كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه علل داخلي کندي پيشرفت ايران بسيار بيشتر از فشارهاي خارجي است، گفت: ما عادت کرده‌ايم تا مشکلي پيدا مي‌شود آن را به گردن آمريکا و ديگران بيندازيم اما من معتقدم که خودمان نقش بسيار موثري در کند شدن حرکت انقلاب داريم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستند راديويي محسن رضايي كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ساعت 8 و 30 دقيقه صبح امروز (دوشنبه 13 خرداد ماه) از راديو ايران پخش شد.

رضايي در اين مستند با بيان اينکه نبايد در جمهوري اسلامي ايران فقر، بيکاري و گراني باشد، گفت: چيني‌ها يک ميليارد نفر جمعيت دارند و به خوبي آن را مديريت مي‌کنند آيا ما نمي‌توانيم 75 ميليون را مديريت کنيم.

وي در ادامه افزود: در کشور از يک طرف پيشرفت‌هاي عظيم داريم و از يک طرف عقب‌ماندگي‌ها داريم، عقب‌ماندگي ملت ما در حوزه زندگي، معيشت، اقتصاد است.

رضايي تاکيد كرد: جواني که براي اين کشور افتخار آفريده چرا امروز بايد بيکار و معتاد باشد و دست گدايي به سوي اين و آن دراز کند؟ چه کسي گفته معضل گراني و بيکاري را نمي‌توان حل کرد؟

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهارداشت: آن قدر جوان فرهيخته در کنار من روي زمين افتاده که حقيقتا من خجالت مي‌کشم بگويم نسبت به چه کسي برتري دارم، چرا که من خودم را يک سرباز ملت ايران مي‌دانم که در اين شرايط سخت تصميم گرفتم تا آخرين لحظه بمانم، خدمت کنم و ان شاءلله با دست شما نسل سوم و چهارم، اوضاع کشور را تغيير دهيم و اين سختي‌ها را از سر راه ملت ايران برداريم.


رضايي افزود: آرزوي مهم و انگيزه اصلي من در اين صحنه سياسي چيزي نيست جز اينکه با دست نسل سوم و چهارم، هم مشکلات فعلي را حل کنيم هم خودشان را آماده کنيم براي آينده کشور تا خيالمان راحت باشد که ايران تا 40،‌50 سال آينده بيمه شده است.

وي با بيان اينكه من اهل اينکه شعار دهم نيستم، گفت: من حرفهايي که مي‌زنم تا در عمل به آن‌ نرسم و مطمئن نشوم که قابل عمل باشد براي شما نمي‌گويم، من مطمئنم فدراليزم اقتصادي قابل عمل است يعني به آن رسيدم و بعد آن اعلام کردم و اصولا تيپم تيپ عملياتي است و با دست مردم طرح‌ها را عملياتي مي‌کنيم.

اين كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه تصريح کرد: مشکل کشور فراتر از مشکل مديران است چرا که ممکن است مديري بيايد ولي وضع تغيير نکند، مشکل ما مديريت است نه مديران. مديريت يعني چه؟يعني اينکه سيستم‌ها، ساختارها، روش‌ها و سبک‌هاي ما بايد در مديريت كشور تحول بيافريند.

رضايي اضافه كرد: الان خيلي‌ها چشم دوخته‌اند كه آقاي احمدي‌نژاد دير يا زود برود و ما برويم روي صندلي‌اش بنشينيم، حالا روي صندليش هم نشستيد کشور را چه طور مي‌خواهيد اداره کنيد؟ فرض کنيد شما دو سه سال هم توانستيد سرمردم را کلاه بگذاريد و رفتيد جاي آن آقا نشستيد، بايد يک جواب درستي به مردم بدهيد.

رضايي افزود: من فکر مي‌کنم ما در حال خارج شدن از مسير تقوا هستيم بنابراين فکر نکنيم با جابه جا شدن آدم‌ها معجزه صورت مي‌گيرد، ما بايد براي اداره کشور بايد يک طرح واقعي داشته باشيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين تاكيد كرد: شيوه‌ام در اداره مجموعه‌ها کار تيمي کردن است، هنگامي که فرمانده سپاه شدم تا مدت‌ها من و شهيد صيادشيرازي تا مدت‌ها دوتايي جنگ را اداره مي‌کرديم، چند بار که ايشان مي‌گفتند که اين خوب نيست، ما دو نفره امضا مي‌کنيم چرا که ممکن است مسائلي پيش آيد براي يکي از ما، بهتر است بحث فرماندهي را مشخص کنيم اما من مقاومت مي‌کردم. شهيد صياد در فتح‌المبين گفتند که آيين نامه‌اي بنويسيم گفتم خوب است، بعد از آن صياد دنبال تهيه آيين‌نامه رفت، ما رسيديم به بيت‌المقدس  و اين عمليات انجام شد، احساس مي‌کردم آن طور بهتر مي‌شود جنگ را اداره کرد.


رضايي اضافه كرد: طي پنج سال آينده نفت انگليس و طي 10 سال آينده نفت آمريکا تمام مي‌شود اين در حالي است که آن‌ها براي جايگزيني انرژي تلاش‌هاي زيادي مي‌کنند. اما چون نفت همه مناطق ديگر غير از خليج فارس تمام مي‌شود، نبض دنيا در 10 سال آينده زير پاي ايراني‌ها و جمهوري اسلامي ايران زده خواهد شد.

اين كانديداي رياست جمهوري يازدهم گفت:  نفت از 200 دلار بالاتر خواهد رفت، اگر ايران در 10 سال آينده با 2 ميليون بشکه صادراتي به 500 ميليارد دلار درآمد سالانه‌ برسد من تعجب نخواهم کرد، به همين دليل خطرات هم براي ما زياد است اما ما فرصت زياد و هم تهديدات زيادي داريم بنابراين نمي‌توانيم شوخي کنيم و يا مسائل را جدي نگيريم، بايد از الان برنامه‌ريزي خوبي به کمک کارشناسان فرهيخته داشته باشيم.

رضايي تصريح كرد: به صراحت عرض مي‌کنم شهرها و استان‌هاي ما در اقتصاد بي صاحب هستند، اين در حالي است که در بعد امنيت، انتخابات، مسائل سياسي، تظاهرات كشور صاحب دارد اما در بعد اقتصاد کشور صاحب ندارد.

وي ادامه داد: ما بايد فرهنگ زندگي را در سياست درست کنيم تا به طبقات پايين جامعه برسيم وقتي دولتمردان ما همديگر را تضعيف مي‌کنند و نمي‌توانند در کنار هم باشند، چه انتظاري داريم در سطح جامعه نيز اين چنين اتفاقاتي نيفتد. ما بايد اخلاق ، ادب و تواضع و فرهنگ مشورت را به سياست برگردانيم.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم ادامه داد: علل داخلي کندي پيشرفت ايران بسيار بيشتر از فشارهاي خارجي است، هر چند ما عادت کرديم تا مشکلي پيدا مي‌شود آن  را به گردن آمريکا و ديگران بيندازيم  اما من معتقدم که خودمان نقش بسيار موثري در کند شدن حرکت انقلاب و اين عزيمت جديد، نقطه آغاز جديدي که شروع کرديم، داريم.

رضايي اظهار داشت: ما بايد با يک فکر نو،  ايده نو، دولت نو، اما نه در مقابل ديگران بلکه مکمل ديگران، با استفاده از همه ظرفيت‌هاي ملي دولت آينده را تشکيل دهيم حتي اگر لازم است  دست رقيب را ببوسيم و او را هم به کار بياوريم به همين دليل من مي‌گويم که دولت آيند دولت فراگير خواهد بود.

وي گفت: مردم ما عاشق پرواز هستند، اگر ناراحت هستند به خاطر اين است که نمي‌توانند بپرند، اگر ايران اين قدرغني است چرا بايد در مشکل گوشت، مرغ برنج ، بيکاري بماند؟ چرا گراني را نمي‌تواند حل کند؟

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: چه انسان‌هاي شريفي که رفتند، اين‌ها هر کدام يک شخصيت عظيم و بزرگي بودند که جان، زندگي و فرزند خود در راه خدا دادند تا ما به اينجا برسيم  که هر صندلي که رويش مي‌نشينيم به بهاي هزاران جوان پاک باخته به دست آمده است.

رضايي خاطرنشان كرد: ما يک روحيه‌اي مي‌خواهيم مثل شهيد باکري نيروهايي مي‌خواهيم در اقتصاد مثل دهه اول انقلاب، ايثارگر، فداکار، داوطلب.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار