طراحي و تدوين درسنامه الكترونيكي؛

راهكاري در يادگيري بهتر دانشجويان

استفاده از درسنامه هاي الكترونيكي يكي از شيوه هاي مناسب در ارائه مطالب تكميلي و يا بخش غير محوري برنامه درسي است تا زمان بيشتري براي بحث و تعامل يادگيري دركلاس درس باقي بماند.

زهرا کریمیان عضو مركز توسعه آموزش علوم پزشكي، دانشگاه علوم پزشكي شيراز در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: نحوه ارائه دروس تئوري همواره با اين تعارض مواجه است كه براي پوشش دادن محتواي درس اغلب اساتيد از شيوه هاي يك سويه نظير سخنراني استفاده مي كنند و در صورت استفاده از شيوه هاي تعاملي نظير بحث و نقد و پرسش و پاسخ به عت وقت گير بودن اين شيوه ها همه محتوا انتقال داده نمي شود.

وی گفت: استفاده از درسنامه هاي الكترونيكي يكي از شيوه هاي مناسب در ارائه مطالب تكميلي و يا بخش غير محوري برنامه درسي است تا زمان بيشتري براي بحث و تعامل يادگيري دركلاس درس باقي بماند.

کریمیان تصریح کرد: با توجه به توسعه زيرساختهاي الكترونيكي دردانشگاه ها يكي از راه هاي نشر و توزيع تجربيات آموزشي بهره گيري از شيوههاي مجازي و الكترونيكي در كلاسهاي درس است كه مي توان با رويكرد آموزشي يا كمك آموزشي از آنها بهره جست.

وی خاطرنشان کرد: درسنامه هاي الكترونيكي علاوه بر محاسني كه براي يادگيري و مرور مطالب توسط دانشجويان دارند با توجه به امكان ويرايش و بهبود آنها در مديريت محتواي درسي نيز مي توانند به مدرسان كمك كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار