کد بین شهری خطوط تلفن قزوین حذف می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین از حذف کد بین شهری خطوط تلفن قزوین و کسب رتبه‌ی نخست دیتای کشور توسط مخابرات قزوین خبر داد.

 


به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران در قزوین «جلال پورشاکر» در نشست خبری اظهار کرد: امسال به عنوان سال فناوری ارتباطات و اطلاعات و افزایش ایمنی جاده‌ها نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات استان قزوین هم‌اکنون 384 مرکز دارد که در این مراکز 510 هزار و 215 شماره منصوبه و 393 هزار و 208 شماره مشغول به کار تلفن ثابت وجود دارد یعنی ضریب نفوذ تلفن ثابت استان 32.5 درصد است البته این رقم در مرکز استان 39 درصد و در روستاهای بالای 100 خانوار 100 درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین افزود: هم‌اکنون در استان قزوین 3300 شماره همگانی نصب شده داریم که این شماره‌ها در برخی مراکز درمانی و عمومی برای استفاده اورژانسی، فوری و ضروری شهروندان قابل استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد شماره تلفن‌های همراه استان در زیرمجموعه‌ی اپراتور همراه اول 827 هزار شماره است که 222 هزار و 900 شماره دائمی و 604 هزار شماره اعتباری است.

پورشاکر اعلام کرد: شرکت مخابرات برای تسهیل در استفاده مشترکان 2290 شماره تلفن ثابت اعتباری واگذار کرده که این امر برای نخستین بار در قزوین طراحی و ساخته و استفاده شد.

وی افزود: طرح هم‌کدسازی در واقع به مفهوم تبدیل ارقام مشترکان تلفن ثابت و WLL روستایی از هفت رقم به هشت رقم است که در این راستا کاهش کدهای بین شهری استان به یک کد را داریم یعنی در استان قزوین کدهای 0281( قزوین) و 0282 (توابع) به کد 028 برای همه نقاط استان تبدیل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین ادامه داد: ایجاد یک ارتباط آسان و ارزان در داخل استان مزیت اصلی این طرح است که بدین شکل که امکان تماس از همه‌ی نقاط استان به سایر نقاط بدون نیاز به گرفتن کد بین شهری (028) مقدور است که هزینه آن نیز به صورت شهری محاسبه می‌شود.

وی افزود: استان قزوین در بخش دایری پورت‌ها و درآمدزایی شبکه دیتا، توانست مقام نخست را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص دهد.

پورشاکر اعلام کرد: در ارزیابی‌های انجام شده از سوی شرکت مخابرات ایران در سال 91 از دو شاخص اصلی دایری پورت‌های دسترسی و درآمد دیتا، شرکت مخابرات استان توانست گوی سبقت را از استان‌های دیگر کشور برباید.

وی یادآورشد: هم‌اکنون شمار مراکز دیتا 112 مرکز است و با توسعه انجام شده تعداد پورت‌های منصوبه ADSL مخابرات به 34 هزار و 408 پورت رسیده است که نسبت به سال پیش 21 هزار و 960 پورت افزایش یافته است، هم‌چنین شمار مشترکان ADSL مخابرات به 27 هزار و 833 مشترک است. /ش

برچسب ها: کد بین ، شهری ، خطوط تلفن ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.