روحاني در نشست خبري:

دشمنان فكر نكنند در ايران ديكتاتوري است/ مشكلي با اصولگرايان ندارم

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برخي از دشمنان فکر نکنند در کشور ما ديکتاتوري است و يک فرد تصميم مي‌گيرد، نه، در سياست کلي نظام هم رئيس‌جمهور نظر مي‌دهد مقام معظم رهبري، در ايران ما تصميم فردي نداريم و با يكديگر همه مشورت مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با بیان اینکه به‌خاطر شرایط ویژه کشور، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شده‌ام، گفت: اعتقاد دارم که حضور من دو جنبه دارد؛ به کارگیری عقلانیت و تدبیر و همچنين ایجاد اجماع در میان مسئولان عالی‌رتبه نظام که می‌تواند در بهبود مشکلات تاثیر بسزایی داشته باشد.

روحانی اظهار داشت: اعتقاد دارم از وفاق عمومی و انسجام ملی می‌توان در راستای بهبود وضعیت کشور استفاده کرد.
 
اين كانديداي رياست جمهوري يازدهم تصریح کرد: مشکلاتی که در کشور وجود دارد چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه اجتماعی از افراط و تفریط‌ها نشات می‌گیرد لذا باید مفهوم اعتدال را در کشورمان پیدا کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شکاف میان نخبگان و مسئولین عالیرتبه در کشور مشکلات بسیاری را به وجود آورده است و لذا ما شاهدیم "نخبه‌ستیزی" در كشور سبب شده است که آنچه مقام معظم رهبری در حمایت از نخبگان فرموده‌اند، با سرکوب روبرو شود.
 
نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه عدم استفاده از مدیران لایق سبب شده است کشور در عرصه‌های مختلف با مشکلات متعددی روبرو شود ، تصریح کرد: به طور حتم وفاق داخلی و انسجام ملی سبب خواهد شد که ما مشکلات داخلی را حل کرده و مسیر جدیدي را در کشورمان ایجاد کنیم.
 
روحانی افزود: شکاف‌های حزبی و جناحی در کشور در مسیر نادرستی قرار گرفته است به طوری که تنها عده‌ای متخصص فتنه شدند و عده‌ای متخصص بصیرت و تنها در راستای تهمت و برچسب‌زدن به برخی از شخصیت‌ها وارد عمل شده‌ايم.
 
وي خاطرنشان کرد: عده‌ای درصددند با برچسب‌‌زدن‌ها برخی از عناصر اصلي انقلاب را از صحنه خارج کنند و نمي خواهند قد بلندها در صحنه حضور پیدا کنند .
 
اين نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد، موجی ایجاد شد که نشان داد همه این برچسب‌های بی‌اعتبارند و مردم هیچگاه به این گونه برچسب‌ها توجه نخواهند کرد.
 
روحانی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی بنده را تشویق کرد تا در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنم، اظهار داشت: در دیداری که با وی داشتم تاکید کرد که "در صحنه انتخابات ریاست جمهوری باقی بمان و بدان که تخریب‌ها علیه شما زیاد خواهد بود لذا استوار و ثابت قدم در این مسیر حرکت کن".

وی همچنين اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای می‌خواهند نظام انتخابات را مهندسی کنند و در میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری معماری خاصی را ایجاد کنند اما باید گفت که مهندسی‌کردن انتخابات خیلی بد است و باید گذاشت فضای باز در کشور حاکم شود.
 
وی تصریح کرد: مردم باید امروز با احساس آرامش بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند.

روحاني در پاسخ به سوالي مبني براينکه شما در بخشي از اظهاراتتان در برنامه گفتگوي ويژه خبري اعلام کرديد كه 3 هزار سانتريفيوژ و در بخش ديگري اعلام کرديد 3700 سانتريفيو‍‍‍ژ در زمان شما توليد شده است، بالاخره کدام درست است، گفت: منظور من اين بود که قطعا 3 هزار سانتريفيوژ‍ آماده و 3700 سانتريفيوژ مونتاژ شد بنابراين اگر مطلب جور ديگري عنوان شده ، اين صحيح است.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه رياست جمهوري از نظر شما چه پستي است، تصريح كرد: پست رياست جمهوري مسئوليت روشني است، رئيس‌جمهور پاسدار مذهب رسمي است و اين خيلي معني دارد، وي پاسدار مذهب رسمي، پاسدار قانون اساسي و اصول سياست خارجي كشور است.

اين كانديداي رياست جمهوري همچنين اظهار داشت: اما بايد پرسيد اصول قانون اساسي را چه کسي بايد اجرا کند، رئيس‌جمهور مجري قانون اساسي است و اتفاقا مهمتر از سياست خارجي، اصل سوم قانون اساسي است که مربوط به حقوق ملت و حقوق شهروندي بوده و من براي احياي اين فصل آمده‌ام که فراموش شده است.

روحاني با تاكيد بر لزوم اجراي فصل سوم قانون اساسي اظهار داشت: اين فصل تصريح دارد تمام ملت ايران در برابر قانون يکسان هستند و لذا رئيس‌جمهور بايد قانون اساسي را رعايت کند.

وي با بيان اينکه رهبري سياست‌هاي كلي كشور را ابلاغ مي‌کنند، تصريح کرد: برخي از دشمنان فکر نکنند در کشور ما ديکتاتوري است و يک فرد تصميم مي‌گيرد، نه، در سياست کلي نظام هم رئيس‌جمهور نظر مي‌دهد مقام معظم رهبري و نظر مشورتي را مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌گيرد و بعد از آن سياست کلي را اجرا مي‌کند، در ايران ما تصميم فردي نداريم همه مشورت مي‌کنند.

روحاني افزود: رئيس‌جمهور وظيفه سخت و سنگيني دارد چرا كه در سوگندنامه رئيس‌جمهور، پاسداري از مرز و استقلال كشور و پاسداري از آزادي آمده است و لذا همه بايد در اين زمينه توجه کنند.

وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا آراي آيت‌الله هاشمي به شما تعلق خواهد داشت، گفت:اجازه بدهيد در اين زمينه مردم تصميم بگيرند.

خبرنگاري آمريکايي از روحاني پرسيد كه "در وضعيت فعلي که تمام قطب‌هاي ارشد در اختيار اصولگرايان است و شما خود را اعتدالگر اصلاح‌طلب معرفي کرديد ولي مردم شما را كانديداياصلاح‌طلبان مي‌دانند، در صورت پيروزي چگونه با اصولگرايان رقابت خواهيد کرد" كه وي در پاسخ گفت: امروز راهكار حل مشكل افراطي‌گري در جامعه ما اعتدال و ميانه‌روي است،   فکر مي‌کنم آن‌هايي که با افراط مخالفند به من راي خواهند داد و اين مسئله در روز 24 خرداد معلوم مي‌شود.


اين كانديداي رياست جمهوري ياز  دهم تصريح کرد: برخي‌ها تکرار مي‌کنند که صندوق با ما قهر است ولي اينگونه نيست کسي با صندوق قهر نيست همه بايد پاي صندوق آرا بيايند.


روحاني اظهار داشت: مشکلي با اصولگرايان ندارم و با همه اصولگرايان معتدل کار کرده‌ام، کار مي‌کنم و با همه دوست هستم و مشکلي ندارم.

روحاني: هاشمي و خاتمي مشوق اصلي من در انتخابات هستند 


نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: هاشمي وخاتمي از مشوقان اصلي من در انتخابات بودند. 


حسن روحاني در پاسخ به سوالي که آيا هاشمي حامي شما است؟ اظهار داشت: بنده زماني که وارد عرصه انتخابات رياست‌جمهوري شدم چند مشوق اصلي در انتخابات داشتم که يکي از آنها آقاي هاشمي بود البته بايد بگويم که خاتمي نيز از بنده حمايت کرد. 


وي افزود: حتما اصولگرايان معتدل به من رأي خواهند داد. 


روحاني در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا اعتقاد داريد که آيا افرادي وجود دارند به انحراف و برچسب فتنه و انحراف مي‌زنند، اظهار داشت: بنده در مورد انحراف هيچ‌گونه صحبتي را انجام نداده‌ام. 


وي درباره نظر خاتمي و هاشمي درباره کانديداتوري‌اش اظهار داشت: در مورد حمايت هاشمي و خاتمي از بنده بايد صبر کنيم زيرا بنده با هردو عزيز و سوابق روابط ما مربوط به قبل از انقلاب است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار