محسن رضايي:

امروز مردم ايران از کشمکش سياسي خسته شده‌اند

من مي‌خواهم اعلام کنم که کشمکش‌هاي سياسي بس است ما دست به دست هم خواهيم داد و به ياري خداوند از همه افراد توانمند در هر جناحي که هستند هر گروه قوم و استاني که هستند دولت فراگير را به وجود مي‌آوريم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران ؛در ادامه مناظره محسن رضايي در بيان برنامه‌هاي خود در مورد مسئله سياست داخلي و خارجي پشت تريبون برنامه رفت و ضمن تبريک و درود و سلام به مردم و همين طور روح پرفتوح امام(ره)، شهدا و ايثارگران،سپاه و بسيجيان که موجبات استقلال و آزادي کشور را فراهم کرده‌اند و همچنين ضمن تبريک عيد مبعث، از مردم تقاضا کرد براي خوشنودي پيامبر اسلام و همسر ايشان که تمام پول و ثروت و سرمايه خود را براي اسلام هزينه کرد صلوات بفرستند.

وي در ادامه بيان کرد: امروز مردم ايران از کشمکش سياسي خسته شده‌اند مديريت جناحي ديگر جوابگو نيست؛ هر چند که جناح‌هاي سياسي سرمايه‌هاي بزرگ و مهم ما هستند و بايد از آن‌ها استفاده کنيم اما اين گونه مديريت ديگر جوابگو نيست ما به دنبال اين هستيم که دولت به دنبال حق مردم است حق کارگران،دانشمندان،متفکران،نخبگان، اساتيد و طلاب که بدين طريق قصد داريم به سمت يک خيزش مردم خواهي روي بياوريم لذا از همگي تقاضا مي‌کنم در اين رابطه ما را ياري کنند.
 
رضايي ادامه داد:در همين راستا سياست داخلي و خارجي را براين اساس تنظيم مي‌کنيم که يک دولت فراگير و جامع به وجود بياوريم که به دنبال تحقق حقوق مردم و حق مردم باشد براي ما مهم اين است که زندگي مردم را بهبود دهيم و سياست خارجي خود را به نحوي گسترش دهيم که به يک ديپلماسي موفق اقتصادي منجر شود و همين طور پيوندهايمان را با کشورهاي اسلامي و همين طور کشورهاي منطقه گسترش دهيم روابط خود را دنيا به نحوي سازماندهي کنيم که در صحنه بين‌الملل بتوانيم توسعه اقتصادي و فرهنگي را در کنار دستيابي به قدرتي که به فضل پروردگار امروز در دست داريم گسترش دهيم.
 
اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه اظهار داشت: براي احقاق حق مردم به يک فداکاري بزرگ نياز است چه توسط خود مردم که حقشان از دولت و جامعه گرفته شود و حقشان توسط خودشان به دست گرفته شود و از طرف ديگر با دولتمرداني را سرکار بياوريم که دردولت ما قبل از اين که به فکر جناح و يا گروه خاصي باشند به فکر مردم باشند و حقوق آن‌ها را احيا کنند.
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد:من مي‌خواهم اعلام کنم که کشمکش‌هاي سياسي بس است ما دست به دست هم خواهيم داد و به ياري خداوند از همه افراد توانمند در هر جناحي که هستند هر گروه قوم و استاني که هستند د،ولت فراگير را به وجود مي‌آوريم و توجه همه را به سمت حقوق مردم و توجه به اقتصاد و فرهنگ جامعه سمت و سو خواهيم داد.
 
وي درادامه اظهار داشت:قول مي‌دهم در دولت من منازعات سياسي پايان يابد و مطمئنا ميزهاي گفتگو را شکل خواهم داد. آزادي‌هاي مشروع را در داخل کشور تثبيت خواهم کرد و از آن‌ها حمايت خواهم کرد قوانين و مقررات را تنظيم مي‌کنم که همه بتوانند از حقوقشان دفاع کنند.
 
امروز افراد سرجای خودشان در کشور نیستند
 
*محسن رضایی در پاسخ به نقد دیگر نامزدها گفت: امروز افراد سرجای خودشان در کشور نیستند. باید دولت فراگیر کارآمد و باعرضه که رهبری و نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد، تشکیل شود لذا در زمان مسئولیتم در سپاه تمام افراد جناح‌های مختلف را به کار گرفتم و از همه جناح‌ها فرمانده و مدیر تربیت کردم. دنبال آن هستم که نهاد آزادی را در کشور مستقر کنیم. دعوا و کشمکش بس است، مردم امروز مشکل نان دارند.
 
محسن رضایی گفت: بهتر است زمان بیشتری به کاندیداها اختصاص داده شود تا صحبت هایمان کامل شود و جواب آقایان را بدهیم چرا که اینگونه صحبت ها جویده جویده می شود.
رضايي در ادامه اظهار داشت:متاسفانه بعضي از صحبت‌ها از دعوا حکايت دارند اما ما مي‌خواهيم و بايد اين مسائل حل شود دعوا بس است، کشمکش بس است ،مردم امروز مشکل دارند و مي‌خواهند تمام توانمندي‌ها کشور بسيج شود تا مشکلات آن‌ها حل و فصل شود.
 
در سياست خارجي از سياست قيچي استفاده مي كنم
 
وي در ادامه بيان کرد: کار مديريت جناحي به پايان رسيده است ما به مديريت فراجناحي احتياج داريم؛ اما نه به اين معنا که جناح هايي که گنجينه‌هاي فراملي ما هستند کنار گذاشته شوند در همين رابطه انسان‌هاي درست و کارآمدي در جامعه وجود دارند؛ اما درسياست خارجي من از سياست قيچي استفاده مي‌کنم يک لبه قيچي کارآمدي اقتصادي و مديريت قدرتمند سياسي است که ثابت کند به طرف نشسته در آن سوي ميز تحريم‌ها آن گونه که شما فکر کرده‌ايد نتيجه‌اي نداشته است.
 
رضايي ادامه داد:همچنين قوي‌ترين ديپلمات کشور را بسيج مي‌کنم تا به وسيله اين قيچي بتوانيم تحريم‌ها را از سر راه برداريم من معتقدم که بايد به پرونده هسته‌اي خاتمه دهيم زيرا طرف مقابل که غرب باشد زمان را از ما مي‌گيرد و ما نبايد اجازه دهيم گذشت زمان طولاني شود، من جلوي گذشت زمان را مي‌گيرم و حداکثر سعي خود را را خواهم کرد که اين مسئله را برطرف کنند.
 
رضايي: سوالي ندارم

براساس ترتیب کاندیداها نوبت به "محسن رضايي" رسید تا اظهارات محمد باقر قالیباف را نقد کند.

وی گفت: بنده سوالی ندارم و ایشان سوالات را جواب بدهند.
 

رضايي: آقای حداد شعاری صحبت می‌کنند/ مگر می‌شود سرنوشت کشوری را با شعار پشت سرهم گذاشت؟

رضايي درباره اظهارات حداد اظهار داشت: من واقعا تعجب می‌کنم آقای حداد شعاری صحبت می‌کنند. مگر می‌شود سرنوشت کشوری را با شعار پشت سرهم گذاشت؟ ما حتي حق نداريم يک دقيقه وقت مردم را بگيريم، ما در کشور گرفتار دو گروه شده‌ايم. گروه اول که شعار مقاومت می‌دهد مانند گروهي که در زمان اجراي خرمشهر در دست دشمن در تهران نشسته و شعار مي‌دادند و گروه ديگر معتقدند که تحريم اقتصادي پدر ما را درآورده و بايد تسليم شويم.

وي درباره اظهارات حدادعادل که گفت زماني آمريکا کنار مي‌آيد که ما مقاومت کنيم، گفت: ما تا چه زمانی باید مقاومت کنیم؟ آيا باید مقاومت کنیم تا مردم گرسنه بمانند؟ يا اينکه مقاومت کنيم تا تحريم‌ها بيشتر اثرش را نشان دهد تا الان 30 يا 40 درصد اثر تحريم‌ها را ديده‌ايم و آمريکا به دنبال وقت کشي است تا تحريم‌ها اثر خود را برما بگذارد.

رضايي افزود: آيا ما نمي‌توانستيم کاري کنيم که آمريکايي‌ها چين و روسيه را با خود همراه کنند، آيا ما نمي‌توانستيم کاري کنيم که آمريکا در ديپلماسي شکست بخورد؟ مقاومت کردن باید منتج به نتیجه شود و آمریکا بفهمد تحریم‌ها بی اثر بوده یعنی تولید را  راه بیندازیم و گراني و بيکاري را حل کنيم. ما به چه زبانی بگوییم که اقتصاد هم نظام را حفظ می‌کند و هم زندگي مردم را بهبود مي‌بخشد.

وي گفت: مسئله اقتصاد امروز راه برون رفت ما از مذاکرات است و زماني که بتوانيم به آمريکا ثابت کنيم که روي پاي خود ايستاده‌ايم و تحريم‌ها هيچ اثري بر گراني و بيکاري ندارد آن‌ها آماده مذاکره خواهند شد که اين مذاکره نيز بايد قوي باشد يعني اول بايد کارآمدي اقتصادي و ظرفيت‌هاي کشور را نشان دهيم اما اگر ببينند که امروز هزار تومان ما سيصد تومان شده مي‌فهمند که ما داريم شعار مي‌دهيم اما وقتي ببينند با قدرت جلو مي‌رويم آماده مذاکره منصفانه با ما خواهند شد اين که ما مي‌خواهيم مقاومت کنيم درست است اما اين مقاومت بايد مشروط بر بهره برداري از آن خواهد بود.

"محسن رضايي"درباره سياست خارجي گفت: یعنی هیچ اشتباهی نشده.

جلیلی پاسخ داد چرا، اما این که ارزیابی داشته باشیم خیلی خوب است.
 

رضايي: آقاي روحاني اگر بخواهند با اين عصبانيت و داد و بيداد سکان کشور را به دست بگيرند خدا به کشور رحم کند

رضايي در پاسخ به سخنان روحانی گفت: حرف اساسي من این بود که ما اینجا می‌خواهیم یک اطلاعاتی به مردم بدهیم که مردم براي سرنوشت خود تصمیم بگیرند چرا طوری صحبت می‌کنیم که گویی اشکالی نیست. آیا معنای حرف این است که اگر يکي از شما رئیس‌جمهور شدید، می‌خواهید با همان وضع قدیم کشور را اداره کنید؟ چرا به اشکالات اشاره نمی‌کنید؟ من به عنوان نمونه گفتم و شما گفتيد که آن مذاکرات منجر به اين مسئله شد که جنگ پيش نيايد و نظام هم بر آن مسئله کنترل داشت، آقاي جليلي و آقاي روحاني را نظام کنترل مي‌کرد اما بحث من اين بود که آيا نمي‌شد شما با هزينه کمتري اين کار را انجام دهيد.

وي ادامه داد: شما ببينيد که من سوالم به چه ميزاني مودبانه است؟ آقاي روحاني اگر بخواهند با اين عصبانيت و داد و بيداد سکان کشور را به دست بگيرند خدا به کشور رحم کند ما بايد خونسردي‌مان را حفظ کنيم من که کسي را تخريب نکردم فقط يک سوال مودبانه پرسيدم و اين سوالم از هر دو طرف بود زيرا اطلاعات دقيقي دارم.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه بيان کرد: زمانی‌که واقعا در زمان تحریم نبودیم برخی فکر می‌کردند، تحریم می‌شویم، اشتباه کردند ما در وضعيت تحريم نبوديم درست است که احتمال جنگ بود اما جنگ را از طريق ديگري مي‌توانستيم کنترل کنيم که اگر لازم شود خواهم گفت و در زمان دیگری که در حال تحریم بودیم آقایان گفتند تحریم کاغذ پاره‌ای بیش نیست اتفاقا من اشکالات اساسي را در مسئله سياست خارجي بر تشخيص مي‌دانم، زماني جنگ نيست و شما فکر مي‌کنيد جنگ مي‌شود چه هزينه‌ عظيمي بايد کشور بپردازد، يک تشخيص غلط چه مشکلاتي را به وجود مي‌آورد زماني هم که قرار است تحريم شويم و بگوييد خير تحريمي در پيش نيست اين هم خسارت وارد مي‌کند.

رضايي اظهار داشت: حرف من اين است، ما که قرار است خود را در معرض قضاوت مردم قرار بدهيم به گونه‌اي صحبت کنيم که اگر اشتباهي هم بوده عنوان شود تا مردم بتوانند تصميم بگيرند و برآن اساس عمل کنند.

روحانی در خاتمه اظهارات خود گفت: من بايد اين نکته را بگويم که من عصبانی و ناراحت نشدم اما باید با صدای رسا جواب می‌دادم چون اشکالات شما توهین آمیز بود و بايد با صداي رسا به مردم پاسخ مي‌دادم.

رضايي: بیایید به خاطر خداوند و مردم بنا را بر حق بگذاریم و دور هم جمع بشویم و بر گذشته‌ها صلوات بفرستیم

رضايي در پاسخ به اظهارات محمدرضا عارف گفت: بنده می‌خواهم چند دقیقه درباره جملاتی که اول مناظره‌ام پشت تریبون گفتم، توضیحاتی را ارائه کنم؛‌ امروز مردم از کشمکش‌های سیاسی خسته‌ شده‌اند و ما باید به اینها پاسخ بدهیم. مدیریت اصولگرایی و اصلاح‌طلبی جواب نمی‌دهد هر چند که در میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان آدم‌های خوب و بد وجود دارد، مشروط به اینکه رهبر معظم انقلاب را قبول داشته باشند و افراد کارآمدشان دور هم جمع بشوند ما می‌توانیم کار بزرگی را در کشور انجام دهیم.  
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بیایید به خاطر خداوند و مردم بنا را بر حق بگذاریم و دور هم جمع بشویم و بر گذشته‌ها صلوات بفرستیم و آنها را تمام کنیم در حال حاضر در تحریم به سر می‌بریم و باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات را حل کنیم.  
 

رضايي: مگر شما ائتلاف تشکیل ندادید، توضیح دهید که این مسئله چه بوده است

"محسن رضايي" نیز در ادامه در واکنش به سخنان ولایتی اظهار داشت: اختلافات نظر شما با آقای حداد و قالیباف جدی است، مگر شما ائتلاف تشکیل ندادید، توضیح دهید که این مسئله چه بوده است؟ در زمان قطعنامه 598، قطعنامه صادر شده بود که شما می‌فرمایید اجرایی کردید اما در بحث هسته‌ای چیزی صادر نشده است.


رضايي: اکثر دوستان ما در گذشته مانده‌اند

"محسن رضايي" در صحبت‌های پایانی قسمت اول مناظره اظهار داشت: در این جلسه چند نتیجه می‌گیرم، سه نفر از دوستان که قبلاً با هم ائتلاف کردند، مشخص شد که اختلاف نظرهای جدی دارند و دوم این که اکثر دوستان ما در گذشته مانده‌اند.

وی افزود: از گذشت درس گرفتن خوب است اما با توجه به این که شرایط کشور به کلی تغییر کرده و حتی نسبت به سال 88 نیز تغییراتی داشته است باید گفت ماندن در مسائل گذشته جز این که وقت مردم را بگیرد چیز دیگری نیست و ما به این نقطه برمی گردیم که باید مقطع جدیدی داشته باشیم و طراحی و پی ریزی کنیم وآن این است که سیاست خارجی و داخلی ما باید هدفمند باشد.

وی تصریح برنامه خود بیان کرد: دو هدف جدی را دنبال می کنم که بهبود زندگی مردم و گسترش نفود فرهنگی و سیاسی ایران در کنار این گسترس بهبود زندگی باید اجرا شود ما در سیاست مانند حزب الله لبنان موفق بوده ایم.

رضايي افزود : ارتباط ما با اروپا و روسیه کجاست؟ همچنین با کشورهای دیگر چه ارتباطی داریم البته روابطي درست شده اما قادر نیست ما را به عنوان یک بازیگر حتی منطقه در منطقه جا بیاندازد، یعنی اگر این 3 – 4 کشور که از آثار جنگ و دفاع مقدس مانده اند ارتباط نداشته باشیم، ارتباط دیگری نداریم بنابراین اگر بحث جهادی سیاست خارجی را از ایران جدا کنیم ارتباطی باقی نمی‌ماند.

وی گفت: مساله دیگر این است که باید مساله هسته‌ای از این حالت فرسایشی بیرون بیاوریم و این که ما مرتباً می‌رویم، مذاکره می کنيم و آقای ولایتی می‌گوید فلسفه و آقای جلیلی بیان می‌کند فکر و اندیشه، کاری به این ها نداریم ما نقد می کنيم و آن این  است که باید مذاکره زودتر به نتجیه برسد.

وی با بیان این که مذاکره باید رزودتر به نتیجه برسد اظهار داشت ما نباید وقت نظام و ملت ایران را بگیریم آن ها دارند از ما زمان می گیرند تا اثر تحریم ها بر ایران بیشتر شود و ما اسم این را می گذاریم مقاومت.

رضايي تصریح کرد: معلوم است که طرف‌های مذاکره و عاملات آمریکا می‌آیند و به انگلیس می‌گویند که چه کار کنند و این به خاطر این است که ماکره به تنهایی کافی نیست.

وي عنوان کرد: آقای جلیلی به درستی جواب نداد و اگر مذاکرات بخواهد به دور دوم و چندم مذاکرات بخواهد برود با توجه به این که آن ها به تحریم های اقتصادی داخلی کشور امیدوار شدند و این سوال را جواب نداند که در بغداد ما می توانستیم از لحاظ این که اوباما برای انتخابات آماده می شد حداقل امتیازی را بگیریم و فرصت بغداد فرصت خوبی بود و این نشانده وجود اشکالات تاکتیتی وحود دارد که باید صادقانه بنشیندم و حل و فصل کنیمو.

وی گفت: زحماتی کشیده در همه دولت ها، این اقدامات بوده و ما نباید سیاه نمایی کنیم و ما می خواهیم سیاه زدایی کنیم و می خواهیم بدانیم که اشکالاتمان کجا بوده تنها در دولت آینده آن ها را برطرف کنیم.

وی در پایان گفت":همان طور که رسول خدا گفت: صداقت ابزارکار ماست.

رضايي: بيداري اسلامي از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي ايران است

 
در آغاز بخش دوم مناظره "محسن رضايي" در پاسخ به سوالي مبني براينکه دولت شما براي حمايت و پشتيباني از نهضت بيداري اسلامي چه برنامه مشخصي دارد؟

رضايي اظهار داشت: بيداري اسلامي از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي ايران است ابتدا اثر صدور انقلاب ما به عراق، سوريه و لبنان رسيد و بعد از طريق ارتباطي که حماسي‌ها درلبنان با حزب الله گرفته‌اند به مصر و جاهاي ديگر متصل شد و بعد در اثر فعاليت‌هاي ديگر وپايداري کشورمان موج بزرگي ايجاد شد؛ مشکلي که در حال حاضر بيداري اسلامي دارد اين است که تمام سيستم‌هاي جاسوسي و تبليغاتي بسيج شده‌اند که آن را از ارتباط با کشورمان بازبدارند.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد:دقت عمل ما بسيار مهم است ما مسئله سوريه را جدي مي‌گيريم ؛سوريه يک نقطه ضعف شده که تلاش مي‌کنند از اين طريق ارتباط بيداري اسلامي را با ما کاهش بدهند. طرحي ما و دوستانمان از آن جايي که از جزييات اين مسائل از ابتداي انقلاب تاکنون آشنا هستيم و مي‌دانيم که بايد به چه صورتي اين فرمان را بچرخانيم؛ ان شالله هم بيداري اسلامي به ايران وصل باشد و هم ما از آن ناحيه تهديد نشويم دليلي ندارد که حمايت‌هاي ما از يک جريان به جاي اين که برايمان فرصت باشد تهديد بشود؛در حال حاضر اين مسئله افتخار ما است که در ساحل مديترانه بعد از 2هزار و چند سال هستيم. آقاي "حسنين هيکل"گفته بود که شما برويد خدا را شکر کنيد چون بعد از دو هزار و خرده‌اي سال پاي ايرانيان به سواحل مديترانه رسيده است و همين هم مي‌تواند تهديدات جدي براي ما باشد که ما از فرصت آن استفاده خواهيم کرد و اجازه نمي‌دهيم تهديد اين ارتباط به سمت ما بيايد.

"محسن رضايي" افزود: مسئله اين است كه ما بايد از نظر فرهنگي و اقتصادي ارتباطمان را با بيداري اسلامي پيش ببريم؛ صرفا از بعد سياسي ممکن است که بيشتر از اين پيشرفتي نداشته باشيم؛ لذا بايد در حوزه فرهنگي و اقتصادي هم تلاش خواهيم کرد که ارتبطمان را بيداري اسلامي قوي کنيم.
 
رضايي: مردم‌سالاری دینی را جاده‌ای دوطرفه می‌بینم
 
"محسن رضايي" در پاسخ به این سوال که آیا سفرهای استانی را در دولت‌تان ادامه خواهید داد یا خیر؟ گفت: قطعا این کار را خواهم کرد اما با شیوه جدید چرا که مردم‌سالاری دینی را جاده‌ای دوطرفه می‌بینم و مردم زینت‌المجالس سفرهای دولت‌ها نیستند که فقط برویم دستی تکان داده و برگردیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم همانطور که در مشارکت،‌تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت دارند، حق دارند که مسئولان را مورد سوال قرار دهند و ما دولت‌مان را دولت پاسخگویی خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: من به همه اقوام ایرانی احترام می‌گذارم و تبعیض‌ها را رفع خواهم کرد و با برطرف کردن پارتی‌، رقابت بین اقوام ایرانی در فرهنگ و اقتصاد را با اختیاری که بین ایالت‌ها و استان‌ها شکل می‌دهم ایجاد خواهم کرد؛  از مازنی‌ها، گیلکی‌ها، آذری‌ها، ترک‌ها، بلوچ‌ها، سیستانی‌ها، خراسانی‌ها و ... مثل دوران دفاع مقدس استفاده می‌کنم.
 
رضايي اضافه کرد: ابتدا با کارشناسان، سپس با کارآفرینان و دانشگاهیان جلسه گذاشته و وقتی به نتیجه قطعی رسیدم به میدان آمده و در وسط مردم حاضر می‌شوم چرا که دوستان من می‌دانند که من تا اطلاعاتم را کامل نمی‌کردم هیچ فرمانده لشکری را در جنگ به جلو نمی‌فرستادم و در آن دوران سه بار نزدیک بود که اسیر شوم.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من در عین حال که راهبردی هستم و تشخیص می‌دهم که در هر جایی چه کاری باید انجام دهم اما در صحنه عملیات پا به پای مردم حرکت می‌کنم و یارانه سبز و 14 طرح  اقتصادی من براساس تولید و سرمایه‌گذاری است که اینها را دنبال کرده و جوانان را به صحنه می‌آورم و آخرین تجربه‌هایم را از ساختن باکری‌ها، خرازی‌ها، قالیباف و جلیلی‌ها به ملت ایران تقدیم می‌کنم تا آینده کشور تضمین شود. 
 
 انتهاي پيام/


برچسب ها: امروز ، مردم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار