود که دیگران هم در دوره‌هاي گذشته همین حرف ها را زدند و عمل نكردند. این خسارت بزرگی است و این خسارت مهم تر از بی آبی  و تنش های اقتصادی است.

وی با تأکید به ضرورت پرهیز از بداخلاقی و هتک حرمت در كشور گفت: ما انقلاب کردیم تا مبادی اخلاق را در جامعه حفظ کنیم و نبی مکرم اسلام(ص) نیز مبعوث شد تا مکارم اخلاق را در جامعه حفظ کند، اگر پا روی اخلاق بگذاریم مطمئن باشید اقتصاد نیز منهدم می شود.

قاليباف در ادامه گفت: حرف ما این است که همه عزیزان تلاش خود را کرده اند، اما این تلاش کفایت لازم را نکرده، چرا که اگر کفایت می کرد وضع مواد مخدر، اعتیاد و تورم این گونه نبود و در زندگی ها چنین مشکلاتی وجود نداشت. مردم ما امروز می خواهند به این نابسامانی ها پایان داده شود.

عضو ائتلاف پيشرفت با طرح این پرسش که چرا این اتفاقات و معضلات در کشور رخ می دهد؟ تأکید کرد: یکی از علت هایی که این اتفاق‌ها می افتد این نیست که مسئولان صدای مردم را نمي‌شنوند، مسئولان صدای مردم را می شنوند،  اما به حدی مسائل حاشیه ای در اداره کشور ایجاد می شود که مسائل اساسی و مشکلات مردم خواسته و ناخواسته به فراموشی سپرده می شود. مردم دوست دارند مسائل و مشکلات آن ها حل شود، اما وقتی در مجموعه روند مدیریت ها می بینیم که اختلاف وجود دارد مشکلات برطرف نخواهد شد.

وي خطاب به مردم شهر تاكستان افزود: ما به دنبال قضاوت نیستیم و هرکجا اختلاف هست نمی توانیم بگوییم یک طرف کاملا درست می گوید و یک طرف کاملا غلط. هر دو طرف اشکال دارند و ممکن است سهم ها تفاوت داشته باشد، اما مدیر معتقد و انقلابی که قصد خدمت دارد اساسا به دنبال اختلاف و دعوا نمی رود، چرا که احساس می کند اگر به دنبال اختلاف باشد اساس کار را از دست خواهد داد. همین اختلافات و رفتارهای سیاست زده در حوزه مدیریت و اقتصاد و برای این که قانون را اجرا نکنیم رخ داده است. نتیجه آن می شود که اگر درآمد ما در کشور از 20 ميليارد به 120 میلیارد دلار برسد. هیچ تفاوتی در وضع اقتصاد نمی کند به نحوی که مسائل و مشکلات بدتر می شود که بهتر نمی شود.

قالیباف ادامه داد: با اطمینان عرض می کنم که بنده به عنوانی يك خدمتگذار هیچ گاه در دوران مدیریتم خلف وعده انجام نداده ام. در تهران ده تا دوازده میلیون جمعیت زندگی می کنند شما از مردم تهران سوال کنید آیا تاکنون اتفاق افتاده که قالیباف وعده ای به مردم بدهد و خلاف وعده عمل کند. با همین سابقه می گوییم که کشور به فضل الهی و برکتی که خدا به این سرزمین داده است امکان پیشرفت در همه عرصه‌ها دارد. این برکت قبل از آن که یک ظرفیت اقتصادی باشد یک ظرفیت انسانی است. این که مقام معظم رهبری بارها می فرماید بزرگترین فرصت ما جوانان هستند ناظر به همین موضوع است. جوانان، نیروی انسانی، نخبگان و زحمتکشان کشور که مظلومانه برای رزق مردم تلاش می کنند مهم تر از نفت و گاز کشور هستند.

قالیباف با اشاره به پیشرفت ها و تحولات شهر تهران در دوران جدید مدیریتی گفت: این خطاست اگر احساس کنیم قالیباف یک نفره این کار را انجام داده است. بنده تنها به این تشخیص رسیدم که به مردم، نخبگان و کارگران عزیزی که در این فضا کار می کنند اعتماد کنم. در زمان افتتاح تونل  نیایش گفتم من هر هفته این تونل را بازدید می کردم. مردم فکر می کنند این تونل با دستگاه های آنچنانی که از خارج وارد کرده ایم، حفر شد، اما باید بدانند این تونل را با همان امکانات خودمان، نیروی دست و ابتدایی ترین امکانات فنی به سرانجام رساندیم. خدا را شاهد می گیرم جوانان، از یک مهندس تا یک کارگر آنچنان باغیرت در تونل نیایش کار می کردند که همه انگیزه پیدا کردند.

قالیباف افزود: روز گذشته در آتشنشانی یک شهید تقدیم به انقلاب اسلامی کردیم. این جوان آتشنشان برای نجات یک دختربچه به وسط آتش رفت، او را پیدا کرد و ماسک خود را به دهان این دختربچه زد. دقایقی بعد، وقتی دختربچه را از آتش بیرون آورد به کما رفت و روز گذشته به علت مرگ مغزی به رحمت خدا رفت. باید از خودمان بپرسیم که این فرد با چه روحیه ای این کار را انجام داده است؟ این کار با انگیزه درونی خود او انجام شده و همین انگیزه است که می تواند شهر و کشور را بسازد.  ما به این می گوییم مدیریت جهادی و روحیه ای که منطبق بر فرهنگ اسلامی است.

 قالیباف ادامه داد: مهم ترین اعتراضی که به گذشته دارم، این است که  در روند اجرایی کشور از این فرهنگ فاصله گرفتیم. اگر ما مردم و مسئولان این فرهنگ و روحیه را به محیط کار بازگردانیم، بسیاری از مسائل درست خواهد شد. با اطمینان عرض می کنم وقتی امروز این روحیه و فرهنگ جهادی و مدیریت صحیح وجود ندارد و اختلافات پیش می آید، قطعا کشور دچار مشکلات می‌شود. ما در حوزه کشاورزی چه ضعف‌هایی داریم؟ ضعف ما حوزه در کشاورزی این است که وضعیت تجهیزات و تکنولوژی بسیار ضعیف و عقب افتاده است.  چگونه می شود که مدرن ترین ماشین ها، با بالاترین قیمت ها و با پول و سرمایه بسیار وارد کشور می شوند، اما وقتی شما می خواهید تجهیزات کشاورزی را وارد کنید، از ال سی بانک تا گمرک مانع ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که شما می بینید فلان ماشین لوکس 500 میلیون تومانی به کشور می آید، اما وقتی می خواهیم یک تراکتور را وارد کنیم ، دچار مشکل می‌شویم.  کشاروزی که 65 سال از عمرش می گذرد و یک روز در هفته فرزندان او بر اساس یک فرهنگ اصیل ایرانی می خواهند میهمان او شوند، چرا باید به دلیل مشکلات اقتصادی نگران باشد؟ چرا باید یک کشاورز در این سن نه تحت پوشش بیمه باشد و نه مستمری دریافت کند؟ آیا ظرفیت ایجاد این حداقل امکانات رفاهی در کشور نیست؟  با اطمینان عرض می کنیم که این ظرفیت وجود دارد. وقتی می گوییم با عدالت بیمه می دهیم، چرا باید میان بیمه شهری و روستایی تفاوت وجود داشته باشد؟ کجای عدالت اجازه می دهد این کار را بکنیم؟

قالیباف دلیل این مشکلات را سیاست زدگی دانست و اضافه کرد: وقتی به سر و صداهای سیاسی و سیاست زدگی می افتیم، دیگر گوش و ذهن ما، خرج حل مشکلات مردم نمی شود. تنها در ذهن ما این است که با رقیب سیاسی خود چکار کنیم. به این ترتیب فرصت ها را از دست می دهیم.

وی ادامه داد: امروز یارانه ها در بخش های مختلف داده شده، اما آیا واقعا اگر در کنار پرداخت یارانه مستقیم، یارانه تولید نیز پرداخت شود بسیاری از مشکلات امروز کشور حل نمی‌شود؟ چرا به این بخش توجه نکردیم؟ چرا اجازه ندادیم یک روستایی که تولید می کند، به تولید خود رونق بدهد؟  در نتیجه همین سیاست‌های غلط روز به روز روستاها خالی شده و حاشیه نشینی اطراف شهرها افزایش پیدا کرده است.

قالیباف ادامه داد: امروز در اکثر شهرها 30درصد از جمعیت حاشیه نشین هستند ، چه در شهرهای بزرگ و چه در شهری مثل قزوین که 30 درصد مردم حاشیه نشین شده‌اند. چرا نباید به این افراد یارانه تولید پرداخت کنیم تا بتواند در روستای خودشان کار کنند و هم به خانواده خود خدمت کنند هم به تولید کشور.چرا این یارانه پرداخت نمی‌شود‎، به دلیل آنکه آن مسئولی که باید به فکر مردم باشد، دغدغه‌اش مسائل حاشیه‌ای و تنش‌زاست که چند ماه پیش مردم در مجلس شورای اسلامی شاهدش بودند. صحنه‌های تلخی که پس از آن مقام معظم رهبری فرمودند هم خلاف عرف، هم خلاف شرع و هم خلاف قانون و  اخلاق بود.

قالیباف ادامه داد: کشور نیازمند تحرک است و اینگونه باید بتوانیم مشکلات را حل کنیم. امروز دلالی، اقتصاد و کشاورزی را از پا درآورده است. به عنوان مثال در منطقه ما- در مشهد و طرقبه- باغداری در اولویت است و گیلاس و سیب بهترین محصولات دامنه بینالود هستند. اواخر سال 70 که از خیابان رد می شدم دیدم در کنار خیابان تابلو زده گیلاس طرقبه. از او پرسیدم کیلویی چند؟ گفت کیلویی 1250 تومان. به پدرم زنگ زدم و گفتم این گیلاس را چند می فروشید گفت گیلاس را کیلویی200 تومان از ما می خرند، ولی  ما رسم داریم که به کارگری که در سر مزرعه کار می کند ناهار بدهیم، اگر قرار باشد ناهار کارگر و بقیه هزینه ها را پرداخت کنیم، دیگر چیزی برای ما باقی نمی ماند. در این میان سوال است مبلغ 1050 تومانی بین خرید و فروش به جیب چه کسانی می رود؟  مصرف کننده و تولید کننده مشخص هستند اما سودش را فرد دیگری می‌برد.  آیا واقعا این وضعیت قابل ساماندهی نیست؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: با اطمینان عرض می کنم که تمام این مشکلات قابل ساماندهی است. حل چنین مسائلی همت و مدیریت می خواهد. مدیران باید روزی 16-17 ساعت به صورت عادلانه و با برنامه کار کنند. اگر توفیق خدمت پیدا کنم و مشیت الهی بر این باشد، بدانید به فضل الهی و کمک شما مردم عزیز،  از همان سال نخست شاهد تغییرات کاملا محسوس در زندگی خود باشید.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سیاست ، زدگی ، می افتیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار