لرستان/

تمرین بندگی در روزهایی به رنگ خدا

مهمترین فضیلت اعتکاف خودسازی، بازگشت به خویشتن و در پایان رسیدن به مقام قرب الهی است.

 به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ ماه رجب یکی از ماه‎های پر ارزش است که فضیلت‌های زیادی دارد. یکی از مهمترین اعمال ماه رجب اعتکاف است.معتکفان روزهای 13، 14 و 15 رجب را روزه می‎گیرند و در واقع شخص معتکف سه روز مهمان خدا است که شرط اصلی اعتکاف روزه است.

در این دنیای پر از دغدغه و مادی ما اعتکاف بزرگترین بهانه برای دور شدن از هیاهوی زندگی مادی، ماشینی و خلوت کردن با خدا است . اعتکاف آثار و برکات زیادی در زندگی دنیوی و اخروی ما انسان‌ها دارد.

پیامبر اکرم (ص) در مورد اثر اخروی اعتکاف فرمودند که هر کس به منظور کسب رضایت پروردگار، یک بار معتکف شود، خداوند بین او و آتش جهنم سه خندق و حفره بزرگ ایجاد می‌کند که فاصله هر یک تا دیگری بیش از مسافت بین مشرق و مغرب است.

خدا دوست دارد که بنده‌ خود با او خلوت کند و در اثر این گوشه‌نشینی با خدا، بنده در زمره بهترین دوستان خدا قرار می‎گیرد و ایام اعتکاف بهترین فرصت است، تا با خدای خود راز و نیاز کنیم، زیرا ممکن است که در ایام سال چنین فرصت‎هایی برای ما میسر نشود.

ایام اعتکاف سپیدترین روزهای سال هستند که با ولادت مولود کعبه آغاز می‎شود و چه لذت بخش است که چند روزی را برای خود باشیم و مهمان پروردگار تا بتوانیم در این ماه استغفار، از بندگان خوب خدا باشیم و رحمت پروردگار در این روزهای عزیز نصیب ما هم شود.

این روزها بهترین زمان است، تا سر سنگین‎مان را که پر از دغدغه و نگرانی است، بر شانه‎های صبور خدا بگذاریم و آرام آرام بگوییم و بگرییم و چقدر خداوند چنین لحظه‎ای را دوست دارد که بنده‌اش با او حرف بزند، چرا که هستی عالم همیشه با او بودن را دوست دارد.

اشک تنها قطره‎ای است که قبل از آنکه فرود آید، عروج می‎کند و در این روزها قطره‎های اشک از چشم معتکفان می‎ریزد و فریاد‎ها هم بالا می‎رود، تا خدا باز هم مثل همیشه صدای ما را بشنود و پاسخ دهد.

در ادامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: اعتکاف، گریز از لذت‌گرایى و مهار حس خود محورى و برترى جویى و بازگشت از دنیاطلبی به سمت قبله هستى است.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی افزود: خودسازى و استمداد از آستان قدس ربوبى از مهمترین برکات اعتکاف است و اعتکاف فرصتى است، تا انسان براى بازگشت به خویش و خداى خویش هزینه کند، تا با گریز از هیاهو و جنجال‎های زندگى مادى بتواند چند صباحى با خداى خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستى ارتباط دهد.

حجت الاسلام غلامی اظهار داشت: تقویت ایمان در جوانان و نوجوانان بهترین سلاح برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و ایام اعتکاف برای جوانان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: 22مسجد شهری و روستایی در شهرستان بروجرد هم اکنون پذیرای معتکفان هستند و برنامه‎های متنوعی مانند تلاوت قرآن، مداحی، قرائت ادعیه، سخنرانی و مسابقات مختلف برگزار می‎شود.

در این روزهای زیبا که بهترین راه انس با خدا است، برای همدیگر دعا کنیم و در صدر همه دعاهای ما فرج امام زمان (عج) باشد./ج1

برچسب ها: فضیلت ، شخص ، اعتکاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.