بیانیه جمعی از فعالان فرهنگی استان کرمان در حمایت از ولایتی

جمعي از فعالان فرهنگی استان کرمان در حمایت از "علي‌اكبر ولایتی" بيانيه‌اي صادر كردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جمعي از فعالان فرهنگی استان کرمان در حمایت از "علي‌اكبر ولایتی" بيانيه‌اي صادر كردند.

متن بيانيه به شرح زيل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران، اکنون پس از گذشت دهه هایی از انفلاب اسلامی و گرفتن درس از حوادث مختلف در آستانه یک انتخاباتی دیگر که می‌تواند حوادث‌های دیگری را رقم بزند. باید با بصیرت دست به انتخاب فردی اصلح بزنیم که روند سعی و خطا را تکرار نکند و با درس گرفتن از گذشته سکان هدایت کشور را در مسیری درست به دست بگیرد.

امروزه متاسفانه ملت ایران شاهد نابسامانی‌های اقتصادی، بی‌اخلاقی‌های سیاسی، بی‌ریشگی فرهنگی و فراموش شدن فرهنگ اسلامی و ایرانی در بین جوانان، گسترش مفاسد اداری و... هستند.

 همواره در ذهن مردم این سوال مطرح است که آیا راه برون رفت از این مصائب و مشکلات وجود دارد؟ اگر وجود دارد راه آن چیست و مجری آن چه کسی می‌تواند باشد ؟  آنچه مسلم است این می باشد که راه برون رفت از آن وجود دارد و این بستگی به مجری دارد که گذشته را ببیند، در حال زندگی کند و برای آینده با تجربه گذشته برنامه داشته باشد. که این مسئله را مقام معظم رهبری با جمله زیبایی برای رئیس جمهور بعد بیان کردند:«...رئیس جمهور بعدی باید تمام ویژگی‌های مثبت دولت قبلی را داشته باشد و ویژگی‌های منفی ان را نداشته باشد»

امروز نیاز به رئیس جمهوری است که عقلانیت را مبنای تصمیم گیری‌های خود قرار دهد. تا مانند گذشته با عزل و نصب‌های ناگهانی، تصمیمات شتابزده و غیرکارشناسی، عدم اجرای قانون و عدم تعامل حداکثری با قوای دیگر، که نشانی از بی‌برنامگی و عدم عقلانیت در مدیریت دارد، مواجه نشویم. عقلانیت به خصوص در مسئله اقتصاد که به شدت با تصمیمات نابه جا نوسان پذیر است، معنا پیدا می‌کند.

نیاز به رئیس‌جمهوری است که اخلاق‌مدار باشد، تا از بی اخلاقی‌های رواج یافته در سیاست کشور جلو گیری  کند و همچنین با بی‌اخلاقی نخواهد به هر قیمتی پیروز میدان رقابت باشد. چرا که بنا به فرمایش مولای متقیان: «کسی که با زشتی پیروز شود، شکست خورده است» ( امام علی(ع) غرر الحکم حدیث 1117)

اخلاق‌مداری به خصوص در مسائل فرهنگی که از دغدغه‌های اصلی انقلاب اسلامی  و جوانان دین دار امروز است باید در رئیس جمهور آینده دیده شود.

قانون مداری اصل ضروری دیگر برای رئیس جمهور آینده است چرا که منجر به حذف مفاسد اداری مانند رشوه گیری، رابطه بازی، دست درازی به بیت المال می‌شود که این از ضعف‌های بسیار مهم در دولت‌های پیشین بوده است.

و در نهایت مردم‌مداری که مکمل ویژگی‌های دیگر  است و زمینه توسعه رابطه نزدیک دولت و مردم  را فراهم می‌کند. در واقع دولت باید متممی بر مردم باشد و اصل را بر مردم قرار دهد چرا که دولت برای مردم است نه مردم برای دولت.

جمعی از فعالان فرهنگی  و جوانان دغدغه‌مند استان کرمان پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق هشت کاندیدای تائید صلاحیت شده ، جناب آقای دکتر ولایتی را که شخصی شناخته شده در عرصه بین الملل و داخل کشور است. و با توجه به سوابقی که ملت شریف ایران از این شخص می‌شناسند و همچنین با توجه به برنامه‌هایی که از سوی وي مطرح شده  در قالب«دولت متمم»، او را فردی اصلح دانسته، و از همه جوانان و ملت شریف ایران دعوت می‌کند تا با انتخاب جناب آقای دکتر ولایتی زمینه‌های پیشرفت کشور را در دهه پیشرفت و عدالت فراهم کنند.

روز بگذشته خیالست که از نو آید                                       فرصت رفته محالست که از سر گردد
زندگی جز نفسی نیست، غنیمت شمرش                            نیست امید که همواره نفس بر گردد...

جمعی از فعالان فرهنگی استان کرمان

انتهاي پيام/

برچسب ها: ولایتی ، بیانیه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار