ناتوانی غرب در منزوی ساختن دولت سوریه / ايران و سوريه موضع برتر را در منطقه دارند

"ست مندل" در مقاله ای با اذعان به افزايش قدرت کنوني دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه نسبت به دو سال گذشته اذعان مي کند که موضع ايران و دولت سوريه در منطقه برتر است و غربي ها قادر نيستند محور مقاومت و بطور خاص دولت سوريه يکي از اعضاي آن محور را به انزوا بکشانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه آمریکایی کامنتري مگزين ؛ نويسنده نشريه آمريکايي "کامنتري مگزين" که وابسته به نهادهاي مالي آمريکايي و محافل صهيونيستي است اذعان مي کند که قدرت دولت سوريه در مقابله با تروريست هاي سوري افزايش يافته است و در اين باره مي افزايد "آنچه اکنون مشخص است آن است که تمامي گزارشات رسيده از سوريه نشان مي دهند که نيروهاي ارتش دولتي سوريه موفق شده اند تا در نتيجه نبرد با تروريست هاي سوري کنترل استان "حمص" را در اختيار گيرند و نبرد ميان طرفين هم اکنون در منطقه "القصير" سوريه ادامه دارد. روزنامه "نيويورک تايمز" نيز در گزارش جديد خود اذعان کرد که نيروهاي دولتي سوريه کنترل بيش از نيمي از شهرهاي سوريه را در اختيار گرفته اند. روزنامه "واشنگتن پست" نيز گزارش داده بود که نيروهاي دولتي سوريه موفق شده اند تا کنترل بخش هاي اعظم حمص و دمشق را بدست آورند." 

نويسنده در ادامه با اذعان به قدرت دولت اسد مي افزايد "نتيجه اين نبردها آنست که دولت اسد موفق شده تا ثبات خود را حفظ کند. "بشار اسد" رييس جمهور سوريه تا به امروز قدرت را حفظ کرده و کنترل بسياري از مناطق سوريه را از تروريست هاي سوري بازپس گرفته است." 

نويسنده در ادامه با اذعان به تقويت محور مقاومت در منطقه مي افزايد "در صورتيکه روند به همين منوال ادامه يابد و اسد در قدرت باقي بماند، تاثيرگذاري و نفوذ ايران و جنبش حزب الله لبنان در منطقه افزايش خواهد يافت. اين موضوع سبب خواهد شد تا ايران در مذاکره با کشورهاي غربي نيز دست بالا را داشته باشد." نويسنده همچنين اذعان مي کند که نمي توان سوريه را منزوي کرد و در اين باره مي افزايد "به انزوا کشاندن دولت اسد بسيار کار دشواري است چرا که علاوه بر افزايش نفوذ و تاثيرگذاري ايران در منطقه دولت روسيه نيز تاکنون به حمايت خود از دولت سوريه ادامه داده است." 

نويسنده با اذعان به افزايش توان دولت سوريه و جنبش حزب الله لبنان در منطقه مي افزايد "دولت اسد با جنبش حزب الله لبنان روابط حسنه اي دارد و هرگونه تغييري در سوريه مي تواند مستقيما بر وضعيت لبنان تاثيرگذار باشد. بايد منطقي بود و دانست در صورتيکه کنترل بخش هايي از سوريه از دست دولت اسد خارج شود اين موضوع به ضرر منطقه خواهد بود چرا که خلاء ايجاد شده را گروههاي افراطي مي توانند پر نمايند." 

نويسنده با اشاره به همکاري اردن و ترکيه در ايجاد بحران در سوريه مي افزايد "تروريست هاي سوري با حمايت دولت ترکيه از مرزهاي شمالي وارد خاک سوريه مي شوند. ترکيه در اين ميان ناتو را تهديد کرده که باید به تعهداتش در قبال دولت ترکيه بعنوان يکي از اعضاي آن سازمان پايبند باشد در حاليکه شواهد نشان مي دهند که ترکيه احتمالا دست در دست قطر دارد و از نيروهاي تروريستي در سوريه حمايت مي کند." 

برچسب ها: ایران ، سوریه ، موضع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار