دستپخت لیلا حاتمی را بچشید! / عکس

در فيلم خوش‌ساخت «سعادت‌آباد» علاوه بر حضور ستاره‌هاي بسياري از سينما و تئاتر ايران، يك سوپراستار چيني هم تا سكانس‌هاي پاياني در فيلم خودنمايي مي‌كرد؛ اين ستاره خاموش كسي نبود جز Chow Mein چو‌مين.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،‌ در فيلم خوش‌ساخت «سعادت‌آباد»  علاوه بر حضور ستاره‌هاي بسياري از سينما و تئاتر ايران، يك سوپراستار چيني هم تا سكانس‌هاي پاياني در فيلم خودنمايي مي‌كرد؛ اين ستاره خاموش كسي نبود جز Chow Mein  چو‌مين.




چو ‌مين يك غذاي بسيار معروف چيني‌ است كه در سراسر دنيا شناخته شده و معروف است و در هر كشوري بر اساس آشپزي و فرهنگ آن سرزمين، تغييراتي كرده است. چومين در فيلم سعادت‌آباد، غذايي بود كه ياسي (با بازي ليلا حاتمي) در سكانس‌هاي بسياري از فيلم مشغول تهيه آن بود كه همه از آن خوردند و دست به دست شد. البته در اين فيلم كشك بادمجان، كباب چنجه و سالاد فصل هم نقش‌هاي كوتاهي داشتند.
چومين به 2 شكل پخته و سرخ شده وجود دارد و بسته به جايي كه در آن زندگي مي‌كنيد از انواع سبزيجات و گوشت استفاده مي‌شود.





مواد لازم براي تهيه چومين سعادت‌آباد:

  سينه مرغ بي‌استخوان: 2عدد، نگين درشت
  فلفل دلمه‌اي رنگي: 2عدد، خلالي
  پيازچه: يك دسته،خردشده
  قارچ: 150گرم، ورقه‌ورقه
  كلم بروكلي متوسط: 200گرم، گل‌گل شده
  كدوي متوسط: 3عدد، خلالي
  جوانه ماش: 100گرم
  هويج متوسط: 2عدد، رنده شده
  سير: 3حبه،رنده شده
  زنجبيل تازه: يك قاشق غذاخوري، رنده شده
  روغن مايع: 4 قاشق غذاخوري
  سويا سس رقيق: 6 قاشق غذاخوري
  آب مرغ: يك چهارم پيمانه
  نشاسته: 2 قاشق مرباخوري

چگونه چومين را درست كنيم؟

روش تهيه اين غذا هيچ ويژگي خاصي ندارد، فقط مهم است كه:

1- از ووك (Wok) يا تابه چيني كه خيلي داغ مي‌شود، استفاده كنيد. اگر ووك نداريد از تابه يا قابلمه روحي استفاده كنيد كه خيلي داغ ‌شود.

2- شعله بايد زياد باشد تا مواد در كوتاه‌ترين زمان تفت داده شوند. 3-روغن بايد خيلي داغ شود، بنابراين بهتر است از روغن كنجد استفاده كنيد.

دستور پخت:

هربار كمي از روغن را داغ كرده و به نوبت زنجبيل، سير، جوانه ماش، هويج، كدو، قارچ، پيازچه، فلفل و بروكلي را در آن سرخ كنيد. مرغ را هم كه حداقل نيم ساعت قبل در سويا سس خوابانده شده در روغن سرخ كنيد. اما سويا سس را دور نريزيد. سبزيجات را به تابه برگردانده و آب مرغ را روي آن ريخته و به جوش آوريد. سويا سس را اضافه كرده و با شعله كم و در بسته 4 دقيقه مواد را بپزيد. نشاسته را در چند قاشق غذاخوري آب سرد حل كرده و به غذا اضافه كنيد. نمك و فلفل غذا را اندازه كرده و با نودل يا چلو سرو كنيد.

منبع:مجله زندگی ایده آل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.