عارف در جمع بازاريان تهران:

ما با هيچ کشوري جنگ نداريم/ سازمان امور مالياتي بايد در کنار بازاري‌ها، اتحاديه‌ها و اصناف باشد

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: پيام ما به دنيا پيام صلح است و ما با هيچ کشوري جنگ نداريم و اهل تعامل هستيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "محمدرضا عارف" در جمع بازاريان مسجد بازار تهران اظهار داشت: ما لايحه تجميع عوارض را در دولت اصلاحات تقديم مجلس کرديم که خوشبختانه با استقبال مواجه شد و براين اساس قرار شد که رقمي به عنوان ماليات از مصرف کننده دريافت شود.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: پيش از تصويب اين قانون نرخ ماليات 56 درصد بود که ما آن را به 25 درصد رسانديم و انجام اين قانون سيستم هاي مالياتي شفاف شد و ماليات دهندگان براساس درآمدشان ماليات پرداخت مي کردند.

وي با بيان اينکه براساس قانون قرار بود ماليات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهايي دريافت شود، افزود: برطبق قانون نبايد از کالاهاي مصرفي ماليات بر ارزش افزوده دريافت شود.

عارف ادامه داد: از آنجايي که سيستم حسابداري ما مکانيزه نيست و فاکتورها نيز به صورت مکانيزه پرداخت نمي‌شوند ما با مشکل مواجهيم که بايد نسبت به رفع آن اقدامات لازم صورت گيرد.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اذعان داشت: متاسفانه قانون ماليات بر ارزش افزوده به درستي اجرا نشد و اکنون توليد کننده و مصرف کننده در پرداخت ماليات با مشکل مواجه است و همچنين در اين قانون مشخص نيست که مصرف کننده نهايي در چه جايگاهي قرار دارد.

عارف گفت: اميدوارم بتوانيم قانوني را تصويب کنيم که توليد کننده و مصرف کننده در جهت شفافيت سيستم مالياتي گام بردارند.

وي با اشاره به بازار پارچه تصريح کرد: در صنعت پارچه ساليانه حدود سه الي چهار بار توليدکننده ماليات بر ارزش افزوده پرداخت مي کنند که اين خلاف قانون است و اجهاف در حق مردم و مصرف کننده به شمار مي‌آيد.

وي ابراز اميدواري کرد با شفاف کردن اين فضا مي‌توانيم به بازاريان کمک کنيم.

عارف با تکيد براينکه من از همکاري و هم فکري اتحاديه‌ها استقبال مي‌کنم، ادامه داد: قرار نيست ما رو در روي اتحاديه‌ها و اصناف قرار گيريم چراکه نگاه ما اين گونه است که سازمان امور مالياتي بايد در کنار بازاري‌ها، اتحاديه‌ها و اصناف باشد.

عارف گفت: من در گفتگوهايي که با برخي از بازاري ها داشتم مطلع شدم که آنها گلايه‌هايي را از سازمان امور مالياتي دارند احساس مي‌کنم که اين سازمان قصد دارد با زور و چماق از آنها ماليات بگيرد ولي من بر اين عقيده‌ام که کشور بايد از طريق ماليات اجرا شود و همه اقشار در پرداخت به موقع آن پيش قدم باشند.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد: قانون ماليات بر ارزش افزوده ايرادي ندارد و اين قانون زمان خاتمي تصويب شد البته در اجرا نياز به اصلاحاتي دارد که اين کار را در دولت آينده انجام خواهيم داد.

عارف مهمترين مسئله امروز کشور را معيشت مردم اعلام کرد و گفت: برنامه کاري من ثبات اقتصادي و اميدوارم که دولت آينده براساس نظم و قاعده فعاليتش را ادامه دهد.

عارف با اشاره به بانک مرکزي اظهار داشت: نگاه دولت آينده به بانک مرکزي نبايد مانند قلک باشد چراکه مهمترين عامل تورم استقراض از بانک مرکزي دولت پول پر قدرت را از بانک مرکزي دريافت مي‌کند که نتيجه آن تورم است.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد: ما اميدواريم بتوانيم انضباط را در دولت حاکم کنيم و کشور را به ثبات اقتصادي برسانيم.

عارف گفت: من قصد دارم بيکاري و مسکن جوانان را ساماندهي کنم.

وي با تاکيد براينکه بازار تهران مرکز اقتصاد کشور است ادامه داد: يکي از برنامه‌هاي من اين است که ايران بايد به قطب اقتصادي منطقه تبديل شود و تهران نيز بايد جايگاه خود را احيا کند و بازاريان در رونق اقتصادي و تجارت کشور موثر شوند.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: همچنين ما به دنبال ثبات اقتصادي در راستاي اجراي صحيح قانون کسب و کار هستيم و اين موضوع جز الويت‌هاي اول من است.

وي با اشاره به مصاحبه با شبکه جام‌جم گفت: من حدود شش برنامه براي بهبود روابط بين الملل در نظر گرفته‌ام که از شبکه جام جم پخش شد، ما بايد پيام صلح خود را به تمام دنيا برسانيم و بگوييم با هيچ کشوري جنگ نداريم، ما اهل تعامل هستيم و از حقوق خود دفاع مي‌کنيم.

عارف بار ديگر با اشاره به توليد گفت: در حال حاضر در کشور توليد 15 تا 20 درصد سود دارد و متاسفانه تسهيلات بانکي صرف توليد نمي‌شود بلکه در دلالي و واسطه‌گري هزينه مي‌شود که اين امر به افزايش تورم دامن مي‌زند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار