با اعتباری بیش از 20 هزار میلیارد ریال آغاز شد؛

بهره‌برداری از 4000 کیلومتر خطوط انتقال آب و جمع‌آوری فاضلاب استان تهران

معاون فنی و مهندسی آبفای استان تهران از آغاز بهره‌برداری از 4000 کیلومتر خطوط انتقال آب و جمع‌آوری فاضلاب و نیز 200هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،احمد سلامت با اعلام این خبر افزود: به منظور انتقال و توزیع آب از منابع تامین سطحی و زیرزمینی آب، طی سه سال اخیر 1800 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه آب از جنس پلی‌اتیلن، چدن‌داکتیل و فولادی در اندازه‌های 90 تا 2200 میلی‌متری در نقاط مختلف استان تهران اجرا شده است.
 
وی افزود: در بخش خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب نیز حدود 2200 کیلومتر خطوط انتقال در اقطار 250 تا 2400 میلی‌متر به شبکه‌های خطوط قبلی افزوده شده است که نحوه عملیات اجرایی خطوط یادشده به صورت ترکیبی از حفر ترانشه، نقبی، لوله‌گذاری و حفر تونل بوده است.
 
سلامت افزود: همچنین در بخش مخازن با اعتباری معادل 400 میلیارد ریال، 200هزار متر مکعب مخزن به ظرفیت قبلی مخازن استان تهران افزوده شده است که این طرح در قالب پروژه‌ها و در حجم‌های مختلف در نقاط مختلفی چون شهر تهران، پاکدشت، فیروزکوه، لواسانات، اسلام‌شهر، ملارد، شهریار وشهر قدس اجرا شده است.
 
گفتنی است این طرح‌ها چندی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار