حسن روحانی در جمع بازنشستگان امرای ارتش:

ما هزاران جوان برتر از الماس داریم/ در معدن الماس زندگی می‌کنیم

"حسن روحانی" یکی از نامزدهای دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: ما هزاران جوان برتر از الماس داریم، فکر یک مدیر و یک صاحب تجربه میلیاردها معدن الماس می‌سازد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "حسن روحاني" یکی از نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری پيش از ظهر امروز در جمع امیران بازنشسته ارتش و بانوان قرآنی که امروز برگزار شد، گفت:در ابتدای ورود کسانی را دیدم که من را یاد حماسه سازان،بزرگان و شهیدان 8 سال دفاع مقدس انداخت. چه صحنه های پرحماسه ای که شهیدان ما آفریده اند. ما به دنبال هدف شهیدان، بسیجیان و سپاهیان و ارتش هستیم؛ ما به دنبال هدف ملتیم. 

وی با بیان اینکه خواهران ما مسئولیت بار جنگ را به دوش داشته اند،اظهار داشت: تمام سایت های پدافندی ما با نام حضرت زهرا (س) پیروز شد ما عزت آفریدیم، شهیدان ما افتخار آفریدند. اگر امروز به خدا وعده دهیم که وارث شهیدان و ایثارگران هستیم پیروز خواهیم شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من در طی این 8 سال سکوت و انتقاد را تحمل کردم،من دلی پر از درد دارم، مشکلاتی که امروزه بر کشور می گذرد،آدم را تکان می دهد. آیا مردم ما مستحق این همه فشار هستند؟ اگر مشکلات این کشور که خیلی پیچیده است راه حل نداشت، من کاندید نمی شدم.

وی ادامه داد: اصل همین است که به مردم دروغ نگوییم و به وعده های خود عمل کنیم،این همه سختی حق مردم مسلمان و فداکار ایران نیست.

وی با بیان اینکه ما در ایرانی که معدن الماس دارد زندگی می کنیم،گفت:ما هزاران جوانان برتر از الماس داریم، فکر یک مدیر و یک صاحب تجربه میلیاردها معدن الماس می سازد.

حسن روحانی با بیان اینکه نام دولت من "دولت تدبیر و امید" است،اظهار داشت:در کشور ظرفیت های بیشماری داریم و باید آنها را احیا کنیم. تلاش ما در دولت تدبیر و امید آن است که به حول و قوه الهی در ماه های اولیه موانع تولید را برداریم. اگر این موانع تولید برداشته شود، چرخ اقتصاد به حرکت در می آید و مشکلات اشتغال و ارزانی درست می شود.

وی ادامه داد: ما در یک دوراهی هستیم یا مسیر اعتدال،عقلانیت و عدالت را بر می گزینیم یا مسیر تندروی،افراط و شعار.  

روحاني با اشاره به اقتصاد مقاومتي در کشور گفت:از اين نوع اقتصاد به اقتصاد استقامتي مي‌توان تعبير كرد و به نوعي يعني مقاومت پايدار و ادامه دار که در اين ميان بايد به توليد داخلي اهميت زيادي بدهيم.

وي افزود: اقتصاد با شعار نيست؛بلکه عمل کارساز است مشکل ما در شنيدن است

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به پيام‌ها و شعارهاي مقام معظم رهبري تصريح کرد: رهبري شعار مي‌دهند و مابقي در روزهاي بعد آن را تکرار مي‌کنند؛اين در حالي است که همه بايد پيام‌هاي رهبري را محقق کنيم.

وي با بيان اين که" شعار من نجات اقتصاد ايران است" گفت: فرصت کمي داريم و من از شما مي‌خواهم به کسي راي دهيد که توانايي کمک و نجات کشور را دارد و بايد در 24 خرداد همانند فتح خرمشهر ، والفجر 8 حماسه بيافرينيم.

وي افزود: نجات اقتصاد ايران،احياي اخلاق و تعامل سازنده از طريق دولت تدبير و اميد به حول قوه الهي ميسر است.

روحاني بيان داشت:تعامل با دنيا با منطق ايستادگي،راستگويي، استدلال و قدرت ميسر است.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري درباره نحوه عملکرد دولت‌ها در سياست خارجي با توجه به نقش رهبري در سياست‌ خارجي کشور گفت: مقام معظم رهبري سياست‌هاي کلي را تعيين كرده و دولت سياست‌هاي بخشي را برعهده مي‌گيرد که در اين ميان چگونگي اجراي سياست خارجي رهبري از سوي دولت داراي اهميت است و يک دولت بايد بتواند به بهترين شکل بيانات رهبري را اجرا کند.


روحاني درباره سياست تهديدزدايي و تنش زدايي دولت آتي گفت: 10 سال گذشته سياست تنش‌زدايي را با آمريکا داشتيم ؛اما الان ديگر گذشته و ما در حال تخاصم با اين کشور هستيم و اکنون در مرحله‌اي خاص قرار داريم.

وي افزود: ما بايد قدم به قدم تخاصم را کم كرده و به تنش برسيم و در اين مرحله مي‌توانيم به تنش زدايي بپردازيم اما آن چه که مسلم است الان در مقابل آمريکا زمان تنش زدايي نيست؛بلکه در حال تخاصم و تهديدزدايي هستيم.

روحاني در پايان خاطرنشان کرد:ما بايد در سياست‌هاي خود بعد از تنش زدايي به روابط سرد سپس به روابط عادي و حسنه و در نهايت به روابط استراتژيک با دولت‌ها برسيم و در زماني که من دبير شوراي عالي امنيت ملي بودم،روابط استراتژيک با دولت‌ها داشتيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: روحانی ، دولت ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
آقای روحانی واقعا عالی بود.خداکندهمین باشد که میگویید.ان شا الله.
آخرین اخبار