در بیانیه ائتلاف فرزندان شهدا؛

مردم حماسه سیاسی و نامزدها حماسه اخلاقی خلق کنند

ائتلاف شاهدان انقلاب اسلامی، متشکل از جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا با صدور بيانيه‌اي خواستار خلق حماسه سياسي توسط مردم و حماسه اخلاقي از سوي نامزدها شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ائتلاف شاهدان انقلاب اسلامی كه متشکل از جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا است، با صدور بیانیه‌ای، ضمن دعوت نامزدهای انتخابات به پایبندی به قانون و اخلاق، ابراز امیدواری کردند که در انتخابات (ریاست جمهوری و شوراها)، حماسه‌ای سیاسی از سوی مردم و حماسه‌ای اخلاقی از سوی کاندیداها خلق شود.  
 
متن بيانيه به شرح زير است:
 
«بسم رب الشهداء و الصدیقین»
 
ملت شهید پرور و شریف ایران  
 
بیش از سه دهه از انقلابی که منعبث از واقعه کربلا و واقعیت عاشورا بود می‌گذرد؛ انقلابی انسان‌ساز و الهی که با خون شهدای عزیز و عظیم خود سبک زندگی ما را ذیل هرم دیانت‌، ولایت‌ و عقلانیت مهندسی کرد و تقوا را به عنوان امام همگان در تمام عرصه‌ها معرفی نمود و ذیل آن تعریف جدیدی از توامان بودن دیانت و سیاست و به تبع آن اخلاق سیاسی ارائه كرد.  
 
اعتقاد داریم رعایت بایسته‌های اخلاق سیاسی، مهمترین رکن خلق حماسه است و انقلابیِ حماسه‌ساز کسی است که در هرجا و هر حال و شرایط، امر قانون را گردن نهد و اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها - روزگار صیقل یافتن سیاسیون - ایران‌گرایی و قدرت‌گرایی را حذف و ایران‌داری عاقلانه و علوی را سرلوحه فعالیت و عملیات سیاسی خود قرار دهند می‌داند؛ ایران‌داری عاقلانه و علوی که عالم را بعنوان محضر خدا، تفسیر و شهیدان را شاهدان زنده ترجمه می‌کند.  
 
ملت شریف ایران  
 
اکنون در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری هستیم؛ انتخاباتی که به فرموده رهبر معظم انقلاب مظهر حماسه سیاسی و مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و اثبات کارایی دین در سیاست و مدیریت. انتخاباتی که آبروی نظام و مظهر اراده ملی و نماد مردم‌سالاری اسلامی است. انتخاباتی که حضور گسترده و حماسی شما مردم عزیز ایمن کننده نظام در مقابل فشارهای ناجوانمردانه بین‌المللی علیه کشور و تضمین کننده آرمانهای شهدای گرانقدر خواهد بود.  
 
لذا با توجه به نیاز کشور و دغدغه مقام معظم رهبری بر مشارکت گسترده و باعنایت به توصیه حکیمانه معظم‌له مبنی بر حضور همه جریان‌های اصلی کشور در انتخابات و تأکید بر این موضوع که "حضور گسترده مردم در درجه اول است. شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند تهدیدات دشمنان را بی‌اثر کند، می‌تواند امنیت کشور را تامین کند." شما را دعوت به حضوری پرشور و آگاهانه در انتخابات آتی مي‌كنيم.  
 
انتخابات پیش رو نماد و هویت نظام جمهوری اسلامی بوده و چشم جهانیان باید نظاره‌گر این امر باشد که ولایت مهمترین گرانیگاهِ وحدت همه سیاسیون بوده و فرصت مجال و عرضه اندام برای گندم نمایان جو فروش و همچنین ابن ملجم‌های سیاسی و دینی که ترور کننده دیانت و عقلانیت هستند یادشان باشد که همه ما مدیون اسلام و انقلاب هستیم و هیچ‌کس از انقلاب طلبی ندارد.  
 
ما جمعی از فرزندان شهدا، نامزدهای محترم ریاست جمهوری را در آستانه این امتحان خطیر دعوت به پایبندی به قانون و اخلاق می‌كنيم. ما به عنوان بخشی از جامعه خانواده شهدا از تمامی طیف‌ها و نامزدها انتظار داریم با سرلوحه قرار دادن اخلاق و قانون و بیانات مقام معظم رهبری به عنوان مبین طریق، با جلوگیری از بی‌اخلاقی‌ها و اسراف بیهوده بیت‌المال و سرمایه‌های کشور در رقابت‌های انتخاباتی بار دیگر از این آزمون سربلند بیرون بیایند. التزام به اخلاق و پایبندی کاندیداها و طرفدارانشان به قانون در این انتخابات متضمن رقم خوردن حماسه‌ای اخلاقی و سیاسی است که ان‌شاءالله به یاری خدا شاهد آن خواهیم بود.  
 
خانواده معظم شهدا که همیشه با صبر خود، افتخار خدمت به اسلام و انقلاب را به دوش می‌کشند از تمام کاندیداها و فعالین سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می‌خواهد با پایبندی به قانون به هرچه آراسته‌تر شدن تصویر مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی کمک کرده و با درک اقتضائات برهه کنونی انقلاب فرزند زمانه خود باشند. از پدران خود اینچنین آموخته‌ایم که راه آسمانی شدن در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همچنان باز است.  
 
امید آنکه در پایان انتخابات، شاهد خلق حماسه‌ای سیاسی از سوی مردم و حماسه‌ای اخلاقی از سوی کاندیداهای محترم در انتخابات بوده و برگ زرین دیگری در دفتر تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی رقم بخورد.
 
این بیانیه به امضای جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا از جمله علی فکوری، مهدی نامجو، حسین عباسپور، علی دادمان، محمد کلانتری، سلیم جهرودی، مهدی اندرزگو، مهدی دستاوره، محمدمهدی تندگویان، علی صدق، امیرحسین آل‌اسحاق، شهرام جاهدی، علی کشوری، پانته‌آ صالحی، سلیمه رودکی، مهدی اردستانی، امین و احسان سالاری‌پور، محمد موسی‌شعار، سمیه بروجردی، هادی میرزایی، وحید عسگری، علی نوری‌خواه، سوده نجفی، محدثه رستگار، مهدی شاه‌مرادی (حنیف)، امین و علی مهتدی، خانواده رشادی، مهدی سلیمانی، رضا کروندی، حسین آذین‌پور، امیر یزدانی، خانواده اسدی، خانواده بصیری، خانواده طباطبایی‌نژاد، ابوذر شیرودی، مهدی همت، داوود کریمی، احسان باکری، امیررضا دوران، وحید دستجردی، مصطفی رمضانی، علی محمودوند، زهیر معصومی، علی پازوکی، عباس قهاری، حسین بابایی، رسول سوداگر، رضا فلاحی، افشین آبشناسان، وحید شاه‌حسینی، مجید صمدی، حمزه جهان‌آرا، رضا کاوند، محمود محدث، رسول عاصمی و مهدی باقری رسیده است. 

انتهاي پيام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار