حواشي همايش طلاب حامي جليلي؛

از جريان ترك نماز جماعت احمدي‌نژاد تا بسته‌‌هاي تبليغاتي عجيب

با انتخاب "مشايي" به عنوان رئيس دفتر، ديگر نماز جماعت‌ها جمع شد و رئيس‌جمهور در دفترش به تنهايي نماز مي‌خواند؛ مشائي فکر مي‌کرد چون احمدي‌نژاد در مشت اوست، 25 ميليون راي احمدي‌نژاد مال اوست و بايد براي 13 ميليون راي موسوي سراغ بازيگران و ....

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛  همايش طلاب و روحانيون حامي سعيد جليلي كانديداي يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري عصر روز يكشنبه در حسينيه قهرودي‌ها در خيابان فرهنگ تهران برگزار شد؛ اين همايش پرشور با حواشي جالب و خواندني همراه بود كه در ادامه به بخش‌هايي از آن پرداخته شده است.

ـ پيدا کردن حسينيه قهرودي‌ها حتي براي کسي که براي اولين بار وارد خيابان فرهنگ مي‌شود کار چندان مشكلي نيست چرا که ساختمان اين حسينيه به سبک اسلامي و متفاوت از بافت معمولي شهر ساخته شده، خصوصا که امروز به علت برگزاري اين همايش تجمع طلاب جوان و عکاسان خبري هم توجه هر رهگذري را به اين ساختمان جلب مي‌کند.

ـ چند خودرو جلو درب حسنيه دوبله پارک کرده بودند و اين در حالي است که يک کاغذ A4 نصب شده روي درب حسينيه از حضار مي‌خواست که از پارک دوبله پرهيز داشته باشند اما امروز روز متفاوتي براي اين حسينيه است؛ اين حسينيه شب‌هاي جمعه هر هفته ميزبان عزاداران حسيني است که از منبر حاج آقا پناهيان و مداحي ميثم مطيعي استفاده مي‌کنند.

ـ بالاي درب ورودي، بنري با ابعاد متوسط با عکسي از دکتر جليلي نصب شده بود بر روي آن عبارت "همرزم پدران شهيدمان" به نقل از فرزندان شهدا نقش بسته بود.

ـ وارد حياط حسينيه که مي‌شويم، ابتدا چند ميز که در سمت راست حياط قرار گرفته است، جلب توجه مي‌کند؛ دو جوان، حضّار را براي ثبت‌نام در ستادهاي استاني جليلي دعوت مي‌کنند.

ـ روي ديوار کنار ميزها اسامي تمام استان‌هاي ايران نصب شده است و اين مطلب را يادآوري مي‌کند که ايران فقط تهران نيست و آنچنان که سران فتنه 88 مي‌پنداشتند، منتخب ملت، صرفا منتخب شمال تهران نيست.

قبل از ورود به داخل، عکسي از جليلي با شعار "مقاومت رمز پيروزي" خودنمايي مي‌كرد؛ در سرسراي حسينيه اعلاميه‌ دعوت از طلاب براي تبليغ در روستا‌ها نصب شده بود.

ـ داخل محوطه حسينيه دورتادور مجلس روحانيوني با سن و سال بيشتر را مي‌بينيم که به پشتي‌هاي كنار ديوار تکيه داده‌اند و طلاب جوان‌تر، ميان مجلس را پر کرده‌اند.

ـ سمت چپ روي پرده بنري نصب شده بود با عکس شهداي انقلاب، جنگ و انرژي هسته‌اي که بر بالاي آن نوشته شده "ستارگان سپهر مقاومت‌".

ـ اين حسينيه براي تهويه از پنکه سقفي استفاده مي‌کند و هنوز به کولر مجهز نشده است؛ قبل از شروع جلسه، برخي به خوش و بش با دوستان مشغولند و برخي از طلاب، لحظات ماه رجب را غنيمت شمرده و با تسبيح مشغول ذکرند.

ـ جلسه با قرائت قرآن آغاز مي‌شود و سپس مجري برنامه از حضار دعوت کرد به تماشاي دو کليپ بنشينند؛ کليپ اول مربوط به ديدار دکتر جليلي با آيت‌الله مصباح بود.

ـ جلسه خيلي ساده برگزار شد، به طوري که مسئول پروژکتور با يک لپ تاپ روي زمين نشسته بود و خود پروژکتور هم روي يک چارپايه پلاستيکي قرار داشت.

ـ پشت ميز مجري بنري با نقشه پرچم ايران و عکس مقام معظم رهبري نصب شده بود که بخشي از بيانات ايشان را در تاريخ 10 ارديبهشت 87 را يادآوري مي‌کرد تا يادمان نرود "اينجا مرکز مقاومت است".

ـ قبل از سخنراني حجت‌الاسلام رسائي، حاج آقا عامري سخنران اول مراسم بود که به قانونمنداري جليلي اشاره کرد و گفت: هر چند همه مي‌دانند که فرصت بيست و چند روزه براي تبليغات رياست جمهوري کافي نيست و اين قانون غلط است، اما ايشان اجازه ندادند که قبل از آغاز مهلت قانوني برايشان تبليغاتي انجام دهيم و ما فقط به بحث ستادها پرداختيم.

وقتي حجت‌الاسلام رسائي آمد، اولين جاي خالي که در حسينيه پيدا کرد، همانجا نشست؛ جايي در جلوي درب ورود که البته با اصرار علما در جاي بهتري تکيه داد، اين کار را حجت‌الاسلام پناهيان هم انجام داد.

ـ رسائي دومين سخنران جلسه بود؛ سخنراني وي در دو بخش ارائه شد: آسيب‌شناسي دولت‌هاي گذشته و در بخش دوم مزاياي منحصر به‌فرد جليلي.

ـ رسايي در سخنراني به خاطره‌اي از نماز جماعت‌هاي نهاد رياست جمهوري اشاره کرد و گفت: در برخي از جلسات بين نماز و بعد از نماز فرصتي براي صحبت با احمدي‌نژاد ‌فراهم مي‌شد، تا به وي تذکراتي بدهيم؛ بعد از انتخابات دهم و همان زماني که مشايي با هديه تهراني نشست مي‌گذاشت و حرف‌هاي دوپهلو مي‌زد به رئيس‌جمهور تذکر دادم که احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: " مگر کل حزب‌اللهي‌ها در کشور چقدرند؟ بيشتر از 5، 6 ميليون که نيستند! بخش عمده مردم معمولي هستند؛ ما بايد 13 ميليون راي موسوي را هم بياوريم در سبد نظام و آنها از اين چيزها خوششان مي‌آيد" که من در پاسخ گفتم: چه کسي گفته آن 13 ميليون به خاطر اين چيزها به موسوي راي داده‌اند؟ اگر 13 ميليون به وي راي داند، به خاطر آن بود که مي‌گفت "من نخست وزير امام هستم" و از طرفي شما با اين کارها داريد 25 ميليون راي خودتان را هم از دست مي‌دهيد، در ضمن مگر در 8 سال دفاع مقدس يا فتنه 88 حزب‌اللهي‌ها هزينه‌ها را نداده‌اند؟ گفتم از صدر اسلام هم اقليت و خواص هزينه‌ها را مي‌دادند و توده‌ها همراهي مي‌کردند.

ـ رسائي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: بعد از اين گفتگو فهميدم تفکر احمدي‌نژاد، تفکر بدست آوردن قدرت به هر قيمتي است و از آن پس با انتخاب مشايي به عنوان رئيس دفتر، ديگر نماز جماعت‌ها جمع شد و رئيس‌جمهور در دفترش به تنهايي نماز مي‌خواند؛ مشائي فکر مي‌کرد چون احمدي‌نژاد در مشت اوست، 25 ميليون راي احمدي‌نژاد مال اوست و بايد براي 13 ميليون راي موسوي سراغ بازيگران و حرف‌هاي دوپهلو برود.

ـ آخرين سخنران اين جلسه هم حاج آقا عليرضا پناهيان بود که حضار را به تفکر در موضوع انقلابي‌گري و تفکر براي چاره‌جويي و نجات اين گفتمان از غربت دعوت کرد و گفت: هر کسي هر چقدر توانسته به انقلابي‌گري ضربه زده است، حتي خود ما هم که علاقمنديم انقلابي باشيم، رفتارهايي داشتيم که معناي دقيق آن را ارائه نکرديم.

ـ پناهيان گفت: اگر امروز فقر در فهم انقلابي بودن را نداشتيم، نامزدها بايد وارد مسابقه‌اي براي اثبات اينکه من انقلابي‌تر هستم، مي‌شدند نه اينکه صريحا برخي از نامزدها که مدعي انقلابي بودن مي‌کنند، بگويند دنبال تحول در سياست خارجي و روابط با برخي کشورها هستيم.

ـ حجت‌الاسلام پناهيان اين سوال را هم مطرح کرد که چگونه برخي در زماني که رهبري گفتند: "من يک انقلابي هستم، من يک ديپلمات نيستم" اين مسائل را مطرح مي‌کنند.

ـ جلسه با دعاي حاج آقا پناهيان به پايان رسيد و آنچه که بين طلاب توزيع شد، تعدادي بسته‌هاي تبليغاتي بود، نه بسته‌هاي پذيرايي و هدايي مانند آنچه اين روز‌ها برخي از كانديداها از بودجه‌هاي نامعلوم، حاتم‌بخشي مي‌كنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: جلیلی ، طلاب ، پناهیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار