در تذکر آيين نامه‌اي؛

جهانگيرزاده: دهقان به وظيفه خود عمل نمي‌کند/ لاريجاني: درست نيست هر طرح مهمي را به کميسيون ارجاع دهيم

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه درست نيست لوايح و طرح‌هاي مهم را مجددا به کميسيون ارجاع دهيم، گفت: نمايندگان بايد به نظر همکارانشان در کميسيون‌ها احترام بگذارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران جواد جهانگيرزاده نماينده مردم اروميه در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) طي تذکر آيين نامه‌اي خطاب به هيئت‌رئيسه گفت: بنده آقاي دهقان را دوست دارم و به ايشان راي داده‌ام ولي فکر مي‌کنم آقاي دهقان به وظيفه خود به درستي عمل نمي‌کند.
 
وي در ادامه تصريح کرد: لايحه نظام صنفي که هم‌اکنون در دستور کار مجلس است، به خوبي بررسي نشده و نظرات کميسيون حقوقي و قضايي و کميسيون اجتماعي در آن لحاظ نشده بنابراين درخواست مي‌کنم اين لايحه به کميسيون اصلي ارجاع شود تا نظرات کميسيون حقوقي قضايي نيز لحاظ گردد.
 
در ادامه علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به تذکر جهانگيرزاده تصريح کرد: بحث شما دو موضوع داشت؛ يک بخش مربوط به آقاي دهقان بود که در اين باره نقد شما درست نيست چرا که من به ايشان اجازه دادم تا مخالف و موافق صحبت کنند و ايشان به قاعده عمل کردند بنابراين ذهنيت سوء پيدا نکنيد.
 
وي تاکيد کرد: موضوع بعدي، مربوط به لاحيه نظام صنفي است، اين لايحه به کميسيون اقتصادي به عنوان کميسيون اصلي و به کميسيون‌هاي حقوقي و قضايي و کميسيون اجتماعي به عنوان کميسيون فرعي ارجاع داده شده است.
 
لاريجاني تصريح کرد: بنابراين کميسيون اقتصادي کار خود را انجام داده ولي کميسيون‌هاي اجتماعي و همچنين حقوقي قضايي نظرات خود را اعلام نکردند، ما چقدر بايد منتظر بمانيم؟ ما طبق آيين‌نامه کار خود را انجام مي‌دهيم و هيچ تخلفي صورت نگرفته است.
 
رئيس مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اين درست نيست که هر موضوع مهمي در دستور کار قرار مي‌گيرد بگوييم مجددا به کميسيون اصلي برگردد تا بررسي شود، اگر اينگونه باشد فقط يک سري مباحث دو ماده‌اي باقي مي‌ماند.
 
لاريجاني افزود: بايد به نظر همکارانتان در کميسيون اقتصادي احترام قائل شويد، شما مي‌توانيد به عنوان مخالف صحبت کنيد ولي به نظر دوستانتان احترام بگذاريد.
 
وي همچنين گفت: قياس لايحه نظام صنفي با لايحه روز گذشته مبارزه با قاچاق کالا و ارز درست نيست چرا که شوراي نگهبان به لايحه روز گذشته ايراد گرفته بود که چون ماهيت قضايي دارد بايد نظر قضايي نيز اعمال شود حالا به هر دليلي دوباره ارجاع شد و اين درست نيست که کارهاي مهم را ارجاع دهيم.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.