رئيس جمهور :

راه‌آهن گرگان ـ ‌اينچه‌برون جزء سريع‌ترين پروژه‌هاي ريل‌گذاري دنيا است

رئيس جمهور با اشاره به اينكه پروژه راه‌آهن گرگان ـ ‌اينچه‌برون اولين خط ارتباطي است كه به وسيله راه‌آهن شمال را به جنوب وصل مي‌كند، تصريح كرد: اين پروژه جزء سريع‌ترين پروژه‌هاي ريل‌گذاري دنيا است كه در كمتر از يكسال به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاح سه پروژه عمراني، مسكن مهر، راه آهن گرگان - اينچه برون و سد كبودوال در استان گلستان اظهار داشت: راه‌آهن گرگان ـ ‌اينچه‌برون يكي از بهترين كريدورهاي حمل و نقل دنياست كه شمال به جنوب را به يكديگر وصل مي‌كند.

وي بيان كرد: راه آهن گرگان ـ ‌اينچه‌برون از شمال قزاقستان، روسيه و تركمنستان را به درياي عمان و خليج فارس متصل مي‌كند.

رئيس جمهور تصريح كرد: پروژه راه‌آهن گرگان ـ ‌اينچه‌برون جزء سريع‌ترين پروژه‌هاي ريل‌گذاري دنيا است كه در كمتر از يكسال به بهره‌برداري رسيد و در اين راستا مردم گلستان همراهي صميمانه‌اي داشتند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه موقعيت جغرافيايي ايران جزء بهترين موقعيت‌ها در جهان است، اذعان كرد: در ارتباطات شرق و غرب و شمال و جنوب، ايران بهترين موقعيت را دارد و در رفت و آمدهاي هوايي بهترين كشور از نظر برقراري امنيت هوايي و كوتاه‌كردن راه‌ها به شمار مي‌رود.
وي افزود: امروز در دنيا براي حمل‌ونقل طراحي بين‌المللي مي‌كنند، كريدورهايي را طراحي مي‌كنند و كساني كه برنامه‌هاي اقتصادي دارند در اين كريدورها مي‌آيند و همه سعي مي‌كنند قطعات كريدور را به هم وصل كنند.

احمدي‌نژاد يادآور شد: از گذشته به دنبال برقراري ارتباط شمال به جنوب بودند و يكي از بهترين اقدامات براي برقراري اين ارتباط، راه‌آهن گرگان به اينچه‌برون بوده است كه قطعه‌اي از اين ارتباط در گلستان افتتاح شد.امسال پول خوبي در بودجه گذاشته مي‌شود تا سرعت بيشتري در پروژه راه‌آهن گنبد صورت بگيرد.

وي با بيان اينكه تمام پروژه‌هاي بزرگي كه از دولتها به دولت نهم و دهم به ارث رسيد، مورد پيگيري قرار گرفت و افزود: تعداد بيش از 900 پروژه بزرگ جزء ليست پروژه‌هاي نيمه‌تمام بود كه انجام آن يك بار سنگين را از دوش نظام اسلامي بر مي‌دارد و باعث نشاط اجتماعي مي‌شود كه تا الان نزديك به 500 پروژه به اتمام رسيده و بهره برداري شده است.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: بخش اعظمي از پروژه‌‌هاي متبوع تا پايان پروژه‌هاي دهم به اتمام خواهد رسيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار